handel ekonomia/biznes/finanse rolnictwo
Carrefour podpisał 15 kontraktów farmerskich
Carrefour Polska kontynuuje rozwój nowego modelu współpracy z polskimi producentami warzyw i owoców – z początkiem kwietnia sieć podpisała łącznie 15 kontraktów farmerskich. Rozwój bliskiej współpracy z polskimi dostawcami to ważny element realizowanej strategii transformacji żywieniowej, a także gwarancja wysokiej jakości lokalnych produktów dla klientów sieci.
Nawyki żywieniowe współczesnych konsumentów uległy na przestrzeni ostatnich lat zmianie. Wpłynęło to znacząco na metody produkcji i dostaw. Klienci coraz chętniej sięgają po rodzime produkty, które z gospodarstw rolnych trafiają bezpośrednio na sklepowe półki. Ambicją sieci Carrefour – która od 2018 roku realizuje strategię transformacji żywieniowej – jest wzbogacenie oferty produktów świeżych i pozyskiwanie ich także od lokalnych dostawców.
Osiągnięcie tego celu jest możliwe dzięki współpracy z rzetelnymi dostawcami, będącymi w stanie sprostać wysokim oczekiwaniom klientów Carrefour. Dlatego sieć wypracowała i rozwija tak zwane kontrakty farmerskie – umowy handlowe, w których określony jest zarówno produkt, jak i ilość, jaką Carrefour zobowiązuje się odebrać od dostawcy. Pierwsze tego typu umowy sieć podpisała w 2018 roku. W tym roku, aby zapewnić klientom sklepów Carrefour dostęp do bogatej oferty lokalnych warzyw i owoców od polskich dostawców, współpraca jest nie tylko kontynuowana, ale i rozwijana.
Z początkiem kwietnia do grona dostawców współpracujących z siecią w ramach kontraktów farmerskich dołączyło 10 nowych producentów. Wśród nich znajdują się Legucin (dostawca borówki amerykańskiej), Avit (brokuły, brokuły bio), Agroking (papryka czerwona, sałata, sałata lodowa), Cuple (pomidor malinowy), Agroselect (sałata masłowa bio, rzodkiewka bio, szczypiorek bio), Peroń (kapusta wczesna, kapusta biała), Białuty (ziemniaki czerwone, żółte, fioletowe), Bugaj i Naturfarm (ziemniaki) oraz Przechera (pietruszka).
Kontrakty farmerskie są dla nas obecnie preferowanym modelem handlowym. Niezwykle cieszymy się, że nowi dostawcy decydują się na taką formę współpracy. To dla nas znak, że oferowane przez nas warunki pozwalają polskim producentom się rozwijać, a współpraca z nami spełnia ich oczekiwania – mówi Anna Kurnatowska, Dyrektor Działu Handlowego Produktów Świeżych w Carrefour Polska.
Ten model współpracy zapewnia sieci stałe dostawy produktów od sprawdzonych producentów, klientom – niezmiennie wysokiej jakości ofertę polskich warzyw i owoców, a dostawcom – stabilną współpracę, gwarancję zbytu i możliwość planowania produkcji.
Podpisanie kontraktów farmerskich to element realizacji strategii transformacji żywieniowej, która zakłada odejście od masowej dystrybucji na rzecz oferowania wysokojakościowej żywności. Carrefour, chcąc zapewnić swoim klientom najwyższy komfort konsumpcji, dąży do uzyskania pozycji światowego lidera tej zmiany. Dostrzegając rosnącą wiedzę i oczekiwania współczesnych konsumentów w zakresie zdrowego odżywiania i zbilansowanej diety, sieć pragnie zagwarantować im stały dostęp do produktów spożywczych wysokiej jakości i w przystępnych cenach, w tym przede wszystkim do świeżych warzyw i owoców od zaufanych, lokalnych dostawców oraz certyfikowanych produktów bio.
kontakt dla mediów
Izabella Rokicka
izabella_rokicka@carrefour.com
informacje o firmie
O Carrefour
Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce prawie 900 sklepów w 5 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.
Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada 12 000 sklepów w ponad 30 krajach. Carrefour obsługuje 105 milionów klientów na całym świecie i wygenerował w 2017 roku sprzedaż w wysokości 88,24 miliarda euro. Grupa liczy ponad 380 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).
Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.
kontakt dla mediów
Izabella Rokicka
izabella_rokicka@carrefour.com
informacje o firmie
O Carrefour
Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce prawie 900 sklepów w 5 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.
Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada 12 000 sklepów w ponad 30 krajach. Carrefour obsługuje 105 milionów klientów na całym świecie i wygenerował w 2017 roku sprzedaż w wysokości 88,24 miliarda euro. Grupa liczy ponad 380 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).
Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.