handel środowisko naturalne/ekologia sprawy społeczne towary konsumpcyjne ekonomia/biznes/finanse

Carrefour zmniejsza ilość plastiku w ofercie swoich przyborów szkolnych - ekologicznie odpowiedzialny początek roku szkolnego 2020

01.09.2020 | Carrefour Polska

Z początkiem roku szkolnego 2020 sieć Carrefour zobowiązuje się do zmniejszenia ilości plastikowych opakowań między innymi produktów szkolnych, dzięki czemu wyeliminuje łącznie 45 ton tego surowca rocznie - realizując w ten sposób swoje zobowiązania w walce z produkcją plastiku.

Carrefour opracował szeroką gamę długopisów, markerów, zakreślaczy i markerów permanentnych wykonanych z materiałów pochodzących z recyklingu. Za pomocą przyborów szkolnych w opakowaniach Zero Plastic marka uczestniczy w codziennym przekazywaniu dzieciom dobrych nawyków. W Polsce oferta eko-produktów jest dostępna we wszystkich hipermarketach należących do sieci. Są one nie tylko ekologiczne, ale również wspierają budowę miejskich hoteli dla pszczół. Dodatkowo, wszystkie materiały do ekspozycji oferty szkolnej zostały wyprodukowane z surowców pochodzących w 100% z recyclingu.

W 2018 roku Grupa Carrefour zobowiązała się w ramach polityki opakowań do ograniczenia ilości wytwarzanych odpadów opakowaniowych. Główne cele wyznaczone w tym obszarze to: wprowadzenie do 2025 r. 100% opakowań własnej marki nadających się do recyklingu lub kompostowania, a także zmniejszenie masy opakowań własnej marki do 2022 roku o 5% w porównaniu z 2017 r. - mówi Barbara Kowalska, Dyrektor Działu Jakości i Zrównoważonego Rozwoju w Carrefour. Do ekologicznej oferty Carrefour włączyliśmy szeroką gamę eko-przyborów szkolnych - pomagając naszym Klientom jeszcze pełniej żyć w myśl idei Zero Waste - dodaje Barbara Kowalska.

Z uwagi na silnie degradujący wpływ plastiku na środowisko, redukcja korzystania z plastikowych toreb jednorazowego użytku i odpowiednie gospodarowanie odpadami z tworzyw sztucznych to priorytet w działaniach proekologicznych Carrefour. Jako firma odpowiedzialna społecznie Carrefour zmierza do poprawy jakości strumienia odpadów opakowaniowych, a jako nadrzędny cel stawia sobie dążenie do redukcji ich masy.

Sieć Carrefour Polska, realizując globalne zobowiązanie, w 2019 roku zaoszczędziła 5,1 tony plastiku w produktach marki własnej, a w 2020 roku kolejne 4 tony. W 2020 roku zoptymalizowane zostały 34 opakowania pod kątem redukcji masy plastiku.

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw. Wiecej na: www.serwiskorporacyjny.carrefour.pl/

Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada 12 300 sklepów w ponad 30 krajach. Carrefour obsługuje 105 milionów klientów na całym świecie i wygenerował w 2019 roku sprzedaż w wysokości 80,7 miliarda euro. Grupa liczy ponad 325 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.

załączniki

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw. Wiecej na: www.serwiskorporacyjny.carrefour.pl/

Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada 12 300 sklepów w ponad 30 krajach. Carrefour obsługuje 105 milionów klientów na całym świecie i wygenerował w 2019 roku sprzedaż w wysokości 80,7 miliarda euro. Grupa liczy ponad 325 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.