Wyniki ING Banku Śląskiego w I połowie 2025 roku
W pierwszym półroczu 2025 roku, ING Bank Śląski zanotował przyrost podstawowych wartości komercyjnych - liczby klientów, depozytów oraz kredytów. Zysk netto za pierwsze półrocze wyniósł 2 149 mln zł w porównaniu z 1 958 mln zł w analogicznym okresie ub.r. Zwrot z kapitału (ROE), po korekcie o MCFH, wyniósł 21,4%.
Za nami kolejny dobry kwartał. Wypracowane przez nas wyniki opierają się na solidnych fundamentach – wzrostach liczby klientów, wartości depozytów, inwestycji oraz kredytów. Te dane odzwierciedlają naszą dobrą pozycję konkurencyjną na rynku. W efekcie naszych działań zysk netto za pierwsze półrocze wyniósł 2 149 mln zł i był wyższy o 10% w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. - powiedział Michał Bolesławski, Prezes Zarządu ING Banku Śląskiego.
W ostatnich miesiącach obserwowaliśmy wzrost zainteresowania kredytami po stronie firm. Były to zarówno zapytania, jak również wnioski o finansowanie. Widzimy, że ten wzrost zainteresowania jest zdywersyfikowany i rozkłada się na wiele sektorów gospodarki. Mamy nadzieję, że - wraz ze spadkiem stóp procentowych oraz inicjatywami deregulacyjnymi - firmy w nadchodzących miesiącach, czy kwartałach, w większym stopniu będą decydować się na nowe inwestycje.
W minionym kwartale braliśmy także udział w finansowaniu jednych z największych i istotnych dla naszego kraju projektów – infrastruktury światłowodowej, turbin wiatrowych na Bałtyku oraz inwestycji związanych z obronnością.
Na szczególną uwagę zasługuje nasza pozycja na rynku kredytów hipotecznych. Konkurencyjna oferta oraz dobry proces kredytowy sprawiają, że nasz udział rynkowy w sprzedaży nowych kredytów hipotecznych wynosi blisko 21%. Zajmujemy tym samym 2 miejsce na rynku – powiedział prezes ING Banku Śląskiego.
W banku kontynuowaliśmy działania związane cyfryzacją naszych procesów oraz oferty. Umożliwiliśmy klientom poprzez aplikację mObywatel, potwierdzenie tożsamości w przypadku zdalnego odblokowania konta, zmiany hasła lub zmiany telefonu autoryzacyjnego. Dzięki temu klienci mogą się zidentyfikować bez konieczności wizyty w oddziale lub oczekiwania na przesyłkę z banku. To w pełni zdalny proces samoobsługowy. Kontynuowaliśmy także komunikację zwiększającą świadomość klientów w zakresie cyberbezpieczeństwa. Zwracaliśmy w niej uwagę firm na oszustwa w sieci i zachęcaliśmy do ich zgłaszania w CERT Polska. Natomiast w kampanii "Bezpieczne dzieci w sieci" przypominaliśmy zasady bezpiecznego korzystania z internetu – dodał Michał Bolesławski.
Najważniejsze wyniki biznesowe Grupy ING Banku Śląskiego osiągnięte w I połowie 2025 roku w porównaniu do analogicznego okresu ub.r.:
- liczba klientów bankowości detalicznej 4 654 tys. (wzrost o 155 tys. r/r), w tym 2,3 mln klientów primary (wzrost o 90 tys. r/r),
- liczba klientów bankowości korporacyjnej 585 tys. (wzrost o 17 tys. r/r), z czego 460 tys. to przedsiębiorcy (wzrost 13,1 tys. r/r), 120,9 tys. to średnie i duże firmy (wzrost o 3,8 tys. r/r), 3,2 tys. to klienci strategiczni (podobny poziom r/r),
- wzrost wartości kredytów o 6% do 174,3 mld zł,
- wzrost depozytów o 7% do 223,7 mld zł.
- wzrost wartości funduszy inwestycyjnych o 35% do 20 558 mln zł.
Najważniejsze wyniki biznesowe Grupy ING Banku Śląskiego osiągnięte w I półroczu 2025 roku w porównaniu do analogicznego okresu ub.r.:
- dochody ogółem wzrosły o 7% do 5 839 mln zł,
- koszty ogółem wzrosły o 9% do 2 257 mln zł,
- wynik przed kosztami ryzyka wzrósł o 6% do 3 582 mln zł,
- zysk brutto wzrósł o 11% do 2 786 mln zł,
- zysk netto wzrósł o 10% do 2 149 mln zł,
- wskaźnik koszty (z podatkiem bankowym)/dochody wyniósł 45,4% w porównaniu z 44,5% w ub. r.,
- łączny współczynnik kapitałowy wyniósł 15,66% w porównaniu z 15,42% w ub.r.,
- zwrot z kapitału (ROE) po korekcie o MCFH wyniósł 21,4% w porównaniu z 21,1% w ub.r.
kontakt dla mediów
Piotr Utrata
Piotr.Utrata@ing.pl
tel: +48 22 820-4022
tel: +48 601-308-378
informacje o firmie
kontakt dla mediów
Piotr Utrata
Piotr.Utrata@ing.pl
tel: +48 22 820-4022
tel: +48 601-308-378