handel środowisko naturalne/ekologia

25 groszy za butelkę PET - Carrefour przyspiesza pilotaż systemu kaucyjnego w Warszawie płacąc najwyższą w Polsce stawkę za zwracane plastikowe opakowania po napojach

12.11.2024 | Carrefour Polska

Do 11 stycznia przyszłego roku mieszkańcy aglomeracji warszawskiej mogą otrzymać w sklepach Carrefour aż 25 groszy za każde zwrócone opakowanie PET po wodzie i napojach marki własnej Carrefour, wodzie Muszynianka oraz Piwniczanka. To najwyższa stawka za zwrot butelek plastikowych w Polsce oraz 5 razy wyższa niż w pierwszym etapie warszawskiego pilotażu systemu kaucyjnego realizowanego przez Carrefour, wspólnie z PolKą - Polską Kaucją, Inpostem oraz Muszynianką od sierpnia tego roku.

Zgodnie z najnowszymi zapowiedziami polskiego rządu, system kaucyjny ma ruszyć w Polsce od października 2025 roku. Mimo odsunięcia w czasie daty startu systemu, Carrefour, wspólnie ze swoimi partnerami: PolKą - Polską Kaucją, Inpostem oraz Muszynianką kontynuuje testy tego rozwiązania w swoich wybranych sklepach aglomeracji warszawskiej. Celem pilotażu realizowanego w wymiarze, w jakim zacznie on obowiązywać w Polsce od przyszłego roku, jest przetestowanie kwestii organizacyjnych, logistycznych i informatycznych działania nowego systemu, a także zmiana nawyków konsumenckich oraz edukacja polskiego społeczeństwa na temat nowych zasad zwrotu opakowań do sklepów.

Obecnie, w ramach prowadzonego pilotażu, sieć zdecydowała się na czasowe zwiększenie kwoty płaconej klientom za zwrot opakowań po napojach wybranych producentów. Inicjatywa ta ma na celu promocję punktów odbioru sieci Carrefour oraz zwiększenie świadomości ekologicznej wśród klientów, poprzez zaoferowanie im realnych oszczędności podczas zakupów. Za każde zwrócone w Carrefour opakowanie PET po wodzie i napojach marki własnej tej sieci, wodzie Muszynianka lub Piwniczanka, klient otrzyma aż 25 groszy, które będzie mógł przeznaczyć do obniżenia wartości swojego paragonu zakupowego w sklepie w którym oddał odpady.

  • Carrefour Polska realizując swoją strategię zrównoważonego rozwoju, podejmuje konkretne działania, których celem jest ograniczenie wpływu na środowisko naturalne. Jednym z nich jest dążenie do zamknięcia obiegu opakowań, z którego korzyści czerpać będą zarówno nasi klienci, jak i nasza planeta. Dzięki pilotażowi systemu kaucyjnego realizowanego w Warszawie, odbieramy już od naszych klientów opakowania produktów, które po przetworzeniu, ponownie trafiają na rynek - mówi Piotr Lubiewa-Wieleżyński, Dyrektor Działu Rozwoju Formatów i Konceptów Handlowych w Carrefour Polska. Teraz, wspólnie z Muszynianką i Piwniczanką oferując pięć razy wyższą stawkę za zwrócone butelki PET po naszych napojach, chcemy zachęcić klientów do częstszego zwracania opakowań i stałej zmiany nawyków. Zamiast zgniatać i wyrzucać butelki PET do koszy, chcemy, aby ich Polacy nie zgniatali, nie wyrzucali, oddawali w Carrefour i otrzymywali za nie zapłatę w bonach na zakupy. To pozwoli nam odzyskiwać jeszcze więcej opakowań, które po przetworzeniu będą mogły ponownie zostać wykorzystane - dodaje Piotr Lubiewa-Wieleżyński.

 

  • Nasza firma bierze odpowiedzialność za opakowania wprowadzane na rynek a przystąpienie do systemu zbierania opakowań jest absolutnie świadome i wynika z naszej polityki wewnętrznej. Muszynianka jest bowiem firmą, która łączy tradycję i innowacje. Dzięki przystąpieniu do systemu, chcemy wesprzeć konsumentów w zmianie ich przyzwyczajeń i nawyków środowiskowych i podnieść ich ekologiczną świadomość - komentuje Ryszard Mosur, Prezes Zarządu  Muszynianka Sp. z o.o.

 

  • Piwniczanka od lat włącza się w wiele akcji, które mają na celu promowanie zdrowego stylu życia i ochronę środowiska naturalnego. Współpraca z partnerami tej akcji a przede wszystkim z siecią Carrefour Polska to kolejny krok postawiony na drodze promowania zbliżającego się systemu kaucyjnego dzięki, któremu zużyte  butelki PET będą poddane recyklingowi, który przyczyni się do poprawy stanu środowiska naturalnego - mówi Jan Kumorek, prezes zarządu Piwniczanki Spółdzielni Pracy.

Warto podkreślić, że Carrefour podczas testów system kaucyjnego realizowanych od stycznia 2023 roku do sierpnia 2024 roku w wybranych 10 sklepach w województwie śląskim, oferując kwotę 15 groszy za każde oddane opakowanie, odebrał od klientów ponad 20 milionów butelek PET i puszek aluminiowych po napojach.

Więcej informacji o pilotażu systemu kaucyjnego w Warszawie

W sierpniu tego roku Carrefour wspólnie z PolKą - Polską Kaucją, InPostem i Muszynianką, uruchomił w Warszawie pierwszy w Polsce pilotaż systemu kaucyjnego. Pilotaż ten jest zgodny z przepisami, które zaczną obowiązywać w 2025 roku. Carrefour w ramach tego projektu zaczął odpłatnie przyjmować od klientów 3 frakcje opakowań wykonanych z PETu, szkła i aluminium.

Poprzez prowadzenie pilotażu systemu kaucyjnego Carrefour nie tylko przygotowuje swoje sklepy i pracowników do nowych przepisów, ale także promuje ekologiczne nawyki, a także wpływa na konieczną zmianę nawyków konsumenckich. Do tej pory Polacy byli zachęcani do segregacji odpadów oraz maksymalnego zmniejszania ich objętości, poprzez zgniatanie butelek i puszek, aby zajmowały one jak najmniej miejsca. Wraz z wejściem systemu kaucyjnego, a także w ramach realizowanego w sklepach Carrefour pilotażu, ważna jest zmiana tych przyzwyczajeń. Klienci otrzymują zwrot kaucji lub zapłatę za oddane opakowania, ale tylko i wyłącznie w przypadku oddania do sklepów opakowań nie zgniecionych, a także z czytelnym kodem kreskowym.

Carrefour Polska zaprasza wszystkich mieszkańców aglomeracji warszawskiej do wzięcia udziału w pilotażu systemu kaucyjnego i wsparcia tej inicjatywy. Patronat nad akcją objęły Lasy Państwowe oraz Wody Polskie, co podkreśla znaczenie i skalę przedsięwzięcia w kontekście ochrony środowiska naturalnego i zrównoważonego rozwoju.

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada ponad 14 000 sklepów w ponad 40 krajach. W 2022 r. Carrefour wygenerował sprzedaż w wysokości 90,8 miliarda euro. Grupa liczy ponad 350 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.

załączniki

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada ponad 14 000 sklepów w ponad 40 krajach. W 2022 r. Carrefour wygenerował sprzedaż w wysokości 90,8 miliarda euro. Grupa liczy ponad 350 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.