ekonomia/biznes/finanse

Konto z limitem kredytowym. W którym banku najlepsza obsługa klienta w średnim wieku?

11.12.2025 | Instytucja Roku

W październiku i w listopadzie zrealizowaliśmy przedostatnią w tym roku, czwartą falę badania w ramach projektu Instytucja Roku. W tym pomiarze obsługę oceniali klienci w średnim wieku, którzy zgłaszali się do banków z potrzebą posiadania rachunku z limitem kredytowym. Byli to klienci preferujący  zdalną obsługę w aplikacji, dlatego kierowali do doradców  pytania o dostępność określonych funkcjonalności oraz obowiązujących limitów operacji. W trakcie badania zrealizowaliśmy 130 wizyt w placówkach bankowych, wykonaliśmy 130 połączeń telefonicznych oraz 130 zapytań mailowych.

Zdecydowanie najlepszym bankiem w obsłudze w placówce okazał się Bank Millennium, który zajął 1. miejsce z wynikiem aż 90,2%. Prawie wszystkie odwiedzone placówki tego banku spełniły oczekiwania (9/10 placówek). Drugie miejsce zajął ING Bank Śląski, ale ze sporą już stratą do lidera, uzyskując wynik 82,1%. Na podium znalazł się także Santander Bank Polska z wynikiem 81,4%. Minimalnie niższy rezultat osiągnął Bank Ochrony Środowiska, który był największym pozytywnym zaskoczeniem tej fali badania. To pierwszy przypadek w tym roku, kiedy bank ten znalazł się w 1. lidze . Grono pierwszoligowych banków uzupełniły jeszcze Alior Bank (81,0%) oraz Bank Pekao (80,4%). W 2. lidze znalazły się 3 banki, w tym PKO Bank Polski, co było zaskoczeniem, ponieważ we wszystkich falach uzyskiwały on wynik spełniający oczekiwania. Niskie oceny, na poziomie 3. Ligi, odnotowaliśmy aż w 4 bankach – BNP Paribas, Banku Pocztowym oraz u wyraźnych outsiderów w jakości obsługi:  Nest Banku  oraz Velobanku.

52% odwiedzonych placówek spełniło oczekiwania. Oznacza to, że 68 placówek zakwalifikowało się  do kolejnego etapu konkursu i nadal walczy  o tytuł Najlepszej Placówki Bankowej w Polsce. Najwięcej placówek, bo aż 9, do dalszego etapu wprowadził Banku Millennium. 8 placówek ING Banku Śląskiego przeszło dalej, a 7 w Banku Ochrony Środowiska. W 4 bankach po 6 placówek uzyskało wynik premiujący awans do kolejnego etapu – w Alior Banku, Banku Pekao, PKO Banku Polskim i w Santander Bank Polska.

W bankach z czołówki wyraźnie widać dobrze wdrożone wizje rozmowy otwierającej relację z klientem. W większości banków na rynku  dorady są dobrze przygotowani do rozmowy o najbardziej podstawowym produkcie bankowym. Widoczne są różne koncepcje rozmowy i odmienne standardy, które zyskiwały uznanie klientów zależnie od zaangażowania doradców. Najwięcej energii w spotkania z klientami włożyli doradcy w Banku Millennium i w Santanderze. Rozmowy w Banku Millennium należały do najdłuższych (bank uzyskał jeden z niższych wyników na rynku w ocenie czasu rozmowy), ale jednocześnie były najbardziej kompletne, a doradcy okazali się wyjątkowo kompetentni (92% w ocenie obsługi przez eksperta). Trójka liderów naszego rankingu wyraźnie  wyróżniała się na tle pozostałych banków  pod względem udzielenia kompletnej informacji o ofercie,  proponowania użytecznych rozwiązań oraz  prezentowania szerokiego wachlarza usług.

Dobrze wypadła również obsługa zdalna. W ocenie komunikacji mailowej aż 9 banków spełniło oczekiwania klientów, osiągając wynik na poziomie co najmniej  80% a 6 z nich uzyskało maksymalny wynik 100%. W rozmowach na infolinii oczekiwania spełniło 6 banków, a zdecydowanym  liderem w tej fali  okazał się Bank Pekao, który w ocenie infolinii uzyskał aż 94% punktów, wyraźnie   dystansując konkurencję.  Tradycyjnie bardzo wysokie oceny klientów zebrały infolinie Santander Bank Polska (2. miejsce – 88.4%) oraz Banku Millennium (3. miejsce – 87.4%).  Bardzo dobry poziom utrzymuje się również na infolinii PKO Banku Polskiego, który w tej fali  zajął 4. miejsce (85.8%). Grupę banków wyróżniających się  w obsłudze na infolinii uzupełniły jeszcze Alior Bank oraz BNP Paribas. Oczekiwań w kontakcie telefonicznym zdecydowanie nie spełniły  mBank oraz Nest Bank, uzyskując wyraźnie niższe oceny klientów.

W zestawieniu rocznym, po czterech zrealizowanych falach, wyraźnie wyłoniła się trójka liderów komunikacji zdalnej. Pierwsze miejsce zajmuje Bank Millennium, na drugim uplasował się Santandera Bank Polska, a podium zamyka PKO Bank Polski. Różnice między tymi trzema bankami  są jednak minimalne. Ocenę roczną na poziomie 1. ligi utrzymują  także ING Bank Śląski, Bank Pekao, Alior Bank oraz Velobank. 

F4 2025 placowki ranking

nowe1

 

F4 2025 zdalne ranking

kontakt dla mediów
Dyrektor Zarządzający, mojebankowanie.pl
Marcin Łukaszewski

marcin.lukaszewski@mojebankowanie.pl

tel: +48 604 242 592

informacje o firmie

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Strona poświęcona Instytucji Roku: https://mojebankowanie.pl/instytucja-roku

 

załączniki

kontakt dla mediów
Dyrektor Zarządzający, mojebankowanie.pl
Marcin Łukaszewski

marcin.lukaszewski@mojebankowanie.pl

tel: +48 604 242 592

informacje o firmie

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Strona poświęcona Instytucji Roku: https://mojebankowanie.pl/instytucja-roku