Informacje GfK Polonia

Nowa edycja badania GfK European Retail Study

17.07.2019 11:05 GfK Polonia

Według prognoz analityków GfK w bieżącym roku, w 27 krajach Unii Europejskiej w handlu detalicznym wystąpi nominalny wzrost obrotów o 2,0%. Największe wzrosty prognozowane są w Rumuni i na Litwie. W Polsce prognozowany jest wzrost o 3,9%. ...

Dyskonty głównym miejscem zakupu żywności dla niemowląt i dzieci

04.07.2019 14:46 GfK Polonia

Liliana Różycka-Szajna, ekspert rynku FMCG w GfK sprawdziła w jaki sposób w Polsce kształtuje się rynek produktów żywnościowych dla dzieci takich jak: mleko modyfikowane, kaszka, zupki, obiadki i deserki. ...

Teraźniejszość i przyszłość SmartHome w Polsce

24.06.2019 10:27 GfK Polonia

Smartfony stają się komponentem wyższych kategorii SmartHomu, jako interfejs pozwalający na zdalne komunikowanie się z urządzeniami i zarządzanie nimi na odległość. Jednocześnie następuje zmiana w zakresie komunikowania się z urządzaniami AGD, ogrzewania, oświetlenia, z manualno-smartfonowego na głosowy. ...

GfK wzbogaca raporty o dane sprzedażowe MediaMarkt

29.05.2019 13:42 GfK Polonia

Warszawa, 29 maja 2019 r. – Key Account Data Reporting to analizy typu PoS Tracking (Point-of-Sales), oparte na wynikach sprzedaży poszczególnych detalistów. Porozumienie zawarte z siecią MediaMarkt umożliwia pokazywanie wyników jednego z największych detalistów w analizach GfK. ...

Marki własne w dużej mierze decydują o sukcesie sklepów dyskontowych

27.05.2019 11:56 GfK Polonia

Porównując udziały wydatków nabywców na zakupy produktów  sprzedawanych pod markami własnymi zauważalne są duże dysproporcje pomiędzy poszczególnymi sieciami handlowymi. Biorąc pod uwagę dwie podstawowe kategorie towarów, czyli produkty spożywcze i chemiczno-kosmetyczne, największy udział wydatków na private labels osiągany jest w sklepach dyskontowych. ...

GfK HITLIST EXPLORER – nowa jakość analizy danych

16.05.2019 15:08 GfK Polonia

GfK Polonia oferuje swoim klientom nowe rozwiązanie ‘GfK Hitlist Explorer’, którego celem jest pomoc w analizie raportów sprzedażowych GfK. Narzędzie można zakupić od maja bieżącego roku. GfK Hitlist Explorer – czym jest? GfK Hitlist Explorer jest raportem zdefiniowanym w programie Power BI. ...

Raport GfK: Polacy szukają nowych smaków – McDonald’s i KFC tracą na popularności – zyskują pizzerie i kuchnia włoska

16.05.2019 14:43 GfK Polonia

Według raportu GfK „Rynek gastronomiczny w Polsce 2018” odsetek Polaków odwiedzających punkty gastronomiczne wzrósł w roku 2018 w porównaniu z rokiem poprzednim o ponad 20 proc., osiągając najwyższy poziom od dziesięciu lat. ...

Mapa atrakcyjności sprzedażowej materiałów remontowo-budowlanych – analiza dystrybucji tradycyjnej w porównaniu do dystrybucji przez sieci DIY

11.04.2019 12:45 GfK Polonia

Warszawa, 11 kwietnia 2019 r. – Instytut GfK przygotowuje opracowanie zawierające pełny opis agregatu punktów sprzedaży materiałów remontowo-budowlanych działających w Polsce, mający na celu uzupełnienie powszechnej wiedzy w obszarze definiowania liczebności punktów sprzedaży dla grup asortymentowych oraz struktury dystrybucji tradycyjnej na tle lokalizacji sieci DIY. ...

RegioGraph 2019 – nowa zaktualizowana wersja oprogramowania geomarketingowego od GfK

04.04.2019 10:45 GfK Polonia

Warszawa, 4 kwietnia 2019 r. – Nowa wersja oprogramowania zawiera zaktualizowane mapy i dane o sile nabywczej, a także nowy widok planowania terytoriów sprzedaży oraz dodatek RegioGraph TeamConnect, który umożliwia łatwe dzielenie się wynikami projektów z innymi użytkownikami. ...

W ubiegłym roku wartość globalnej sprzedaży smartfonów wyniosła 552 mld USD

28.02.2019 10:46 GfK Polonia

Warszawa, 28 lutego 2019 r. – Smartfony, telefony komórkowe, inteligentne zegarki oraz opaski z udziałem na poziomie 44 proc. w rynku technicznych dóbr konsumpcyjnych (TCG – technical consumer goods), wciąż napędzają ten rynek, którego wartość wyniosła w ub.r. 1,2 mld USD. ...

Demand Forecast Overview – nowe źródło wiedzy dla producentów i detalistów od GfK

18.02.2019 10:19 GfK Polonia

Warszawa, 18 lutego 2019 r. – Instytut GfK udostępnił platformę analityczną GfK Demand Forecast Overview. Zasilana danymi z 425 tys. sklepów, umożliwia producentom i handlowcom z sektora dóbr trwałych i elektroniki konsumenckiej optymalizowanie łańcucha dostaw. ...

Wartość światowego rynku elektroniki konsumenckiej, użytkowej i AGD przekroczyła bilion euro

15.01.2019 10:48 GfK Polonia

Warszawa, 15 stycznia 2019 r. – W roku 2018 sprzedaż na światowym rynku elektroniki, konsumenckiej, użytkowej i sprzętu AGD wyniosła 1,01 biliona euro, co oznacza, że po raz pierwszy w historii wartość tego rynku przekroczyła granicę biliona euro*. ...

Dalszy wzrost światowego rynku elektroniki konsumenckiej

15.01.2019 10:48 GfK Polonia

Warszawa, 15 stycznia 2019 r. – Światowy rynek elektroniki konsumenckiej zakończył 2018 rok 6-procentowym wzrostem sprzedaży, która wyniosła 138 mld euro. We wszystkich regionach zanotowano znaczący wzrost. ...

Duże zróżnicowanie w dochodach w Polsce. Rośnie przepaść między najbogatszymi a najbiedniejszymi

09.01.2019 08:49 GfK Polonia

Warszawa, 9 stycznia 2019 r. – Średnia siła nabywcza w Polsce w 2018 roku wyniosła 7 228 EUR na mieszkańca, czyli mniej więcej połowę średniej europejskiej. Dało to Polsce 29. lokatę w europejskim rankingu. ...

Rynek gastronomiczny od ponad dekady jedną z lepiej rozwijających się branż polskiego rynku

06.12.2018 13:14 GfK Polonia

Warszawa, 6 grudnia 2018 r. – Całkowita wartość rynku gastronomicznego w Polsce szacowana na rok 2018 wzrosła o ponad 10 p.p. względem roku ubiegłego. Zwiększyła się również liczba punktów gastronomicznych, szczególnie w segmentach restauracji i restauracji hotelowych oraz punktów sezonowych. ...

In-store Intelligence – nowa analityka od GfK i Trax

29.11.2018 11:18 GfK Polonia

Warszawa, 29 listopada 2018 r. – GfK, światowy lider w branżowych analizach rynku technologii, elektroniki oraz dóbr trwałego użytku, oraz firma Trax, wiodący dostawca rozwiązań z dziedziny komputerowego rozpoznawania obrazów, połączyły zasoby, aby zaoferować markom z ww. ...

Nowa świecka tradycja – Polacy coraz chętniej ulegają pokusom Black Friday i Cyber Monday

20.11.2018 12:55 GfK Polonia

Warszawa, 20 listopada 2018 r. – Black Friday, Cyber Monday oraz zakupy świąteczne stanowią dla detalistów i producentów ostatnią prostą w handlowym maratonie roku. Ze względu na rosnący udział zakupów dokonywanych za pomocą urządzeń mobilnych na tym etapie istotną rolę odegra kanał sprzedaży online, z każdym rokiem coraz ważniejszy element w strategii omnichannel. ...

355 euro więcej w kieszeni każdego Europejczyka

08.11.2018 08:43 GfK Polonia

Warszawa, 8 listopada 2018 r. – W bieżącym roku każdy Europejczyk dysponuje średnio kwotą 14,292 EUR na wydatki i oszczędności. To o 355 euro więcej w kieszeni każdego Europejczyka niż w 2017 roku. W 2018 roku europejscy konsumenci dysponują kwotą około 9,7 tryliona EUR. ...

Co drugie dziecko w Polsce posiada własne oszczędności. Ponad połowa dysponuje własnym budżetem

26.10.2018 10:06 GfK Polonia

Warszawa, 26 października 2018 r. – Większość dzieci w wieku 5-17 lat dysponuje własnym budżetem, pochodzącym w dużym stopniu z kieszonkowego – wynika z raportu „Junior Shopper 2018” na temat preferencji i zwyczajów zakupowych dzieci i młodzieży. ...

GfK rozwija ofertę Panelu Gospodarstw Domowych w zakresie analiz postaw i motywacji zakupowych

22.10.2018 12:02 GfK Polonia

Warszawa, 23 października 2018 r. – Rozwiązanie why2buy umożliwia łączenie danych o zachowaniach zakupowych opartych na faktycznych zakupach gospodarstw domowych z analizą postaw i motywacji stojących za dokonywanymi zakupami. ...

Rynek usług finansowych w Polsce jednym z bardziej innowacyjnych w Europie

18.10.2018 13:58 GfK Polonia

Warszawa, 18 października 2018 r. – Rynek usług finansowych w Polsce pod względem innowacyjności oferty i rozwiązań sprzedażowych coraz bardziej wyróżnia się na tle innych rynków europejskich. Równocześnie rośnie grupa konsumentów, którzy są otwarci na nowości, chętnie testują nowinki technologiczne i produktowe. ...

Zdrowe odżywianie – stały trend w postawach Polaków

12.10.2018 11:11 GfK Polonia

Warszawa, 12 października 2018 r. – Z raportu GfK poświęconego identyfikacji zwyczajów zakupowych w zakresie zdrowego i ekologicznego odżywania wynika, iż ponad 1/5 polskich gospodarstw domowych odżywia się niezdrowo. ...

Jedna trzecia Polaków znacznie wcześniej planuje zakupy związane ze świętami Bożego Narodzenia

03.10.2018 13:07 GfK Polonia

Warszawa, 3 października 2018 r. – Z raportu GfK poświęconego identyfikacji zwyczajów związanych z obchodzeniem Świąt Bożego Narodzenia wynika, iż 27 proc. Polaków planuje zakupy świąteczne z kategorii FMCG przynajmniej miesiąc przed Świętami lub nawet wcześniej. ...

Większość sklepów RTV/AGD nie ma potencjału do sprzedaży sprzętu z kategorii premium

13.09.2018 09:09 GfK Polonia

Warszawa, 13 września 2018 r. – W ramach badania półki sklepowej IFR Instore, instytut GfK poddał analizie cechy lokalizacji sklepów RTV/AGD w Polsce łącząc je z 1,1 mln cen monitorowanych produktów. Analiza objęła takie wskaźniki, jak: liczba ludności w podziale na grupy wiekowe, Indeks Siły Nabywczej, czyli poziom zamożności, lokalizacja sklepów konkurencyjnych w podziale na...

Niedziele niehandlowe spowalniają wzrost na rynku elektroniki konsumenckiej

10.09.2018 09:31 GfK Polonia

Warszawa, 10 września 2018 r. – W okresie od stycznia do lipca 2018 roku rynek elektroniki konsumenckiej odnotował wzrost o 4 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego. Do końca lutego br., czyli momentu wprowadzenia ograniczenia handlu w niedziele, wzrost ten znajdował się na poziomie 5 proc. Analizowany rynek elektroniki konsumenckiej obejmuje produkty z kategorii...

Strona 1 następna

Dla mediów

Jesteś wydawcą, dziennikarzem, blogerem? Uzyskaj akredytację i ciesz się bezpłatną licencją na wykorzystanie informacji, zdjęć, MP3, a także wideo - nawet w jakości TV!

Dla firm

Odpowiadasz za komunikację? Zwiększ swoją widoczność w mediach!