handel sprawy społeczne

Ponad ćwierć miliona złotych od Fundacji Carrefour na wsparcie Polskiego Czerwonego Krzyża w pomocy dla powodzian

15.10.2024 | Carrefour Polska

Fundacja Carrefour i Carrefour Polska podjęły natychmiastowe działania w odpowiedzi na niedawną powódź, która dotknęła tereny Dolnego Śląska, Śląska i Opolszczyzny. Fundacja przekazała Polskiemu Czerwonemu Krzyżowi wsparcie finansowe w wysokości ponad ćwierć miliona złotych, które zostanie przeznaczone na zakup sprzętu i środków niezbędnych do usuwania skutków powodzi.

W wyniku powodzi, która we wrześniu br. nawiedziła regiony Polski południowo-zachodniej zostało poszkodowanych blisko 60 tys. osób oraz ucierpiało 11.000 budynków mieszkalnych. Obecnie trwają prace, które pozwolą mieszkańcom zalanych terenów powrócić do swoich domów i mieszkań.

Wsparcie finansowe przekazane przez Fundację Carrefour Polskiemu Czerwonemu Krzyżowi w wysokości ponad 250.000 złotych, umożliwi zakup i dystrybucję specjalistycznego sprzętu i środków higienicznych niezbędnych do usuwania skutków powodzi. Znajdą się wśród nich m.in. osuszacze powietrza, myjki ciśnieniowe oraz generatory ozonu.

Celem zakupionego sprzętu i materiałów jest jak najszybsze przystosowania domów i mieszkań powodzian do ponownego zamieszkania, jednocześnie zapewniając skuteczną pomoc osobom najbardziej potrzebującym. Materiały będą przydzielone przez PCK zgodnie z indywidualnymi potrzebami poszkodowanych rodzin.

Mikrodonacje w sklepach

Współpraca z Polskim Czerwonym Krzyżem to nie jedyna forma zaangażowania Carrefour Polska w pomoc powodzianom. Sieć, rozumiejąc skalę potrzeb dotkniętych klęską żywiołową, włączyła się aktywnie w zbiórki charytatywne. We wrześniu, we współpracy z platformą Donateo, uruchomiła zbiórki mikrodatków na rzecz Polskiej Akcji Humanitarnej w swoich sklepach. Dzięki temu klienci mogą wesprzeć potrzebujących poprzez bezgotówkowe mikrodonacje realizowane podczas płatności kartą w sklepach.

W akcję wsparcia powodzian, włączyło się również wiele sklepów Carrefour Polska na terenie całego kraju, które wspólnie z lokalnymi organizacjami i instytucjami, zbierały produkty niezbędne w tym trudnym czasie.

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Fundacji Carrefour

Założona w 2000 r. Fundacja Carrefour realizuje we Francji oraz na świecie swoją misję na rzecz dostępu do zdrowej i zrównoważonej żywności dla osób znajdujących się w najtrudniejszej sytuacji życiowej. Do 2023 r. jej działania skupiały się na 3 programach: zrównoważonym i świadomym społecznie rolnictwie, solidarnej walce z odpadami i zaangażowaniu obywateli. Od 2024 roku Fundacja skoncentrowała swoje działania na walce z brakiem bezpieczeństwa żywnościowego i edukacji żywieniowej.

Z rocznym budżetem w wysokości 6,75 miliona euro Fundacja wsparła prawie 70 projektów (z zaproszeń do składania projektów) w 2023 roku i tysiące osób w krajach, w których sklepy prowadzi Grupa Carrefour.

Od początku swojej działalności, Fundacja przekazała niemal 21 milionów euro na rzecz pomocy w sytuacjach kryzysowych. Więcej informacji: www.fondation-carrefour.org/en

O Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada ponad 14 000 sklepów w ponad 40 krajach. W 2022 r. Carrefour wygenerował sprzedaż w wysokości 90,8 miliarda euro. Grupa liczy ponad 350 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.

załączniki

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Fundacji Carrefour

Założona w 2000 r. Fundacja Carrefour realizuje we Francji oraz na świecie swoją misję na rzecz dostępu do zdrowej i zrównoważonej żywności dla osób znajdujących się w najtrudniejszej sytuacji życiowej. Do 2023 r. jej działania skupiały się na 3 programach: zrównoważonym i świadomym społecznie rolnictwie, solidarnej walce z odpadami i zaangażowaniu obywateli. Od 2024 roku Fundacja skoncentrowała swoje działania na walce z brakiem bezpieczeństwa żywnościowego i edukacji żywieniowej.

Z rocznym budżetem w wysokości 6,75 miliona euro Fundacja wsparła prawie 70 projektów (z zaproszeń do składania projektów) w 2023 roku i tysiące osób w krajach, w których sklepy prowadzi Grupa Carrefour.

Od początku swojej działalności, Fundacja przekazała niemal 21 milionów euro na rzecz pomocy w sytuacjach kryzysowych. Więcej informacji: www.fondation-carrefour.org/en

O Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada ponad 14 000 sklepów w ponad 40 krajach. W 2022 r. Carrefour wygenerował sprzedaż w wysokości 90,8 miliarda euro. Grupa liczy ponad 350 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.