handel ekonomia/biznes/finanse rolnictwo
Eko bardziej dostępne dla mieszkańców województwa łódzkiego
Czterech rolników pochodzących z regionu województwa łódzkiego bierze udział w projektach grantowych mających na celu wsparcie rozwoju lokalnej produkcji ekologicznej. Inicjatywy realizowane są przez Fundacje AgriNatura oraz Społeczny Instytut Ekologiczny, a środki na ich realizację zapewniła Fundacja Carrefour.
Mimo rosnącej popularności produktów bio wśród konsumentów, wielkość powierzchni upraw ekologicznych w Polsce systematycznie spada. Wysokie tempo sprzedaży tego typu artykułów wiąże się w dużej mierze z ich intensywnym importem. Polscy rolnicy i producenci ekologiczni napotykają wiele trudności i barier, które utrudniają ich rozwój – stąd też duża potrzeba realizacji inicjatyw wspierających polski sektor ekologiczny. Projekt „Demokratyzacja bio” realizowany przez Fundację AgriNatura oraz „Go Agri Bio” Społecznego Instytutu Ekologicznego odpowiada na te potrzeby.
Rolnicy z łódzkiego otrzymają wsparcie
Celem projektu „Demokratyzacja bio” jest wsparcie ekologicznych rolników w dalszym rozwoju ich gospodarstw: poczynając od szkoleń merytorycznych, przez warsztaty z zakresu marketingu, aż na konkretnej pomocy finansowej w postaci dedykowanych grantów kończąc. Celem projektu jest z jednej strony pomoc rolnikom w rozwoju ich biznesów, ale z drugiej zwiększenie dostępności produktów ekologicznych dla klientów. Do programu zakwalifikowanych zostało 20 rolników, z czego aż trzech z województwa łódzkiego. Regionalną reprezentację stanowią pani Monika Mrowińska z Łask, Sylwester Staniaszek z Piotrkowa Trybunalskiego oraz Marcin Migała z Aleksandrowa.
- Gospodarstwo ekologiczne prowadzę od 2002 roku i choć widzę rosnące zapotrzebowanie klientów na nasze produkty, niestety pojawia się w związku z tym także wiele barier, które uniemożliwiają nam sprostanie wszystkim zamówieniom. Dzięki udziałowi w projekcie „Demokratyzacja bio” mam nadzieję na rozwiązanie kilku problemów i zakup niezbędnych sprzętów, które zwiększą naszą wydajność, a także rozwinięcie areału upraw. Moim celem na przyszłość jest stworzenie miejsca do przetwarzania naszych warzyw, a także stałe zaangażowanie w projekty edukacyjne, popularyzujące żywność ekologiczną – powiedziała uczestniczka projektu, Monika Mrowińska.
„Go Agri Bio” to projekt, który pięciu rolnikom zapewni całkowite wsparcie w procesie konwersji z rolnictwa konwencjonalnego na rolnictwo ekologiczne. Beneficjenci otrzymają środki na dofinansowanie gospodarstw oraz przejście pełnego procesu certyfikacji, a także wezmą udział w szeregu szkoleń merytorycznych. Jednym z uczestników inicjatywy jest rolnik z miejscowości Piaski w województwie łódzkim, pan Tomasz Soliński.
- Warzywa w naszym gospodarstwie uprawione są już od lat 90-tych, natomiast od kilku lat interesujemy się uprawą warzyw z nasion starych odmian. Nasz udział w projekcie to chęć rozwoju tego kierunku w postaci upraw ekologicznych. To bardzo interesujący obszar, nie tylko ze względów smakowych, ale także odżywczych – szczególnie dla grup wrażliwych takich jak dzieci czy kobiety w ciąży. Dzięki grantowi z projektu „Go Agri Bio” planujemy zwiększyć nasz areał upraw i zautomatyzować część prac, a także rozwinąć przetwórstwo z naszych produktów.
Carrefour zachęca rolników do stałej współpracy!
Nie mniejszy wpływ na stan rolnictwa ekologicznego w Polsce ma również kwestia logistyki oraz dystrybucji produktów bio do sklepów ogólnospożywczych. Z uwagi na trudności w tej dziedzinie, rolnicy ekologiczni często nie mają możliwości nawiązania współpracy z dużymi sieciami handlowymi, przez co dostępność ich produktów ogranicza się do bazarów bio oraz sklepów specjalistycznych, które zlokalizowane są głównie w dużych miastach w Polsce. Carrefour pragnie stale rozszerzać ofertę świeżych produktów od lokalnych rolników oraz produktów ekologicznych, dlatego wypracował prostą ścieżkę, która umożliwi kontakt z siecią i rozpoczęcie współpracy. W przypadku zainteresowania wystarczy krótki mail na adres wspolpraca(a)carrefour.com, po wysłaniu którego każdy rolnik otrzyma prosty formularz do wypełnienia, a odpowiedź od Carrefour przyjdzie w ciągu 14 dni!
Oprócz zapewnienia dostępu do zdrowych, wysokiej jakości produktów, Carrefour podjął szereg działań o szerokim spektrum, zmierzających do wzmocnienia oferty zdrowej żywności poprzez wsparcie rozwoju rolnictwa ekologicznego w Polsce m.in. poprzez podpisywanie kontraktów farmerskich z polskimi dostawcami świeżych warzyw i owoców z lokalnych upraw oraz przekazanie grantów przez Fundację Carrefour o łącznej wartości bliskiej 185 000 EUR na rzecz rozwoju rolnictwa ekologicznego i projektów „Go Agri Bio” oraz „Demokratyzacja bio”. Dodatkowo, idee zrównoważonego rolnictwa sieć propaguje podczas obrad Koalicji na Rzecz Rozwoju Rynku Żywności Bio, której jest jednym z członków założycieli. Wszystkie te działania stanowią część strategii transformacji żywieniowej, która może być ogromną szansą dla rolników, którzy chcą rozwijać swoje gospodarstwa.
kontakt dla mediów
Izabella Rokicka
izabella_rokicka@carrefour.com
informacje o firmie
O Carrefour
Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce prawie 900 sklepów w 5 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.
Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada 12 000 sklepów w ponad 30 krajach. Carrefour obsługuje 105 milionów klientów na całym świecie i wygenerował w 2017 roku sprzedaż w wysokości 88,24 miliarda euro. Grupa liczy ponad 380 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim produkty spożywcze wysokiej jakości, dostępne wszędzie i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).
Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.
kontakt dla mediów
Izabella Rokicka
izabella_rokicka@carrefour.com
informacje o firmie
O Carrefour
Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce prawie 900 sklepów w 5 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.
Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada 12 000 sklepów w ponad 30 krajach. Carrefour obsługuje 105 milionów klientów na całym świecie i wygenerował w 2017 roku sprzedaż w wysokości 88,24 miliarda euro. Grupa liczy ponad 380 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim produkty spożywcze wysokiej jakości, dostępne wszędzie i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).
Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.