handel sprawy społeczne

Bądź gotowy na sytuacje kryzysowe - ponad 100 produktów do stworzenia plecaka ewakuacyjnego w sklepach Carrefour

06.08.2025 | Carrefour Polska

W odpowiedzi na wspólne działania Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji, Ministerstwa Obrony Narodowej oraz Rządowego Centrum Bezpieczeństwa, Carrefour Polska przygotował w swoich sklepach specjalne strefy z produktami niezbędnymi w sytuacjach kryzysowych. Klienci znajdą w nich ponad 100 produktów, w tym te zalecane do stworzenia tzw. plecaka ewakuacyjnego, który powinien znaleźć się w każdym polskim domu. Wśród asortymentu znalazły się artykuły higieniczne, medyczne, spożywcze i survivalowe. Oferta zgodna jest z wytycznymi Rządowego Centrum Bezpieczeństwa zawartymi w poradniku “Bądź Gotowy”.

W ostatnich miesiącach temat bezpieczeństwa i gotowości na nieprzewidziane zdarzenia i sytuacje kryzysowe zyskał na znaczeniu, zarówno w kontekście zmian klimatycznych, jak i niestabilności geopolitycznej. Rządowe Centrum Bezpieczeństwa oraz Unia Europejska zalecają, by każdy obywatel był przygotowany do samodzielnego funkcjonowania przez co najmniej trzy doby. Plecak ewakuacyjny, czyli zestaw podstawowych produktów na 72 godziny przetrwania, ma pomóc ograniczyć skutki awarii infrastruktury, katastrof naturalnych czy czasowego braku dostępu do służb ratunkowych.

W odpowiedzi na rosnącą potrzebę świadomego przygotowania na różnego rodzaju zdarzenia, Carrefour Polska wprowadził do swoich sklepów nową, kompleksową ofertę obejmującą produkty niezbędne w sytuacjach kryzysowych, w tym te potrzebne do skompletowania zalecanego przez Rządowe Centrum Bezpieczeństwa plecaka ewakuacyjnego. W skład strefy wchodzą m.in. żywność o długim terminie przydatności oraz posiłki regeneracyjne w formie sproszkowanej, apteczki, środki dezynfekujące i leki OTC, środki higieniczne, powerbanki, latarki, butelki z filtrami do wody, a także wielofunkcyjne narzędzia i elementy wyposażenia survivalowego i outdoorowego. Asortyment dostępny jest w blisko 100 super- i hipermarketach sieci w całej Polsce.

- W Carrefour Polska wierzymy, że rola nowoczesnej sieci handlowej wykracza daleko poza sprzedaż produktów spożywczych, to również odpowiedzialność za edukację konsumentów i budowanie odporności społecznej. Wprowadzenie stref z produktami niezbędnymi w sytuacjach kryzysowych to nie tylko reakcja na bieżące rekomendacje rządowe, ale część naszej długofalowej strategii wspierania Polaków w odpowiedzialnym planowaniu, także w kontekście zdarzeń nieprzewidywalnych. Naszym celem jest umożliwienie klientom łatwego i świadomego przygotowania się na niespodziewane wydarzenia, bez stresu, w przystępnej cenie, z produktami, którym ufają. Jako marka, która codziennie towarzyszy milionom Polaków, chcemy być nie tylko blisko ich codziennych potrzeb, ale również partnerem w chwilach wymagających spokoju, racjonalnych decyzji i praktycznego wsparcia – mówi Piotr Lubiewa-Wieleżyński, Dyrektor Rozwoju Sprzedaży w Carrefour Polska.

Stworzenie nowych stref z produktami dedykowanymi sytuacjom kryzysowym to kolejny krok Carrefour Polska w budowaniu oferty odpowiedzialnej społecznie, dopasowanej do aktualnych wyzwań i oczekiwań klientów we współczesnym świecie. To również element odpowiedzialnej reakcji sieci na aktualne wyzwania społeczne i rosnące zainteresowanie klientów tematyką bezpieczeństwa i samodzielnego przygotowania na sytuacje kryzysowe.

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada ponad 14 000 sklepów w ponad 40 krajach. W 2022 r. Carrefour wygenerował sprzedaż w wysokości 90,8 miliarda euro. Grupa liczy ponad 350 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.

załączniki

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada ponad 14 000 sklepów w ponad 40 krajach. W 2022 r. Carrefour wygenerował sprzedaż w wysokości 90,8 miliarda euro. Grupa liczy ponad 350 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.