zainteresowania/hobby ekonomia/biznes/finanse
Prawie 40 proc. Polaków regularnie wydaje pieniądze na swoje zainteresowania. Jakie kwoty najczęściej?
Podróże i aktywność sportowa to najczęściej wskazywane przez ankietowanych pasje, które wiążą się z kosztami finansowymi.
W cyklicznym badaniu kondycji finansowej gospodarstw domowych, prowadzonym przez Związek Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce (ZPF) oraz Instytut Rozwoju Gospodarczego Szkoły Głównej Handlowej (IRG SGH), tym razem Polacy zostali zapytani o wydatki związane z własnymi zainteresowaniami i pasjami.
Badanie „Sytuacja na rynku consumer finance”. Większość osób deklaruje brak regularnych wydatków na własne hobby
Z badania ZPF i IRG SGH wynika, że 39,2 proc. Polaków regularnie ponosi koszty związane z finansowaniem swoich zainteresowań. Ci, którzy tego nie robią (60,8 proc.), zwykle uzasadniają odpowiedź ważniejszymi wydatkami, brakiem konieczności płacenia za hobby, ale też brakiem pasji.
- Osoby, które wskazały, że zainteresowania i pasje wiążą się u nich z regularnymi wydatkami, zwykle przeznaczają na ten cel kwoty w przedziale 201-500 zł miesięcznie - wskazuje Agnieszka Kozioł, dyrektor Departamentu Raportów i Analiz ZPF. - Jedna czwarta badanych w tej grupie wydaje nawet ponad 500 zł miesięcznie - wylicza.
Turystyka i podróże. Na te cele Polacy najchętniej wydają pieniądze
Respondenci w badaniu „Sytuacja na rynku consumer finance” zostali zapytani również o to, jakie zainteresowania najczęściej wiążą się z regularnymi wydatkami.
Na pierwszym miejscu ankietowani zdecydowanie wskazują turystykę i podróże (63,3 proc.). Na drugim miejscu znalazły się aktywności sportowe (41,8 proc.), a na trzecim - wydatki na udział w wydarzeniach kulturalnych (36,3 proc.).
Sytuacja na rynku consumer finance. Badanie ZPF i IRG SGH
Cykliczne badanie „Sytuacja na rynku consumer finance” to projekt realizowany od 2006 r. w odstępach kwartalnych przez ZPF oraz IRG SGH.
Polacy są w nim pytani o szereg czynników, jak np. sytuacja finansowa, prognozy wydatków, oszczędności, ocena kondycji gospodarczej w Polsce. Efektem badania jest Barometr Rynku Consumer Finance (BRCF), który pokazuje aktualne nastroje konsumentów.
Więcej informacji na ten temat można znaleźć na stronie: https://zpf.pl/sytuacja-na-rynku-consumer-finance/
kontakt dla mediów
ZPF
media@zpf.pl
tel: +48 58 302 92 05
informacje o firmie
***
Związek Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce (wcześniej Konferencja Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce) powstał 27 października 1999 roku i obecnie skupia ponad 100 przedsiębiorstw z wielu sektorów polskiego rynku finansowego, w tym bankowości, zarządzania wierzytelnościami, pośredników finansowych, instytucji pożyczkowych, zarządzających informacją gospodarczą, odwróconej hipoteki w modelu sprzedażowym, fintech. Jest największą multisektorową organizacją podmiotów rynku finansowego w Polsce.
Od ponad 25 lat ZPF działa na rzecz rozwoju rynku finansowego w Polsce i podnoszenia standardów etycznych w branży, występuje aktywnie jako partner społeczny w procesach legislacyjnych, a także reprezentuje polskie instytucje finansowe w UE. ZPF to członek dwóch organizacji samorządowych na szczeblu europejskim: EUROFINAS (European Federation of Finance House Associations), zrzeszającej instytucje związane z rynkiem kredytu konsumenckiego w Europie oraz FENCA (Federation of European National Collection Associations), która reprezentuje interesy sektora zarządzania wierzytelnościami w Europie.
ZPF ma w swoim dorobku badawczym kilkaset raportów branżowych. Jest też organizatorem kongresów, webinarów i innych inicjatyw dla branży finansowej.
kontakt dla mediów
ZPF
media@zpf.pl
tel: +48 58 302 92 05
informacje o firmie
***
Związek Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce (wcześniej Konferencja Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce) powstał 27 października 1999 roku i obecnie skupia ponad 100 przedsiębiorstw z wielu sektorów polskiego rynku finansowego, w tym bankowości, zarządzania wierzytelnościami, pośredników finansowych, instytucji pożyczkowych, zarządzających informacją gospodarczą, odwróconej hipoteki w modelu sprzedażowym, fintech. Jest największą multisektorową organizacją podmiotów rynku finansowego w Polsce.
Od ponad 25 lat ZPF działa na rzecz rozwoju rynku finansowego w Polsce i podnoszenia standardów etycznych w branży, występuje aktywnie jako partner społeczny w procesach legislacyjnych, a także reprezentuje polskie instytucje finansowe w UE. ZPF to członek dwóch organizacji samorządowych na szczeblu europejskim: EUROFINAS (European Federation of Finance House Associations), zrzeszającej instytucje związane z rynkiem kredytu konsumenckiego w Europie oraz FENCA (Federation of European National Collection Associations), która reprezentuje interesy sektora zarządzania wierzytelnościami w Europie.
ZPF ma w swoim dorobku badawczym kilkaset raportów branżowych. Jest też organizatorem kongresów, webinarów i innych inicjatyw dla branży finansowej.