handel ekonomia/biznes/finanse

10 projektów sieci hurtowni MAKRO Polska w raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce”

Sieć hurtowni MAKRO Polska piąty rok z rzędu została doceniona przez Stowarzyszenie Forum Odpowiedzialnego Biznesu. W ogłoszonym właśnie raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” zaprezentowano maksymalną liczbę dziesięciu dobrych praktyk firmy. 

 

Firma została wyróżniona między innymi w obszarach działania na rzecz środowiska oraz zaangażowania społecznego i rozwoju lokalnej społeczności.

 

Już od wielu lat MAKRO Polska organizuje program odpowiedzialności społecznej Polskie Skarby Kulinarne, którego celem jest zwiększenie świadomości na temat kulinarnej tradycji naszego kraju oraz wsparcie branży HoReCa w odkrywaniu staropolskiej kuchni i promocji regionalnych restauracji. W ramach programu organizowany jest plebiscyt Najlepsza Restauracja oraz liczne wydarzenia branżowe, takie jak między innymi Tydzień Kuchni Polskiej, w promocji których udział biorą przedstawiciele mediów i influencerzy.

 

Sieć hurtowni została również doceniona za uczciwe praktyki operacyjne, takie jak zrównoważony łańcuch dostaw. Firma podejmuje współpracę wyłącznie z operatorami spełniającymi kryteria środowiskowe, zarówno w przypadku transportu, jak i w doborze odpowiednich instalacji chłodniczych.

 

MAKRO Polska aktywnie działa na rzecz ochrony środowiska. W 2022 roku 4 hale otrzymały certyfikat BREEAM, który jest potwierdzeniem środowiskowych i energooszczędnych rozwiązań technicznych budynków, jak i zaplanowanych oraz realizowanych operacji. Sieć hurtowni regularnie w ramach „Freon Exit Program” przeprojektowuje systemy chłodnicze w halach. Zmiana freonu na CO2 – czynnik obojętny dla środowiska – przyczyniła się do obniżenia zużycia energii o 30%.

 

Z kolei „Energy Saving Program” polega na wymianie oświetlenia w halach i instalowaniu urządzeń aktywnej kontroli zużycia energii. „Energy Awareness Program” służy zaś edukacji ekologicznej pracowników. 

 

Działania na rzecz środowiska to także troska o dobro zwierząt. Jako pierwsza sieć hurtowni w Polsce, MAKRO całkowicie wycofało ze sprzedaży jaja klatkowe na 3 lata przed datą zawartą w wewnętrznym zobowiązaniu. W ofercie pozostały jedynie jaja z hodowli ekologicznych, z wolnego wybiegu oraz chowu ściółkowego.

 

Firma została również wyróżniona za współpracę z Polskimi Bankami Żywności. 

 

Wiemy, jak wielkim wyzwaniem jest marnotrawstwo żywności – mówi Agata Zgódka, Menadżer Pionu Zrównoważonego Rozwoju i Jakości w MAKRO Polska. – W ramach przeciwdziałania temu zjawisku współpracujemy z Polskimi Bankami Żywności. W 2022 roku przekazaliśmy 2 890 069,28 kg żywności. Organizujemy również kampanie informacyjne – Nie marnuję, gotuję oraz Nie marnuję, pakuję, promując w ten sposób ideę zero waste – dodaje.

 

W MAKRO Polska stale rozwijana jest kultura bezpieczeństwa żywności. Firma od 2012 roku ma certyfikowany system bezpieczeństwa żywności ISO 22000, a w 2022 roku uzyskała certyfikat według nowej wersji normy.

 

Sieć hurtowni została także wyróżniona za praktyki z zakresu pracy. Aby wesprzeć realizację strategii odpowiedzialnego biznesu, organizowane są programy rozwojowe dla pracowników. Przykładem może być półtoraroczny MAKRO Sustainable Leadership Program, podczas którego powstają projekty zgodne z ideą zrównoważonego rozwoju. Działania na rzecz pracowników są również związane z dbaniem o ich dobrostan psychiczny. W tym celu MAKRO Polska podjęło współpracę z platformą Helping Hand, dzięki której cały zespół ma dostęp do doświadczonych psychologów i psychoterapeutów. Prowadzone są także liczne aktywności na rzecz studentów w ramach współpracy ze Szkołą Główną Handlową.  

 

To już 21. edycja raportu „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”, uznawanego za największy i najważniejszy w Polsce przegląd działań ESG, CSR i zrównoważonego rozwoju. Swoje propozycje dobrych praktyk (łącznie było ich 1705) zgłosiły aż 272 firmy. Po raz pierwszy raport został wydany jedynie w formie elektronicznej. Można go bezpłatnie pobrać na stronie: https://odpowiedzialnybiznes.pl/wp-content/uploads/2023/04/FOB_Raport2022.pdf 

 

kontakt dla mediów
Magdalena Figurna
Menedżer ds. PR i Komunikacji Wewnętrznej , MAKRO Cash & Carry Polska
Magdalena Figurna

magdalena.figurna@makro.pl

informacje o firmie

--

MAKRO Cash and Carry Polska S.A.  jest wiodącą na polskim rynku siecią  hurtowni, która oferuje asortyment artykułów spożywczych i biurowych dla przedsiębiorców. Specjalizuje się zarówno w obsłudze hoteli, restauracji i firm cateringowych (HoReCa),  sektora tradycyjnego handlu jak i biur i usług. MAKRO obsługuje  klientów profesjonalnych w modelu wielokanałowym – zakupy w halach wielkoformatowych, online lub w modelu dostaw. MAKRO wspiera również konkurencyjność przedsiębiorców dzięki rozwiązaniom cyfrowym, programom CR i innym narzędziom. Strategia Zrównoważonego Rozwoju jest istotnym filarem działalności MAKRO. METRO, globalna sieć, do której należy MAKRO, jest liderem europejskiego sektora w Dow Jones Sustainability Index. METRO działa w 34 krajach i zatrudnia ponad 100 000 osób na całym świecie. Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź www.makro.pl

załączniki

kontakt dla mediów
Magdalena Figurna
Menedżer ds. PR i Komunikacji Wewnętrznej , MAKRO Cash & Carry Polska
Magdalena Figurna

magdalena.figurna@makro.pl

informacje o firmie

--

MAKRO Cash and Carry Polska S.A.  jest wiodącą na polskim rynku siecią  hurtowni, która oferuje asortyment artykułów spożywczych i biurowych dla przedsiębiorców. Specjalizuje się zarówno w obsłudze hoteli, restauracji i firm cateringowych (HoReCa),  sektora tradycyjnego handlu jak i biur i usług. MAKRO obsługuje  klientów profesjonalnych w modelu wielokanałowym – zakupy w halach wielkoformatowych, online lub w modelu dostaw. MAKRO wspiera również konkurencyjność przedsiębiorców dzięki rozwiązaniom cyfrowym, programom CR i innym narzędziom. Strategia Zrównoważonego Rozwoju jest istotnym filarem działalności MAKRO. METRO, globalna sieć, do której należy MAKRO, jest liderem europejskiego sektora w Dow Jones Sustainability Index. METRO działa w 34 krajach i zatrudnia ponad 100 000 osób na całym świecie. Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź www.makro.pl