nowe produkty/usługi handel środowisko naturalne/ekologia technologie towary konsumpcyjne transport ekonomia/biznes/finanse energetyka

Innowacyjne e-samochody zasilą flotę sieci Carrefour

09.07.2020 | Carrefour Polska

Carrefour Polska rozpoczął testowanie elektrycznych samochodów dostawczych z nowatorskim systemem przewozu produktów spożywczych. Samochody włączone zostaną do floty wykorzystywanej podczas dostarczania zamówień e-grocery ze sklepu internetowego sieci. Rozwiązanie powstało w ramach programu Pilot Maker Elektro ScaleUp.

Carrefour Polska jest jednym z kluczowych partnerów programu Pilot Maker Elektro ScaleUp, którego celem jest wdrożenie na polskim rynku pionierskich technologii dla elektromobilności. Innowacyjność i rozwój nowych technologii jest jednym z priorytetów strategii sieci, która implementuje rozwiązania zarówno skutecznie odpowiadające na potrzeby współczesnych klientów, jak i przyjazne środowisku. Obecnie Carrefour w praktyce sprawdza, jakie korzyści przynosi realizacja dostaw zamówień spożywczych e-autami. 

- Carrefour bez wahania przystąpił w 2018 roku do budowy elektromobilności w Polsce. Udział w programie Pilot Maker Elektro pozwala Carrefour zarówno aktywnie przyczyniać się do tworzenia innowacji dla polskiego rynku, a także wdrażać rozwiązania  wygodne i dopasowane do potrzeb naszych klientów – mówi Michał Sacha, członek zarządu, dyrektor marketingu, digital, IT, e-commerce i usług finansowych Carrefour Polska. Carrefour dynamicznie rozbudowuje swoją ofertę e-grocery, a potencjał, jaki drzemie w elektromobilności, pozwala rozwijać nasze usługi zwiększając szybkość oraz podnosząc jakość i bezpieczeństwo dostaw produktów spożywczych przy jednoczesnej trosce i dbałości o środowisko – dodaje M. Sacha.

Test dwóch e-samochodów w usłudze e-grocery Carrefour to wynik współpracy sieci ze startupem EV Fleet.  Carrefour w praktyce  sprawdzi dwa e-samochody: VW e-Craftera oraz Eidola Cargo.

Napędzanego prądem dostawczego VW e-Craftera przebudowano tak, by pomieścił innowacyjne pojemniki do przewozu żywności, które produktom gwarantują niezmienność temperatury. To szczególnie ważne zwłaszcza przy towarach chłodzonych i mrożonych, których dostawa wymaga zachowania ciągłości tzw. zimnego łańcucha dostaw.

Do ich transportu wykorzystywane są dziś samochody-chłodnie wyposażone w agregat. Zużywają one dużo energii, co zwiększa koszty ekonomiczne i środowiskowe – mówi Daniel Węgrzynek, twórca startupu EV Fleet. W naszym e-Crafterze nie ma dodatkowego urządzenia chłodzącego produkty. Nie musi go być, ponieważ pojemniki do przewozu wykonaliśmy z innowacyjnego materiału o niskim współczynniku przenikalności cieplnej. Nasze rozwiązanie podnosi bezpieczeństwo transportu żywności. Nie dość, że przez całą drogę z magazynu do klienta mierzymy temperaturę produktu, to wiemy też, gdzie dokładnie i kiedy doszło do ewentualnego otwarcia pojemnika – wyjaśnia D. Węgrzynek

Jakość żywności przewożonej w ten sposób jest kontrolowana w czasie rzeczywistym, dzięki bezprzewodowym czujnikom temperatury opartym na technologii RFID. Wyposażony w nie jest każdy pojemnik. Po załadunku i zamknięciu pokrywy przez specjalnie zaprojektowaną aplikację mobilną aktywowany jest pomiar temperatury, a dane przesyłane są do serwera. Na każdym etapie transportu wiadomo, czy produkt utrzymuje właściwe parametry jakościowe. To przykład praktycznego wykorzystania internetu rzeczy (IoT). Poszczególne elementy systemu komunikują się przez sieć, zbierają określone dane i natychmiast poddają je analizie.

Test samochodu Eidola Cargo rozpocznie się w drugiej połowie lipca.    

EV Fleet równolegle uruchamia informatyczną platformę do zarządzania flotą samochodów elektrycznych. Pozwoli ona optymalizować obsługiwane zamówienia i zarządzać pracą kurierów. Operatorzy floty po zalogowaniu na stronie internetowej widzą informacje o wszystkich firmowych e-samochodach. Dane od nich spływają przez Internet i są od razu analizowane w chmurze obliczeniowej.–– Dla kierowców EV Fleet stworzył natomiast aplikację mobilną, która zarządza parametrami przejazdu.

Carrefour Polska i EV Fleet połączył ze sobą techBrainers, operator programu Pilot Maker Elektro ScaleUp.

Startupom, które rozwijają innowacje w elektromobilności, stworzyliśmy szansę współpracy z firmami o dużym potencjale rynkowym. EV Fleet mógł dzięki temu dokładnie poznać wyzwania, przed jakimi stoi jedna z największych w Europie sieci handlowych, sukcesywnie rozwijająca sprzedaż w kanale on-line – wyjaśnia Magdalena Jackowska-Rejman, prezes techBrainers. Innowacja EV Fleet jest dzięki temu skrojona na potrzeby rynku retail i ma olbrzymie szanse komercjalizacji. Może wręcz zrewolucjonizować transport produktów spożywczych na ostatniej mili: z magazynu do klienta – dodaje M. Jackowska-Rejman.

W ramach Pilot Maker Elektro ScaleUp powstało kilkadziesiąt innowacji dla elektromobilności. Pilotażowe wdrożenia startupy realizują m.in. w TAURONIE, PKN ORLEN, PGE Nowa Energia, Synerise, SimFabric i Rafako.  Pilot Maker Elektro ScaleUp jest finansowany z Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój, poddziałanie 2.4.1 Centrum analiz i pilotaży nowych instrumentów inno_LAB. Więcej informacji na temat założeń pilotażu dostępnych jest na stronie www.pilotmaker.pl.

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour       

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada 12 300 sklepów w ponad 30 krajach. Carrefour obsługuje 105 milionów klientów na całym świecie i wygenerował w 2019 roku sprzedaż w wysokości 80,7 miliarda euro. Grupa liczy ponad 325 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.

załączniki

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour       

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada 12 300 sklepów w ponad 30 krajach. Carrefour obsługuje 105 milionów klientów na całym świecie i wygenerował w 2019 roku sprzedaż w wysokości 80,7 miliarda euro. Grupa liczy ponad 325 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.