handel towary konsumpcyjne nauka/edukacja/szkolenia
Szósta edycja Tygodnia Kuchni Polskiej dobiegła końca
Do niedzieli 24 listopada trwał Tydzień Kuchni Polskiej, festiwal organizowany przez sieć hurtowni MAKRO Polska w ramach programu odpowiedzialności społecznej Polskie Skarby Kulinarne. W akcji wzięło udział blisko 400 restauracji z całego kraju.
Tydzień Kuchni Polskiej to wydarzenie organizowane w celu podnoszenia świadomości na temat rodzimych potraw oraz wspierania lokalnych restauracji. W akcji, trwającej od 4 do 24 listopada, wzięło udział blisko 400 lokali ze 194 miast. Festiwal odbywał się także w mniejszych miejscowościach, tak jak na przykład w Żórawinie na Dolnym Śląsku czy w Złocieńcu w Zachodniopomorskiem.
W ramach wydarzenia restauracje przygotowały dwie wersje trzydaniowego menu w cenie 69 lub 99 zł. W karcie pojawiły się zarówno znane potrawy ogólnopolskie, takie jak rosół czy żurek, a także regionalne, jak między innymi: szpajza cytrynowa bądź moskole.
Hasłem tegorocznej edycji festiwalu było „Spróbuj. A nóż, widelec zasmakujesz!”, a motywem przewodnim symbole regionalne, takie jak warszawska Syrenka, poznańskie Koziołki czy trójmiejski Neptun. W żartobliwy sposób lokalni bohaterowie zapraszali gości do odwiedzenia restauracji.
W ramach promocji Tygodnia Kuchni Polskiej odbyła się szeroka kampania informacyjna. Jej celem było dotarcie do jak największego grona odbiorców. Obejmowała ona między innymi nośniki reklamy zewnętrznej, Internet oraz social media. Kampanię wspierali influencerzy, blogerzy i patroni medialni. Spot akcji pojawił się także w wybranych kinach.
– W tym roku postawiliśmy na kuchnię polską w nowoczesnej odsłonie. Zachęcaliśmy restauracje do tworzenia dań z typowych dla naszego kraju i swoich regionów składników. W ten sposób promowały bogactwo smaków rodzimej kuchni – mówi Katarzyna Wąsowicz, Starszy Kierownik Działu Trade Marketingu w MAKRO Polska. – Kolejną zmianą w tegorocznym festiwalu była kolorystyka kampanii, która spotkała się z bardzo pozytywnym odbiorem, a jej główną osią narracji było ożywienie pomników i lokalnych symboli. Naszym celem było dotarcie do nowych grup odbiorców i pokazanie, że tradycyjna kuchnia, choć wszystkim nam znana, nie musi być nudna i przewidywalna – podsumowuje.
Więcej informacji na temat Tygodnia Kuchni Polskiej dostępnych jest na stronie: https://tydzienkuchnipolskiej.pl.
Patronami medialnymi festiwalu byli: Przegląd Gastronomiczny, KukBuk, Poradnik Restauratora, Raport Restauratora, Restauracja, Papaja, HorecaTrends, Portal Spożywczy, Gastrowiedza, Szef Kuchni, FoodService oraz Nasze Miasto.
O Tygodniu Kuchni Polskiej
Tydzień Kuchni Polskiej odbywa się od 2018 w ramach jednego z kluczowych programów odpowiedzialności społecznej MAKRO, Polskich Skarbów Kulinarnych. Co roku w okolicach 11 listopada z okazji Święta Niepodległości goście mają okazję spróbować specjalnie przygotowanego trzydaniowego menu. Celem akcji jest promocja kuchni polskiej oraz wsparcie lokalnych restauracji.
kontakt dla mediów
Michał Skup
michal.skup@makro.pl
informacje o firmie
--
MAKRO Polska jest wiodącą na polskim rynku siecią hurtowni, specjalizującą się w obsłudze hoteli, restauracji i firm cateringowych (HoReCa) oraz sektora handlu tradycyjnego (Traders). Klienci profesjonalni korzystają z unikalnego modelu wielokanałowego MAKRO – zakupów
w wielkoformatowych halach oraz rozbudowanej usługi dostaw (Food Service Distribution, FSD) – a wszystko to ze wsparciem cyfrowym. MAKRO wspiera również konkurencyjność przedsiębiorców, oferując innowacyjne rozwiązania, specjalnie dostosowane usługi, doradztwo biznesowe oraz programy ESG. Strategia Zrównoważonego Rozwoju jest istotnym filarem działalności firmy.
METRO, globalna sieć, do której należy MAKRO, jest jednym z największych na świecie koncernów handlowych. METRO działa w ponad 30 krajach i zatrudnia ponad 89 000 osób na całym świecie.
Więcej informacji znaleźć można na stronie www.makro.pl
kontakt dla mediów
Michał Skup
michal.skup@makro.pl
informacje o firmie
--
MAKRO Polska jest wiodącą na polskim rynku siecią hurtowni, specjalizującą się w obsłudze hoteli, restauracji i firm cateringowych (HoReCa) oraz sektora handlu tradycyjnego (Traders). Klienci profesjonalni korzystają z unikalnego modelu wielokanałowego MAKRO – zakupów
w wielkoformatowych halach oraz rozbudowanej usługi dostaw (Food Service Distribution, FSD) – a wszystko to ze wsparciem cyfrowym. MAKRO wspiera również konkurencyjność przedsiębiorców, oferując innowacyjne rozwiązania, specjalnie dostosowane usługi, doradztwo biznesowe oraz programy ESG. Strategia Zrównoważonego Rozwoju jest istotnym filarem działalności firmy.
METRO, globalna sieć, do której należy MAKRO, jest jednym z największych na świecie koncernów handlowych. METRO działa w ponad 30 krajach i zatrudnia ponad 89 000 osób na całym świecie.
Więcej informacji znaleźć można na stronie www.makro.pl