Niż demograficzny nie przeszkadza sprzedawcom zabawek. Branża w dobrej kondycji finansowej
Rynek zabawek i gier jest odporny na zmiany nastrojów społecznych oraz konsumenckich, których efekty są obserwowane w innych sektorach. Branża zabawkarska ma się nieźle nie tylko jeśli chodzi o sprzedaż, ale też produkcję i to mimo niżu demograficznego i wysokich kosztów produkcji. Wsparciem dla tego biznesu jest również fakt, że polskie zabawki nie tracą na popularności zarówno na rodzimym rynku, jak i za granicą. Coraz chętniej trafiają też do Chin. Polacy wydają na zabawki i produkty dla dzieci średnio ponad 100 zł miesięcznie, najwięcej między innymi właśnie przed Dniem Dziecka. Wg analizy BIG InfoMonitor i BIK, efektem rosnącej popularności zabawek jest malejące zaległe zadłużenie sprzedawców i stabilizujące się problemy ich producentów.
31.05.2025 |
BIG InfoMonitor