Tutaj zakupy zrobią tylko dzieci - Carrefour otwiera w Krakowie innowacyjny kids-shop przyszłości
Już w najbliższą sobotę, 4 października br. w Krakowie rozpocznie działalność unikalny sklep sieci Carrefour. Mimo, iż placówka wyposażona jest w kasy, ladę tradycyjną oraz regały z produktami, to zakupów nie zrobi w niej żaden dorosły klient. Nowy sklep Carrefour przeznaczony jest bowiem tylko dla dzieci i mieści się w nowo otwieranym Smart Kids Planet – Krakowskim Centrum Mądrej Zabawy w Galerii Kazimierz. Kids-shop to sklep, w którym najmłodsi - poprzez zabawę w dorosłych - uczą się jak stać się świadomymi konsumentami, zdrowiej się odżywiać i dbać o środowisko naturalne w swoim otoczeniu.
Kids-shop, czyli Strefa Mądrych Zakupów, zlokalizowany w nowym Krakowskim Centrum Mądrej Zabawy w Galerii Kazimierz i do złudzenia przypomina prawdziwy sklep sieci Carrefour, jednak pomniejszony w skali 1:2. Całe jego wyposażenie zostało zminiaturyzowane i dostosowane do wzrostu dzieci. Mają one do swojej dyspozycji, np. strefę Kas Tradycyjnych z ruchomymi taśmami i skanerami produktów, strefę Targu Świeżości z owocami, warzywami, rybami oraz mięsem, strefę Diet Specjalnych i Funkcjonalnych z asortymentem vege, BIO oraz bezglutenowym czy strefę Odpadów, w której mogą oddać do recyklingu opakowania po zużytych napojach. Nowa placówka została zbudowana tak, aby najmłodsi, w każdym z jej działów, mogli stać się klientami lub pracownikami sieci, aby poprzez “zabawę w dorosłych” uczyć się jak zostać bardziej świadomymi konsumentami w przyszłości.
Możliwość samodzielnej, kreatywnej zabawy dzieci została uzupełniona o specjalne ścieżki edukacyjne przygotowane przez ekspertów i psychologów Centrum Mądrej Zabawy oraz Carrefour. Pomogą one najmłodszym lepiej zrozumieć wyzwania, z którymi mierzą się dorośli na zakupach. Wśród dedykowanych ścieżek znalazła się na przykład ścieżka lokalnych produktów, w ramach której dzieci - w sadzie lokalnego rolnika, mogą zbierać dojrzałe jabłka, aby potem w specjalnej maszynie znajdującej się w sklepie, wycisnąć z nich naturalny sok owocowy. Kolejną ścieżką jest tzw. ścieżka recyklingowa. W jej ramach najmłodsi otrzymują puste opakowania po napojach, które muszą posegregować oraz umieścić w tzw. butelkomacie, aby po ich przetworzeniu otrzymać nową butelkę na sok. Ta ścieżka edukacyjna jest szczególnie ważna, m.in. w kontekście ruszającego w Polsce 1 października systemu kaucyjnego, którego celem jest zachęcenie Polaków do oddawania zużytych opakowań po napojach, aby pobudzić recykling szkła, PET oraz aluminium. W sklepie najmłodsi nauczą się także korzystania z kalkulatora podczas skanowania zakupów przy kasie, tworzenia list zakupowych czy liczenia pieniędzy oraz wydawania reszty z dokonanych zakupów.
- Carrefour Polska, realizując swoją strategię transformacji żywieniowej, od lat angażuje się w naszym kraju w promowanie zdrowego odżywiania oraz działań na rzecz ochrony środowiska naturalnego. W tym roku uruchomiliśmy drugą odsłonę naszego globalnego programu Act For Food, którego celem jest zwiększenie dostępności dla klientów produktów o wyższych walorach zdrowotnych: żywności ekologicznej, produktów rolnictwa zrównoważonego czy diet specjalnych - mówi Tomasz Mikołajec, członek Zarządu i Dyrektor Operacyjny Carrefour Polska.
- Tak samo ważna, jak dostępność produktów w sklepach, jest edukację żywieniowa czy ekologiczna, które warto rozpoczynać od jak najmłodszych lat. Dlatego w ramach naszego programu uruchamiamy w Krakowie innowacyjny sklep dla dzieci marki Carrefour, w którym wspólnie będziemy pomagać najmłodszym zrozumieć, jak ważna jest jakość produktów oraz sposób ich wytworzenia. Wierzymy, że w ten sposób staną się oni bardziej świadomymi konsumentami, którzy w przyszłości będą zdrowiej się odżywiać i korzystać z uroków i zasobów naszej planety w sposób bardziej zrównoważony - dodaje Tomasz Mikołajec.
Nowy kids-shop Carrefour powstał w Smart Kids Planet, czyli Krakowskim Centrum Mądrej Zabawy, które w unikalny sposób łączy rozrywkę z edukacją, wypełniając lukę między tradycyjnymi salami zabaw, a centrami nauki. Na powierzchni ponad 1500 m² mali odkrywcy w wieku od 0 do 10 lat znajdą dziewięć tematycznych stref i kilkadziesiąt angażujących atrakcji. Wszystkie zostały zaprojektowane w duchu edutainment, czyli edukacji przez zabawę. To innowacyjna, rodzinna atrakcja, która kształtuje kluczowe kompetencje przyszłości, takie jak krytyczne myślenie, współpraca, empatia i samodzielność.
Oprócz 9 stref mądrej zabawy, na gości Smart Kids Planet czekać będzie również Smart Cafe - bistro, w którym rodzice będą mogli odpocząć przy kawie, a później - zjeść smaczny i zdrowy obiad. Obiekt będzie także otwarty na wizyty grup zorganizowanych – szkoły i przedszkola skorzystają tu z programów edukacyjnych zgodnych z podstawą programową, wzbogaconych o interaktywne formy nauki.
Otwarcie krakowskiego Smart Kids Planet w Galerii Kazimierz (poziom +1) zaplanowano na 4 października 2025 roku. Centrum Mądrej Zabawy będzie otwarte codziennie w godzinach 9:00 do 20:00. Bilety online są aż do 40% tańsze. Partnerami nowego Centrum zostały również takie marki jak ING, InPost czy Fundacja InteCars.
kontakt dla mediów
Izabella Rokicka
izabella_rokicka@carrefour.com
informacje o firmie
O Carrefour
Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci 40 stacji paliw.
Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada ponad 14 000 sklepów w ponad 40 krajach. W 2022 r. Carrefour wygenerował sprzedaż w wysokości 90,8 miliarda euro. Grupa liczy ponad 350 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).
Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.
kontakt dla mediów
Izabella Rokicka
izabella_rokicka@carrefour.com
informacje o firmie
O Carrefour
Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci 40 stacji paliw.
Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada ponad 14 000 sklepów w ponad 40 krajach. W 2022 r. Carrefour wygenerował sprzedaż w wysokości 90,8 miliarda euro. Grupa liczy ponad 350 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).
Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.