Carrefour stawia na długofalowe relacje z dostawcami - co piąty współpracuje z siecią od ponad 20 lat
Jak wynika z danych Carrefour Polska, spośród ponad 3500 dostawców, z którymi sieć współpracuje w naszym kraju, aż 670 to dostawcy długoletni, dostarczający swoje produkty do jej sklepów od ponad 20 lat. W tym gronie znalazło się również 177 firm, które współpracują z siecią od otwarcia pierwszego sklepu w Polsce, czyli od 27 lat. Badania pokazują, że wieloletnia współpraca z dostawcami to jeden z kluczowych czynników mających wpływ na wybór konkretnego produktu przez klientów.
Badania instytutu IQS zrealizowane na zlecenie Carrefour Polska na grupie 1000 dorosłych Polaków pod koniec września 2024 roku*, pokazują, że dla konsumentów bardzo duże znaczenie przy wyborze produktów ma fakt długoletniej współpracy sieci ze sprawdzonymi producentami. Jako ważny element wskazało go w badaniu aż 85% respondentów. Ważniejszym czynnikiem była jedynie kwestia kontroli jakości produktów danego producenta, którą wskazało jako ważną 87% osób. Mniejsze znaczenie mają dla konsumentów, m.in. kwestia poszanowania dobrostanu zwierząt (77% wskazań) czy produkcji z poszanowaniem środowiska naturalnego (76% wskazań).
Carrefour, prowadząc w Polsce obecnie ponad 850 sklepów własnych i franczyzowych, współpracuje na stałe z ponad 3500 dostawców. Aż 670, czyli blisko co piąty z nich, współpracuje z siecią od ponad 20 lat, a 177 firm - od ponad 27 lat, czyli od początku obecności sieci w Polsce.
- Carrefour to firma, która od wielu lat ceniona jest za partnerskie, długofalowe relacje ze swoimi dostawcami. Jak pokazują nasze dane, nawet co piąty obecny dostawca naszej sieci w Polsce to producent, który współpracuje z Carrefour od ponad 20 lat. Mamy przykłady wielu polskich firm, które dzięki partnerstwu z naszą siecią znacznie rozwinęły swoją produkcję, rozbudowały swoje zakłady i odniosły sukces. Naszym celem jest dalsze oferowanie im konkurencyjnych warunków współpracy, a także zachęcanie kolejnych przedsiębiorców do rozpoczęcia sprzedaży w naszych sklepach. Wspólnie jesteśmy w stanie docierać do nowych klientów, oferując im wyjątkowe produkty oraz unikalne doświadczenia zakupowe, których nie znajdą w żadnej innej sieci w Polsce - mówi Piotr Lubiewa-Wieleżyński, Dyrektor Działu Rozwoju Sprzedaży w Carrefour Polska.
Wyróżnikiem Carrefour Polska jest również współpraca z małymi i średnimi rolnikami oraz lokalnymi producentami żywności, w ramach tzw. krótkich łańcuchów dostaw. W tym modelu, działającym od 2018 roku, pracuje już co dziesiąty dostawca sieci. Carrefour przygotował dla nich specjalne, uproszczone warunki współpracy, umożliwiające m.in. bezpośrednie dostawy produktów nawet tylko do jednego sklepu, gwarancję odbioru całości produkcji czy proste rozliczenia. Oferta produktów pozyskanych w ten sposób pozwala nie tylko zachować ich najwyższą jakość, świeżość i smak, ale także ograniczać ślad węglowy w łańcuchu dostaw.
Mimo, iż preferencje klientów z roku na rok się zmieniają, to już kolejne badania rynkowe pokazują, że podejście Polaków do kwestii jakości produktów jest bezwarunkowe i cenią ją sobie oni bardzo wysoko. Carrefour nawiązując współpracę ze swoimi partnerami handlowymi, kładzie nacisk na długofalowe, partnerskie relacje, bo tylko takie pozwalają na zaoferowanie klientom najlepszej oferty handlowej, ale także zachęcenie ich do powrotu do sklepów, po produkty, którym ufają i które smakują im najbardziej.
*Badanie DIY wykonane na platformie Omnisurv by IQS w dniach 20-23.09.2024 r. Próba ogólnopolska, Wiek: 18-64, N=1000.
kontakt dla mediów
Izabella Rokicka
izabella_rokicka@carrefour.com
informacje o firmie
O Carrefour
Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci 40 stacji paliw.
Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada ponad 14 000 sklepów w ponad 40 krajach. W 2022 r. Carrefour wygenerował sprzedaż w wysokości 90,8 miliarda euro. Grupa liczy ponad 350 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).
Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.
kontakt dla mediów
Izabella Rokicka
izabella_rokicka@carrefour.com
informacje o firmie
O Carrefour
Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci 40 stacji paliw.
Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada ponad 14 000 sklepów w ponad 40 krajach. W 2022 r. Carrefour wygenerował sprzedaż w wysokości 90,8 miliarda euro. Grupa liczy ponad 350 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).
Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.