handel towary konsumpcyjne

Jak zostać dostawcą marki własnej Carrefour? Sieć pokazuje jak wygląda proces wprowadzania do sprzedaży nowych produktów private label

14.10.2024 | Carrefour Polska

Carrefour Polska oferuje obecnie blisko 4000 produktów pod marką własną, wśród których znaleźć można zarówno asortyment z kategorii food, jak i non-food. Firma postanowiła przybliżyć proces powstawania produktów oferowanych pod swoim logo, aby ułatwić producentom możliwość nawiązania współpracy w tym obszarze.

Marka własna to asortyment wytwarzany przez zewnętrznych producentów na zlecenie danej sieci handlowej. Wśród dostawców marek własnych Carrefour są zarówno mali producenci i lokalni rolnicy, jak i duże, rozpoznawalne firmy jak np. Lorenz, Dawtona czy Fortuna. Produkty marek własnych Carrefour oferowane są o we wszystkich kluczowych kategoriach rynkowych - od produktów świeżych, przez produkty drogeryjne i kosmetyczne, chemię domową, ubrania oraz tekstylia domowe, aż po elektronikę i sprzęt RTV i AGD. W ofercie sieci znajduje się obecnie łącznie około 4 tysięcy różnych produktów wyprodukowanych na jej zlecenie.

Jak powstają nowe produkty pod marką Carrefour?

Proces wprowadzania nowego produktu pod marką własną złożony jest z kilku etapów. Sieć rozpoczyna go od analizy rynku, aktualnych trendów oraz zapotrzebowania klientów. Kolejnym krokiem jest poszukiwanie dostawców, którzy spełniają określone wymagania dla nowego produktu. Aby zostać producentem marki własnej Carrefour, firma musi posiadać certyfikat jakościowy – IFS lub BRC - oraz dodatkowo certyfikaty specjalistyczne w zależności od specyfikacji danej kategorii, np. certyfikat RSPO, jeżeli w produktach znajduje się olej palmowy lub certyfikat eko-dostawcy w przypadku współpracy przy marce ekologicznej Carrefour BIO. Dzięki certyfikacji sieć ma pewność, że współpracuje z rzetelnym dostawcą, a otrzymywany produkt jest najwyższej jakości.

Kolejnym krokiem przy nawiązywaniu współpracy jest pozyskanie propozycji produktów od potencjalnego dostawcy oraz sprawdzenie czy ich jakość oraz cena są zgodne z wymaganiami Carrefour. Jeżeli po analizie próbek skład lub smak produktu są nieodpowiednie, nasza sieć stara się dopracować go z potencjalnym partnerem tak, aby spełniał on te wymagania.

Testy jakościowe, czyli klienci mają głos

Po fazie przygotowawczej, każdy nowy produkt marki Carrefour jest badany przez zewnętrzne laboratorium pod względem jakościowym, a następnie poddawany testom konsumenckim. Również w laboratorium grupa potencjalnych konsumentów - użytkowników danego produktu - sprawdza czy jest on dla nich atrakcyjny pod względem smakowym i jakościowym. Cały dostępny na półkach sklepowych asortyment marki własnej Carrefour jest regularnie badany, zarówno pod względem sensorycznym, jak i bezpieczeństwa żywności. Tylko produkty, które są przynajmniej tak samo dobrze oceniane jak produkty konkurencji, trafiają do sprzedaży w sklepach.

Dopiero po otrzymaniu pozytywnej oceny produktu w obu tych rodzajach badań - jakościowych i konsumenckich, może nastąpić podpisanie umowy z producentem, opracowywania specyfikacji produktu oraz zaprojektowanie jego etykiety.

Nadzór jakościowy nad produktami marki własnej

Po wprowadzeniu do sprzedaży, produkty marek własnych podlegają stałemu nadzorowi jakościowemu. Są one badane przez dostawców w ramach ich wewnętrznych planów kontroli oraz dodatkowo na zlecenie działu jakości Carrefour. Program badań Carrefour obejmuje ocenę organoleptyczną, kontrolę zawartości opakowania, analizę zanieczyszczeń (pestycydy, mikotoksyny, metale ciężkie, dioksyny itd.), kontrolę fizyko-chemiczną i mikrobiologiczną w zakresie parametrów określonych przepisami prawa i specyfikacjami technicznymi produktów. Badania te są wykonywane w zewnętrznych, akredytowanych laboratoriach.

Portfolio marek własnych Carrefour

Marki własne Carrefour to produkty charakteryzujące się dobrym stosunkiem jakości do ceny. Zgodnie ze strategię handlową sieci są one do 30% tańsze niż porównywalne produkty brandowe, ale charakteryzują się podobną lub wyższą jakością.

Najważniejszymi z punktu widzenia wielkości sprzedaży markami własnymi w Carrefour są: Carrefour Classic, Carrefour Extra, Carrefour Essential w kategorii spożywczej oraz Carrefour Expert w kategorii produktów chemii domowej. Bardzo ważnymi markami dostępnymi w naszej sieci na wyłączność są: Simpl, najtańsza marka w danej kategorii rynkowej oraz Polska Gościna - marka produktów premium charakterystycznych dla kuchni polskiej.

Więcej szczegółowych informacji o markach własnych Carrefour, znajduje się dołączonych do komunikatu prasowego materiałach dodatkowych.

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada ponad 14 000 sklepów w ponad 40 krajach. W 2022 r. Carrefour wygenerował sprzedaż w wysokości 90,8 miliarda euro. Grupa liczy ponad 350 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.

załączniki

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada ponad 14 000 sklepów w ponad 40 krajach. W 2022 r. Carrefour wygenerował sprzedaż w wysokości 90,8 miliarda euro. Grupa liczy ponad 350 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.