handel media/marketing/reklama ekonomia/biznes/finanse

Najlepsze sklepy internetowe 2015

Portal money.pl po raz dziesiąty ocenił największe i najpopularniejsze sklepy internetowe działające w Polsce. Przeanalizowano 120 podmiotów w ośmiu kategoriach. Kryteria (aż 45 parametrów) były różnorodne – badano nie tylko asortyment, ale informacje o produkcie, procedurę zamawiania oraz płatności, łatwość poruszania się po stronie sklepu w wersji standardowej i mobilnej, oferowane bonusy czy wreszcie, jakość obsługi klienta i opinie, jakie o poszczególnych sklepach mają ci, którzy robili w nich zakupy.

Warunkiem uczestnictwa w rankingu była – podobnie jak w latach ubiegłych – popularność sklepu wśród internautów. Kategorie, do których przypisane zostały poszczególne sklepy powstały na podstawie danych
z ogólnopolskiego badania internetu Megapanel PBI/ Gemius.

Podczas tegorocznego badania okazało się m.in., że klienci sklepów z elektroniką coraz chętniej i umiejętniej wykorzystują media społecznościowe do kontaktu z klientem (wcześniej raczej zaniedbując ten obszar), a najgorzej wypadają tu sklepy wielobranżowe. Do internetowej apteki wciąż najlepiej jest… zadzwonić, zaś branżą, która szczególnie dba o klienta mobilnego jest „Uroda”.

Laureaci w Rankingu Sklepów Internetowych 2015 wg portalu money.pl:

  • Elektronika – zwycięzca euro.com.pl (miejsce 2. mediamarkt.pl, miejsce 3. saturn.pl)
  • Zdrowie - zwycięzca cefarm.pl (miejsce 2. i-apteka.pl, miejsce 3. tanie-leczenie.pl)
  • Uroda – zwycięzca iperfumy.pl (miejsce 2. douglas.pl, miejsce 3. estyl.pl oraz yves-rocher.pl)
  • Kultura - zwycięzca taniaksiazka.pl (miejsce 2. empik.com, miejsce 3. martas.pl)
  • Moda - zwycięzca answear.com (miejsce 2. zalando.pl, miejsce 3. eobuwie.com.pl)
  • Specjalistyczne - zwycięzca militaria.pl (miejsce 2. sklep-presto.pl oraz zooplus.pl)
  • Wielobranżowe - zwycięzca bdsklep.pl (miejsce 2. mall.pl, miejsce 3. leroymerlin.pl)
  • Turystyka - zwycięzca travelplanet.pl (miejsce 2. wakacje.pl, miejsce 3. Travelist.pl)

Metodologia: z każdej kategorii monitorowanej w ramach badania Megapanel Gemius/ PBI w kategorii e-commerce/ sklepy wybrano po 15 sklepów, które w ciągu roku poprzedzającego badanie (od początku października 2014 roku do końca września 2015 roku) odwiedziła największa liczba osób. Tam, gdzie Megapanel (standard badania polskiego internetu) uwzględniał wyniki mniej niż 15 sklepów kategorie były łączone. W rankingu zaprezentowano po 10 sklepów, które podczas badania zyskały najwięcej punktów.

Pełen ranking w portalu money.pl

 
 
 
 
 
 
kontakt dla mediów
Michał Siegieda
Dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej/Rzecznik Prasowy, Wirtualna Polska Holding S.A.
Michał Siegieda

michal.siegieda@grupawp.pl

Agata Chaber
Specjalistka ds. Zrównoważonego Rozwoju i Komunikacji, Wirtualna Polska Holding S.A.
Agata Chaber

agata.chaber@grupawp.pl

informacje o firmie

 

 
 
 
 
 
 

załączniki

kontakt dla mediów
Michał Siegieda
Dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej/Rzecznik Prasowy, Wirtualna Polska Holding S.A.
Michał Siegieda

michal.siegieda@grupawp.pl

Agata Chaber
Specjalistka ds. Zrównoważonego Rozwoju i Komunikacji, Wirtualna Polska Holding S.A.
Agata Chaber

agata.chaber@grupawp.pl

informacje o firmie