handel ekonomia/biznes/finanse

Auchan Polska publikuje wyniki finansowe za 2024 r.

Auchan Polska przedstawiła wyniki finansowe za 2024 r. Przychody ze sprzedaży odnotowane przez spółkę przekroczyły 10 992 mln PLN.  W 2024 r. sieć odprowadziła do polskiego budżetu blisko 854 mln zł w postaci podatków i danin. Podatek od sprzedaży detalicznej wyniósł 125 mln zł, zapłacona nadwyżka podatku VAT 237 mln zł. Firma zapłaciła ponad 19 mln podatku CIT, otrzymała zwrot nadpłaconego podatku CIT za lata 2018-2020 w wysokości 17 mln zł. Odprowadzone kwoty zaliczek i obciążeń z tytułu ZUS i PIT wyniosły ponad 387  mln zł. Sieć zamknęła rok zyskiem netto w wysokości 167  mln zł, a zysk z działalności operacyjnej firmy wyniósł 280  mln zł.

W Auchan konsekwentnie realizujemy strategię, której celem jest zapewnienie klientom jak najszerszego wyboru produktów w najlepszej cenie. Stawiamy na wysoką jakość i lokalność – aż 96% asortymentu w naszych sklepach pochodzi z Polski, co nie tylko wspiera rodzimą gospodarkę, ale też odpowiada na rosnące oczekiwania konsumentów w zakresie zdrowego i odpowiedzialnego odżywiania. Skupiamy się na rozwoju naszych marek własnych Auchan, a w szczególności rozwijamy gamę produktów unikatowej marki własnej Pewni Dobrego – charakteryzującej się produktami doskonałej jakości pochodzącymi od lokalnych producentów. 

W 2024 roku kontynuowaliśmy modernizację naszych placówek, dostosowując je do współczesnych standardów i rosnących oczekiwań klientów. Równolegle, w wymagającym otoczeniu rynkowym – przy deficycie pracowników – skoncentrowaliśmy się na optymalizacji struktury organizacyjnej, dostosowując ją do stopniowo zmniejszanych powierzchni handlowych. Dzięki tym działaniom byliśmy w stanie utrzymać konkurencyjność cenową i nadal oferować klientom najwyższą jakość.

Jednym z naszych priorytetów w ramach modernizacji sklepów pozostaje transformacja energetyczna – kontynuujemy inwestycje w program dekarbonizacji oraz dążymy do promowania oferty niskoemisyjnej, wspierającej bardziej zrównoważony styl życia. Konsekwentnie umacniamy naszą pozycję na krajowym rynku, rozwijając sieć sklepów – własnych i franczyzowych – zwłaszcza w formacie convenience i supermarketów. Stawiamy też na strategiczne partnerstwa, które wspierają ten rozwój. Jednocześnie intensywnie inwestujemy w digitalizację, aby w pełni wykorzystywać potencjał nowoczesnych technologii – zarówno w codziennym funkcjonowaniu sklepów, jak i w budowaniu jeszcze lepszych doświadczeń zakupowych   – mówi Alexandre Saussard, prezes Auchan Polska. 

Firma zarządza siecią 110 sklepów własnych w Polsce: 70 hipermarketów, w tym 3 hipermarkety Atac hiper discount i 39 supermarketów oraz sklepem autonomicznym Auchan GO. Ponadto sieć współpracuje z 27 sklepami franczyzowymi i 105 sklepami typu convenience store pod marką Easy Auchan w partnerstwie z bp. 

kontakt dla mediów
Hanna Bernatowicz
rzecznik prasowy, Auchan Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie
Hanna Bernatowicz

h.bernatowicz@auchan.pl

informacje o firmie

* Auchan Polska to wielkoformatowa sieć sprzedaży detalicznej o francuskich korzeniach, obecna w Polsce od 1996 r., zarządzająca na polskim rynku siecią hipermarketów pod marką Auchan, supermarketów pod marką Auchan Supermarket, sklepami typu convenience store pod marką Easy Auchan, sklepami osiedlowymi pod marką Moje Auchan, hipermarketami Atac hiper discount, a także kanałem handlu e-commerce. Sieć posiada również sklepy franczyzowe w formacie supermarket i hipermarket. Więcej informacji na temat firmy znaleźć można na stronie https://www.auchan.pl/pl

kontakt dla mediów
Hanna Bernatowicz
rzecznik prasowy, Auchan Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie
Hanna Bernatowicz

h.bernatowicz@auchan.pl

informacje o firmie

* Auchan Polska to wielkoformatowa sieć sprzedaży detalicznej o francuskich korzeniach, obecna w Polsce od 1996 r., zarządzająca na polskim rynku siecią hipermarketów pod marką Auchan, supermarketów pod marką Auchan Supermarket, sklepami typu convenience store pod marką Easy Auchan, sklepami osiedlowymi pod marką Moje Auchan, hipermarketami Atac hiper discount, a także kanałem handlu e-commerce. Sieć posiada również sklepy franczyzowe w formacie supermarket i hipermarket. Więcej informacji na temat firmy znaleźć można na stronie https://www.auchan.pl/pl