handel styl życia ekonomia/biznes/finanse
Wydatki Polaków na grilla organizowanego podczas ubiegłorocznego długiego weekendu majowego przekroczyły wartość 1,7 mld zł
Warszawa, 10 maja 2017 r. – Nabywcy produktów na imprezę grillową podczas ubiegłorocznej majówki przeznaczyli na tę okazję średnio ponad 170 zł. Znacząco różnił się poziom wydatków w grupie organizatorów i grupie gości (236 zł wobec 108 zł).
Ogółem podczas ubiegłorocznego długiego weekendu majowego 39 proc. Polaków uczestniczyło w imprezie grillowej. Niemal jedna trzecia Polaków uczestniczyła w imprezie grillowej i dokonała w związku z tym jakichkolwiek zakupów spożywczych.
Najczęściej serwowanymi potrawami podczas imprezy grillowej były: karkówka, kiełbasa tradycyjna, warzywa surowe, np. w postaci sałatki, szaszłyki i słone przekąski. Niemal na wszystkich tego typu spotkaniach dostępny był ketchup i musztarda.
W kategorii napojów bezalkoholowych najczęściej wybierana była kawa, herbata, woda niegazowana, napoje gazowane typu cola oraz soki / nektary.
Wśród napojów zawierających alkohol najpopularniejsze było piwo – dostępne niemal na każdej imprezie. Dwukrotnie mniej popularna przy tej okazji była wódka.
Biorąc pod uwagę miejsca zakupu i kanały sprzedaży, zakupy na imprezę grillową były najczęściej dokonywane w dyskontach (55 proc.) oraz hipermarketach (30 proc.).
Wybierając sklep na zakupy produktów na imprezę grillową, respondenci kierowali się głównie dogodną lokalizacją, znajomością konkretnego sklepu oraz korzystnymi stałymi cenami w placówce.
Ogólnie rzecz biorąc respondenci preferowali zakupy na grilla w jednym miejscu (ok. 60proc.), w którym oferta zaspokaja wszystkie potrzeby.
O badaniu
Badanie „Zakupy na grill” zostało zrealizowane w maju 2016 r. metodą:
- CAPI (omnibus) ogólnopolska, reprezentatywna, losowa próba 1000 osób.
- CAWI wśród osób organizujących imprezę grillową, odpowiedzialnych za zakupy na tę okazję (n=500) oraz osób zaproszonych na imprezę grillową, które dokonały zakupu na tę okazję (n=500).
informacje o firmie
GfK
GfK to jedna z największych firm badawczych na świecie, zatrudniająca ponad 11 000 ekspertów, którzy codziennie starają się odkryć nowy sposób patrzenia na to, jak żyją, myślą i kupują ludzie na ponad 100 rynkach.
Instytut GfK nieustannie wprowadza do swoich badań innowacje, stosuje zaawansowane technologie oraz precyzyjne metodologie, aby zapewnić swoim partnerom biznesowym jak najlepszą wiedzę o najważniejszych dla nich ludziach: ich klientach.
Więcej informacji znaleźć można na stronie www.gfk.com lub na koncie GfK na Twitterze: www.twitter.com/gfk_group
informacje o firmie
GfK
GfK to jedna z największych firm badawczych na świecie, zatrudniająca ponad 11 000 ekspertów, którzy codziennie starają się odkryć nowy sposób patrzenia na to, jak żyją, myślą i kupują ludzie na ponad 100 rynkach.
Instytut GfK nieustannie wprowadza do swoich badań innowacje, stosuje zaawansowane technologie oraz precyzyjne metodologie, aby zapewnić swoim partnerom biznesowym jak najlepszą wiedzę o najważniejszych dla nich ludziach: ich klientach.
Więcej informacji znaleźć można na stronie www.gfk.com lub na koncie GfK na Twitterze: www.twitter.com/gfk_group