wydarzenia handel ekonomia/biznes/finanse

Młodzi zawodowcy szkolą się w Carrefour

11.10.2016 | Carrefour Polska

Ruszyła pierwsza klasa patronacka Carrefour Polska. We współpracy z Zespołem Szkół Spożywczo-Gastronomicznych przy ul. Komorskiej w Warszawie, firma wspiera rozwój szkolnictwa zawodowego i rozwój młodych specjalistów. Przez kolejne 3 lata uczniowie pod okiem doświadczonych pracowników Carrefour będą zdobywać umiejętności podczas zajęć praktycznych w warszawskich hipermarketach sieci.

Zespół Szkół Spożywczo-Gastronomicznych przy ulicy Komorskiej w Warszawie, dzięki współpracy z firmą Carrefour, przeprowadził nabór do klasy kształcącej w zawodzie technik technologii żywności z kwalifikacją T.4 „produkcja wyrobów cukierniczych”. Dla uczniów klasy patronackiej stworzyliśmy wspólnie specjalny program kształcenia praktycznego. Umiejętności zawodowe młodzież tej klasy zdobywać będzie w Centrum Kształcenia Praktycznego oraz w cukierniach sklepów Carrefour – mówi Ewa Lada, dyrektor ZSSG w Warszawie.

Carrefour w wybranych sklepach w całej Polsce posiada własne zaplecze cukiernicze i piekarnicze, gdzie codziennie cukiernicy i piekarze Carrefour wypiekają pieczywo i przygotowują ciasta według własnych receptur. Korzystając z tych możliwości, uczniowie pod okiem opiekunów praktyk – pracowników Carrefour poznają specyfikę pracy w zawodzie i standardy.

Zaangażowanie Carrefour w praktyczne kształcenie przyszłych kadr jest elementem autorskiego programu firmy „Przepis na mistrza”. Jego celem jest aktywizacja zawodowa a także waloryzacja zawodów rzemieślniczych. W ramach programu pracownicy Carrefour z długoletnim stażem mogą wziąć udział w procesie certyfikacji zawodowej. Współpraca z sektorem edukacji, czego przykładem jest klasa patronacka w warszawskim technikum, buduje kulturę profesjonalizmu kadr w branży i pomaga  uatrakcyjniać ofertę szkoleniową szkół zawodowych. Przepis na mistrza został wyróżniony nagrodą HR Innovator przyznawaną w ogólnopolskim konkursie na innowacyjne projekty w obszarze zasobów ludzkich.

Odpowiedzialny pracodawca nie poprzestaje na oferowaniu miejsc pracy. Rozwój obecnych pracowników to już standard. Ale gdy mowa o kształceniu przyszłych kadr, nadal poszukujemy dobrych rynkowych praktyk. Nasz „Przepis na mistrza” to program, w którym łączymy doświadczonych pracowników i młodych z przekonaniem o korzyściach dla obu stron – mówi Justyna Orzeł, Dyrektor Zasobów Ludzkich w Carrefour Polska.Kształcenie zawodowe to ogromne wyzwanie, szczególnie dla branży handlu detalicznego. Mamy nadzieję, że dzięki takim inicjatywom i ofercie ciekawych perspektyw zawodowych uda nam się zaprosić młodzież do budowania kariery w kluczowych dla nas zawodach. Zaczynamy współpracę od szkoły z długimi tradycjami, ale wierzymy, że uda się zrealizować takie inicjatywy w wielu miastach w Polsce – dodaje Justyna Orzeł.

Uczniowie wzięli udział w inauguracyjnych warsztatach w Centrum Smak Kariery, gdzie pod okiem Davida Gaboriaud, ambasadora Carrefour, poznawali tajniki sztuki kulinarnej. Od początku września, raz w tygodniu młodzi adepci sztuki cukierniczej praktykują w 3 cukierniach warszawskich hipermarketów.

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour

Carrefour Polska to multiformatowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 800 sklepów w 5 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230.000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour Polska jest częścią Grupy Carrefour, która posiada 12 300 sklepów w 35 krajach. Grupa Carrefour jest siecią multilokalną, multiformatową i multikanałową, obsługującą codziennie 13 milionów klientów na całym świecie.

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy. Wszyscy pracownicy Carrefour Polska przyczyniają się do realizacji tej polityki poprzez programy: STOP Marnotrawstwu, Z miłości do Zdrowia oraz Różnorodność.

załączniki

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour

Carrefour Polska to multiformatowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 800 sklepów w 5 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230.000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour Polska jest częścią Grupy Carrefour, która posiada 12 300 sklepów w 35 krajach. Grupa Carrefour jest siecią multilokalną, multiformatową i multikanałową, obsługującą codziennie 13 milionów klientów na całym świecie.

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy. Wszyscy pracownicy Carrefour Polska przyczyniają się do realizacji tej polityki poprzez programy: STOP Marnotrawstwu, Z miłości do Zdrowia oraz Różnorodność.