handel zdrowie towary konsumpcyjne

Carrefour Polska podejmuje konkretne zobowiązania handlowe na rzecz zdrowego jedzenia - w Polsce rusza druga odsłona globalnego programu Act For Food

21.10.2024 | Carrefour Polska

Grupa Carrefour przyspiesza globalną transformację żywieniową i uruchamia drugą odsłonę programu “Act For Food”. W jego ramach Carrefour Polska ogłosił właśnie 5 swoich lokalnych zobowiązań handlowych dotyczących zwiększenia dostępności zdrowych produktów dla klientów. Celem realizowanej strategii jest trwała zmiana w sposobie odżywiania Polaków.

21 października br. wystartowała druga edycja programu “Act For Food”, w ramach której Grupa Carrefour zapowiedziała globalne zwiększenie dostępności cenowej zdrowych produktów dla wszystkich swoich klientów, dzięki szeregowi zobowiązań handlowych. Carrefour Polska zaprezentował właśnie 5 swoich lokalnych zobowiązań, które będą realizowane w naszym kraju. Są to:

  1. ZOBOWIĄZANIE 1: Nawet do 100 produktów BIO w cenach poniżej 5 zł w sklepach Carrefour.
  2. ZOBOWIĄZANIE 2: Marka własna o najlepszym stosunku jakości do ceny na rynku - dobry smak i wysoka jakość marki Carrefour potwierdzona w testach konsumenckich oraz w cenach do 30% niższych, niż porównywalne produkty markowe.
  3. ZOBOWIĄZANIE 3: Stały dostęp klientów do smacznych i odpowiedzialnie wytworzonych produktów świeżych dzięki marce “Jakości z Natury”.
  4. ZOBOWIĄZANIE 4: Lider rynkowy oferujący najszerszy wybór produktów roślinnych oraz dla diet specjalistycznych.
  5. ZOBOWIĄZANIE 5: Szeroka oferta produktów od dostawców lokalnych.

Celem drugiej odsłony programu “Act For Food” w Polsce jest zwiększenie dostępu polskich konsumentów do żywności wysokiej jakości, której ceny, z uwagi na utrzymującą się przez kilkanaście miesięcy w naszym kraju wysoką inflację, znacząco wzrosły. Nowe zobowiązania Carrefour mają pomóc Polakom kupować więcej dobrych dla zdrowia produktów w cenach, na które mogą sobie pozwolić.

Utrzymujący się przez wiele miesięcy kryzys inflacyjny znacząco obniżył siłę zakupową Polaków i coraz częściej muszą oni rezygnować z zakupu produktów o wyższych walorach zdrowotnych. Strategicznym celem Carrefour jest transformacja żywieniowa dla wszystkich, a więc spowodowanie, by żywność wysokiej jakości, której spożywanie jest korzystne dla naszego zdrowia, była bardziej dostępna, a więc tańsza. Druga odsłona globalnego programu “Act For Food” oraz 5 naszych kluczowych zobowiązań Carrefour Polska, ma sprawić, że większość naszych klientów będzie mogła sobie pozwolić na jej zakup. Od wielu lat wiadomo, że żywność BIO, lokalna czy wytworzona w sposób zrównoważony ma nie tylko pozytywny wpływ na nasze zdrowie, ale jest po prostu smaczniejsza. Teraz w Carrefour będzie ona również znacznie tańsza - powiedział Tareck Ouaibi, Prezes Carrefour Polska.

Przed startem kampanii Carrefour Polska, wspólnie z instytutem IQS, przeprowadził badania konsumenckie*, aby sprawdzić jak Polacy, po czasach pandemii COViD oraz wysokiej inflacji, postrzegają zdrowe odżywianie. Wynika z nich m.in., że 80% naszych rodaków zwraca uwagę na to co je, blisko 70% stosuje zrównoważoną dietę, a 55% z nich regularnie uprawia sport. Co ciekawe, klienci Carrefour wyżej oceniają swój poziom wiedzy na temat zdrowego odżywiania, niż klienci innych sklepów w Polsce. Takie deklaracje złożyło 62% klientów tej sieci w porównaniu do 44% pozostałych klientów.

Do aktywności, które świadczą o zdrowym odżywianiu, mieszkańcy naszego kraju zaliczają obecnie przede wszystkim spożywanie większej ilości warzyw i owoców (75% wśród klientów Carrefour), zwracanie uwagi na skład (72% wśród klientów Carrefour), wybór produktów o obniżonej lub niskiej zawartości cukru (59%) oraz kupowanie nieprzetworzonych produktów (56%).

Polacy nie chcą jednak jeść zdrowszej żywności, która im nie smakuje. Zapytani o idealny produkt do jedzenia, wskazują zdecydowanie, że powinien zawierać on naturalne składniki, być wysokiej jakości oraz być smaczny. Takich odpowiedzi udzieliło ponad 90% klientów. Wśród pozostałych wskazanych kwestii, ale już ze znacznie mniejszą liczbą wskazań, znalazły się m.in. cena oraz sezonowość.

Druga odsłona programu “Act For Food” wspierana jest szeroką kampanią informacyjną i marketingową. Materiały dotyczące kampanii pojawią się w telewizji i internecie, a także w gazetkach handlowych oraz sklepach Carrefour. Sieć przygotowała również dedykowaną zakładkę na stronie internetowej carrefour.pl, a także zaangażowała w promocję programu znanych influencerów. Kampania “Act For Food” realizowana będzie zarówno w 2024 roku, jak również w roku 2025.

Więcej o programie Act For Food

W 2018 roku Grupa Carrefour wprowadziła znaczącą zmianę w swojej strategii działania, rozpoczynając globalną transformację żywieniową oraz ogłaszając “Act For Food” - program konkretnych działań na rzecz zwiększenia produkcji żywności wysokiej jakości. W ramach tej strategii, w latach 2018-2023 Carrefour Polska wprowadził do swojej oferty ponad 1000 nowych produktów BIO oraz wsparł rozwój polskiego rolnictwa ekologicznego, poprawił jakość produktów marki Carrefour usuwając z jej składów ponad 100 kontrowersyjnych substancji oraz znacząco ograniczając ilość używanej soli, cukru i tłuszczy, a także podjął szereg zobowiązań w zakresie odpowiedzialnego pozyskiwania surowców, dobrostanu zwierząt, a także ograniczenia ilość stosowanego w opakowaniach plastiku.

 

*Badanie DIY wykonane na platformie Omnisurv by IQS w dniach 20-23.09.2024 r. Próba ogólnopolska, Wiek: 18-64, N=1000.

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada ponad 14 000 sklepów w ponad 40 krajach. W 2022 r. Carrefour wygenerował sprzedaż w wysokości 90,8 miliarda euro. Grupa liczy ponad 350 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.

załączniki

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada ponad 14 000 sklepów w ponad 40 krajach. W 2022 r. Carrefour wygenerował sprzedaż w wysokości 90,8 miliarda euro. Grupa liczy ponad 350 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.