wydarzenia handel towary konsumpcyjne

Rozpoczęła się szósta edycja Tygodnia Kuchni Polskiej

„Spróbuj! A nóż, widelec zasmakujesz!” to hasło najnowszej edycji festiwalu. Akcja organizowana jest od 2018 roku w ramach programu odpowiedzialności społecznej Polskie Skarby Kulinarne przez sieć hurtowni MAKRO Polska. W Tygodniu Kuchni Polskiej udział bierze blisko 400 restauracji z całej Polski. Wydarzenie potrwa do 24 listopada.   

 

Tydzień Kuchni Polskiej to akcja organizowana w celu podnoszenia świadomości na temat rodzimych potraw. Blisko 400 restauracji z całego kraju zaprasza konsumentów na wyjątkowe, dedykowane menu nawiązujące do kuchni polskiej w cenie 69 lub 99 zł.

 

Motywem szóstej edycji festiwalu są symbole poszczególnych regionów Polski. Na wizytę do restauracji zapraszają między innymi: Syrenka warszawska, krakowski Lajkonik, poznańskie Koziołki czy Krasnale wrocławskie.

 

–  W tym roku bohaterami Tygodnia Kuchni Polskiej są regionalne symbole. W ten sposób chcieliśmy jeszcze bardziej podkreślić, jak ważna w naszej kulturze jest lokalność oraz tradycje poszczególnych obszarów Polski. W menu przygotowanym w ramach akcji można znaleźć bardziej znane regionalne potrawy, takie jak: poznańskie pyry, krakowskie moskole czy mniej rozpoznawalne, jak na przykład zupa sowiogórska – mówi Katarzyna Wąsowicz, Starszy Kierownik Działu Trade Marketingu w MAKRO Polska.

 

Podczas festiwalu goście mogą więc spróbować klasycznych dań w nowoczesnej odsłonie, takich jak między innymi: staropolski żur przygotowany na zakwasie z mąki żytnio-razowej z warzywami korzeniowymi oraz z dodatkiem jajka poche i krokietów z białej kiełbasy, śledź po krakowsku w przyprawach korzennych czy wuzetka z lodami z palonego masła. Nie zabraknie także wegetariańskich opcji potraw, jak na przykład: pieczona kalarepa podana z kaszą gryczaną, majonezem cytrynowym z sosem aioli czy gołąbki z kaszą gryczaną i grzybami, puree z musztardą francuską, sosem śmietanowym i z borowikami.

 

Patronami medialnymi festiwalu są Przegląd Gastronomiczny, KukBuk, Poradnik Restauratora, Raport Restauratora, Restauracja, Papaja, HorecaTrends, Portal Spożywczy, Gastrowiedza, Szef Kuchni, FoodService oraz Nasze Miasto.

 

Więcej informacji na temat Tygodnia Kuchni Polskiej jest dostępnych na stronie: https://tydzien-kuchni-polskiej.pl.

 

O Tygodniu Kuchni Polskiej

Tydzień Kuchni Polskiej odbywa się od 2018 w ramach jednego z kluczowych programów odpowiedzialności społecznej MAKRO, Polskich Skarbów Kulinarnych. Co roku w okolicach 11 listopada z okazji Święta Niepodległości goście mają okazję spróbować specjalnie przygotowanego trzydaniowego menu. Celem akcji jest promocja kuchni polskiej oraz wsparcie lokalnych restauracji.

 

kontakt dla mediów
Michał Skup
Dyrektor ds. Prawnych i Regulacyjnych, MAKRO Polska
Michał Skup

michal.skup@makro.pl

informacje o firmie

--

MAKRO Polska jest wiodącą na polskim rynku siecią hurtowni, specjalizującą się w obsłudze hoteli, restauracji i firm cateringowych (HoReCa) oraz sektora handlu tradycyjnego (Traders). Klienci profesjonalni korzystają z unikalnego modelu wielokanałowego MAKRO – zakupów
w wielkoformatowych halach oraz rozbudowanej usługi dostaw (Food Service Distribution, FSD) – a wszystko to ze wsparciem cyfrowym. MAKRO wspiera również konkurencyjność przedsiębiorców, oferując innowacyjne rozwiązania, specjalnie dostosowane usługi, doradztwo biznesowe oraz programy ESG. Strategia Zrównoważonego Rozwoju jest istotnym filarem działalności firmy.

METRO,  globalna sieć, do której należy MAKRO, jest jednym z największych na świecie koncernów handlowych. METRO działa w ponad 30 krajach i zatrudnia ponad 89 000 osób na całym świecie.

Więcej informacji znaleźć można na stronie www.makro.pl

załączniki

kontakt dla mediów
Michał Skup
Dyrektor ds. Prawnych i Regulacyjnych, MAKRO Polska
Michał Skup

michal.skup@makro.pl

informacje o firmie

--

MAKRO Polska jest wiodącą na polskim rynku siecią hurtowni, specjalizującą się w obsłudze hoteli, restauracji i firm cateringowych (HoReCa) oraz sektora handlu tradycyjnego (Traders). Klienci profesjonalni korzystają z unikalnego modelu wielokanałowego MAKRO – zakupów
w wielkoformatowych halach oraz rozbudowanej usługi dostaw (Food Service Distribution, FSD) – a wszystko to ze wsparciem cyfrowym. MAKRO wspiera również konkurencyjność przedsiębiorców, oferując innowacyjne rozwiązania, specjalnie dostosowane usługi, doradztwo biznesowe oraz programy ESG. Strategia Zrównoważonego Rozwoju jest istotnym filarem działalności firmy.

METRO,  globalna sieć, do której należy MAKRO, jest jednym z największych na świecie koncernów handlowych. METRO działa w ponad 30 krajach i zatrudnia ponad 89 000 osób na całym świecie.

Więcej informacji znaleźć można na stronie www.makro.pl