handel ekonomia/biznes/finanse

Poczta Polska: od bazarku do nowoczesnego handlu

07.02.2025 | Poczta Polska

W pierwszym kwartale 2025 roku Poczta Polska rozpoczyna proces zmian wyglądu swoich placówek oraz ich oferty, mający na celu odświeżenie wizerunku i zwiększenie konkurencyjności na rynku usług pocztowych oraz handlowych. Po przeprowadzeniu pilotażu w 30 placówkach pocztowych różnego typu i w konkretnych lokalizacjach firma zapowiada kontynuację projektu w kolejnych 300 placówkach w całej Polsce.

W ramach projektu pilotażowego w 30 placówkach Poczta Polska dokonała szeregu zmian w celu poprawy standardu obsługi klienta, estetyki prezentacji towarów oraz zwiększenia efektywności sprzedaży. Inicjatywa ta przyniosła wymierne rezultaty: średni wzrost prowizji netto plasuje się na poziomie 116,59% – w porównaniu do wyników osiąganych przed wdrożeniem zmian.

Skuteczność wprowadzonych zmian potwierdzają nie tylko konkretne liczby, ale także pozytywne opinie klientów. Niemal 96% badanych osób (jak wynika z wewnętrznych badań Poczty Polskiej) pozytywnie oceniło nową estetykę ekspozycji handlowej, a 91,5% uważa, że dostępny w placówkach asortyment jest zróżnicowany i wysokiej jakości.

Założenia projektu obejmowały szereg kluczowych innowacji, w tym utworzenie specjalnych stref na produkty z różnych kategorii, aranżowanie regałów w nowy sposób czy skrupulatną selekcję towaru, aby uniknąć wizerunku tzw. bazarku. Artykuły w poszczególnych placówkach mają być jednak zróżnicowane: w zależności od potrzeb w danym miejscu. Z założenia w mniejszych miejscowościach, gdzie dostęp np. do galerii handlowych jest trudniejszy, asortyment musi się znacznie różnić od tego oferowanego w większych miastach.

- Nasze dotychczasowe doświadczenia wskazują, że należy postawić na produkty pocztowe, takie jak: koperty, kartki, kartony, artykuły piśmiennicze, prasę i książki, artykuły dla dzieci, przekąski i napoje oraz wszelkiego rodzaju produkty kupowane pod wpływem impulsu - mówi Piotr Szajczyk, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej ds. sprzedaży.

Placówki będą również wyposażone w standy przeznaczone dla wybranych dostawców. Obecnie swoje produkty prezentują w ten sposób: Garmond Press, Duracell, Meteor, Floslek, Herbapol, Disney, Sonko, Wyjątkowy Prezent. Dzięki temu oferta produktowa partnerów Poczty Polskiej może być lepiej prezentowana w placówkach na terenie całego kraju.

Kolejne etapy rozwoju

Zachęcona pozytywnymi wynikami pilotażu Poczta Polska SA zamierza wdrażać kolejne zmiany. – Naszym celem jest wprowadzenie nowego standardu w kolejnych 300 placówkach w pierwszym kwartale 2025 roku. Najlepsze rozwiązania będziemy implementować w całej sieci. Do końca roku 2025 nowy układ powinien już funkcjonować w 2000 placówek – przewiduje Piotr Szajczyk, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej ds. sprzedaży.

– Tam, gdzie to możliwe, wprowadzamy nowe stanowisko - frontmana, czyli osoby, która będzie aktywnie wspierać klientów w procesie zakupowym, polecać produkty z oferty handlowej oraz pomagać w odnalezieniu pożądanych artykułów – dodaje Szajczyk.

Przygotowania do tego ambitnego przedsięwzięcia już trwają, obejmują szkolenia pracowników oraz planowanie logistyczne i marketingowe.

Modernizacja placówek pocztowych wpisuje się w szeroko zakrojoną strategię rozwoju i adaptacji do zmieniających się warunków rynkowych oraz oczekiwań klientów. Inwestycje w jakość obsługi, estetykę placówek i atrakcyjność oferty mają na celu nie tylko zwiększenie przychodów, ale przede wszystkim budowanie długofalowych relacji z klientami, opartych na zaufaniu i profesjonalizmie. Wszystko to wynika z Planu Transformacji przedstawionego 14 sierpnia 2024 roku przez prezesa Poczty Polskiej Sebastiana Mikosza. Dokument ten stanowi przyjętą strategię działania Poczty Polskiej.

kontakt dla mediów
Poczta Polska S.A.
Poczta Polska S.A.

rzecznik@poczta-polska.pl

tel: 22 656 54 28

informacje o firmie
kontakt dla mediów
Poczta Polska S.A.
Poczta Polska S.A.

rzecznik@poczta-polska.pl

tel: 22 656 54 28

informacje o firmie