handel ekonomia/biznes/finanse
Konsumenci kochają okazje zakupowe, ale które promocje są najbardziej skuteczne?
Konsumenci kochają okazje zakupowe, ale które promocje są najbardziej skuteczne?
Komunikacja marketingowa w handlu detalicznym ma ogromny wpływ na decyzje zakupowe. Kiedy zapytaliśmy kupujących, co wpływa na ich wybory, okazało się, że promocje są decydującym czynnikiem. Najwięcej respondentów (44 proc.) wskazywało na wpływ informacji umieszczonych bezpośrednio na regałach sklepowych, z kolei 41 proc. na estetykę witryn sklepowych oraz dostępność próbek produktów.
Innym czynnikiem kształtującym popyt konsumentów, który w handlu był i jest zawsze obecny, a w czasach transparentności wymuszonej przez internet staje się często jedyny i podstawowy, jest cena towaru lub usługi. Fakt ten nieuchronnie prowadzi do nasilenia promocji w celu przyciągnięcia coraz to liczniejszej grupy osób poszukujących atrakcyjniejszych cen. Ponad połowa wszystkich kupujących (58 proc.) deklaruje, iż porównuje ceny w różnych sklepach, co jest wyraźnym sygnałem, iż cena jest decydującym czynnikiem prowadzącym do zakupu.
Zatem komunikat jest jasny – my konsumenci jesteśmy bystrzejsi, zwracamy baczną uwagę na promocje i informacje, więc wy, sprzedawcy, musicie się dostosować do naszych wymagań i nowych okoliczności prowadzenia biznesu.
informacje o firmie
GfK
GfK to jedna z największych firm badawczych na świecie, zatrudniająca ponad 11 000 ekspertów, którzy codziennie starają się odkryć nowy sposób patrzenia na to, jak żyją, myślą i kupują ludzie na ponad 100 rynkach.
Instytut GfK nieustannie wprowadza do swoich badań innowacje, stosuje zaawansowane technologie oraz precyzyjne metodologie, aby zapewnić swoim partnerom biznesowym jak najlepszą wiedzę o najważniejszych dla nich ludziach: ich klientach.
Więcej informacji znaleźć można na stronie www.gfk.com lub na koncie GfK na Twitterze: www.twitter.com/gfk_group
informacje o firmie
GfK
GfK to jedna z największych firm badawczych na świecie, zatrudniająca ponad 11 000 ekspertów, którzy codziennie starają się odkryć nowy sposób patrzenia na to, jak żyją, myślą i kupują ludzie na ponad 100 rynkach.
Instytut GfK nieustannie wprowadza do swoich badań innowacje, stosuje zaawansowane technologie oraz precyzyjne metodologie, aby zapewnić swoim partnerom biznesowym jak najlepszą wiedzę o najważniejszych dla nich ludziach: ich klientach.
Więcej informacji znaleźć można na stronie www.gfk.com lub na koncie GfK na Twitterze: www.twitter.com/gfk_group