handel

Carrefour stawia na nowości rynkowe – ponad 3000 nowych produktów na wiosnę i specjalna ścieżka dla dostawców

28.03.2025 | Carrefour Polska

Carrefour Polska wdraża kolejny etap swojej nowej strategii handlowo-promocyjnej. Wraz z początkiem wiosny, sieć wprowadza do swojej oferty ponad 3000 nowości produktowych w kategorii food oraz non-food. Wszystkie nowe produkty zyskają specjalne, różowo-żółte oznaczenia, dzięki którym klienci będą mogli łatwo odnaleźć je na półkach. Carrefour uruchomił też specjalną szybką ścieżkę dla dostawców i producentów, aby ułatwić im wprowadzanie i promocję nowości na rynku.

Carrefour odsłania kolejny etap zmian w swojej strategii działania w Polsce. Obok modyfikacji swojej polityki cenowej i promocyjnej, a także wdrożenia nowych modeli kompaktowych hipermarketów oraz miejskich minisupermarketów, sieć zmienia także swoją politykę handlową. Firma zapowiedziała właśnie, że wraz z początkiem wiosny w sklepach pojawi się ponad 3000 nowości produktowych z różnych kategorii spożywczych oraz przemysłowych. Zmiana ta powoduje, że nowe produkty w Carrefour będą stanowiły już ponad 5% całego asortymentu sklepów.

  • W ramach naszej nowej strategii handlowo-promocyjnej w Polsce, chcemy zostać liderem nowości asortymentowych na rynku. Proces zmian, które przybliżają nas do tego osiągnięcia tego celu, rozpoczęliśmy pod koniec ubiegłego roku, aktywnie zachęcając naszych dostawców food i non-food do wspólnego wprowadzania i promocji nowości. Efekty tych działań już można zobaczyć w naszych sklepach, gdzie finalizujemy obecnie wprowadzanie na półki 3000 nowych produktów w wielu różnych kategoriach – mówi Piotr Lubiewa-Wieleżyński, Dyrektor Rozwoju Sprzedaży w Carrefour Polska. Kolejnym z etapów naszej strategii w zakresie nowości, jest uruchomienie w tym roku specjalnej ścieżki zakupowej dla naszych aktualnych dostawców oraz nowych producentów, w tym startupów, a także wydzielenie specjalnego miejsca na półkach oraz wzmocnienie komunikacji do klientów. Na bieżąco śledzimy też trendy rynkowe, w tym te pojawiające się w social-mediach, takich jak TikTok, YouTube czy Instagram. Liczymy, że dzięki bliskiej współpracy z naszymi dostawcami, a także wykorzystując rożne formaty naszych sklepów tradycyjnych i online, szybko wypracujemy widoczną przewagę w tym zakresie nad naszą konkurencją - dodaje Piotr Lubiewa-Wieleżyński.

Wprowadzane do sklepów Carrefour nowości, obejmują szeroką gamę produktów, począwszy od artykułów spożywczych, po artykuły sezonowe non-food z kategorii dom, ogród oraz asortymentu rowerowego, a także sprzęt RTV i AGD. W kategorii food, obok nowości z kategorii FMCG, w sieci pojawiło się łącznie kilkaset nowych produktów z asortymentu diet specjalnych i funkcjonalnych, w tym wysokobiałkowych, wegańskich oraz ekologicznych, a także produktów premium i kuchni świata.

Jak wprowadzić nowości do sklepów Carrefour?

Proces aplikacyjny przygotowany przez sieć został maksymalnie uproszczony, aby ułatwić dostawcom i producentom szybkie uruchomienie sprzedaży. W ramach tzw. szybkiej ścieżki zakupowej, obecni dostawcy Carrefour, mogą bezpośrednio kontaktować się ze swoimi kupcami w ramach każdej kategorii, natomiast nowe firmy zainteresowane współpracą z siecią mogą skorzystać z formularza na stronie internetowej www.carrefour.pl/lp-kupujemy-lokalnie lub spotkać się bezpośrednio z Dyrektorem lub Kierownikiem sklepu, w którym chcieliby zaoferować swój produkt. Możliwe jest bowiem rozpoczęcie współpracy handlowej z Carrefour, nawet tylko w jednym sklepie należącym do sieci.

Faworyzacja zrównoważonych produktów

Wprowadzając nowe produkty, Carrefour kładzie szczególny nacisk na promocję asortymentów powstałych w sposób bardziej zrównoważony. W nowej ofercie pojawiły się też m.in. popularne produkty w nowych, bardziej przyjaznych dla środowiska opakowaniach, np. pochodzących z recyklingu, a także artykuły promujące ekologiczny styl życia, które pozwalają klientom dokonywać bardziej świadomych wyborów. Inicjatywa ta jest częścią szerszych działań Carrefour Polska realizowanych w ramach programu “Act For Food”, mającego na celu promowanie zdrowego odżywienia i zrównoważonej konsumpcji.

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada ponad 14 000 sklepów w ponad 40 krajach. W 2022 r. Carrefour wygenerował sprzedaż w wysokości 90,8 miliarda euro. Grupa liczy ponad 350 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.

załączniki

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada ponad 14 000 sklepów w ponad 40 krajach. W 2022 r. Carrefour wygenerował sprzedaż w wysokości 90,8 miliarda euro. Grupa liczy ponad 350 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.