handel ekonomia/biznes/finanse

Auchan Polska i Intermarché inaugurują długoterminowy sojusz zakupowy i tworzą nowy podmiot

Zgoda UOKiK na koncentrację - Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w odpowiedzi na wniosek sieci handlowych Auchan Polska i Intermarché wydał zgodę na koncentrację i utworzenie długotrwałego sojuszu zakupowego. W następstwie tej decyzji obie firmy powołają do życia nowy podmiot, którego zadaniem od dnia zarejestrowania, będzie reprezentowanie obu sieci w rozmowach z kontrahentami. 

 

Wnioski do Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów o zgodę na koncentrację Auchan Polska i Intermarché złożyły 24 maja br.  Partnerzy oczekują, że ich współpraca przełoży się na wzmocnienie relacji z dostawcami - dzięki poszerzeniu ich perspektyw biznesowych, a także zwiększeniu atrakcyjności cen oferowanych produktów w efekcie połączenia siły nabywczej obu marek. Ostatecznymi beneficjentami zawiązanego sojuszu będą polscy konsumenci, którzy zyskają dostęp do szerokiego asortymentu produktów w cenach pozwalających im na oszczędniejsze gospodarowanie domowymi budżetami. 

Intermarché i Auchan Polska będą równoprawnymi właścicielami nowo powstałego podmiotu prawnego, który jako centralna jednostka zakupowa reprezentować będzie obie sieci w rozmowach z kontrahentami. Spółka będzie posiadać swoją siedzibę w Warszawie, a w jej strukturze znajdą się przedstawiciele obu sieci. 

Zakres współpracy zakłada prowadzenie wspólnych negocjacji warunków zakupu produktów spożywczych i niespożywczych marek własnych, krajowych oraz międzynarodowych z wybranymi dostawcami dostarczającymi te artykuły bezpośrednio do każdej z sieci. Auchan oraz Intermarché nabywać będą także wspólnie towary oraz usługi na potrzeby prowadzenia własnej działalności.

 

Decyzję Prezesa UOKiK przyjmujemy z dużym zadowoleniem. Jesteśmy przekonani, że partnerska współpraca pozytywnie wpłynie na rozwój rynku, przyniesie korzyści wszystkim stronom, a przede wszystkim polskim konsumentom, którzy zyskają dostęp do szerokiego asortymentu produktów w jeszcze korzystniejszych cenach pozwalających im na oszczędniejsze gospodarowanie domowymi budżetami. Troska o siłę nabywczą polskiego klienta od lat jest w centrum naszej uwagi. Zawarty obecnie sojusz zakupowy jest kolejnym elementem realizacji polityki Auchan w tym zakresie – powiedział Alexandre Saussard, Prezes Auchan Polska.

 

Rozpoczynamy kolejny etap naszego wspólnego projektu, którego wyrazem będzie powołanie nowego podmiotu na polskim rynku. Wierzymy w potencjał naszych marek, które mają wspólną wizję prowadzenia współpracy z dostawcami i producentami, dla dobra konsumentów. Dopasowaliśmy odpowiednie zasoby, aby móc skutecznie realizować nasze założenia licząc na owocną współpracę i efekty – dodał Maciej Ćwikliński, Prezes Intermarché w Polsce. 

kontakt dla mediów
Hanna Bernatowicz
rzecznik prasowy, Auchan Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie
Hanna Bernatowicz

h.bernatowicz@auchan.pl

informacje o firmie

Auchan Polska to wielkoformatowa sieć sprzedaży detalicznej o francuskich korzeniach, obecna w Polsce od 1996 r., zarządzająca na polskim rynku siecią hipermarketów pod marką Auchan, supermarketów pod marką Auchan Supermarket, sklepami typu convenience store pod marką Easy Auchan, sklepami osiedlowymi pod marką Moje Auchan, sklepami autonomicznymi pod marką Auchan GO, a także kanałem handlu e-commerce. Sieć posiada również sklepy franczyzowe w formacie supermarket i hipermarket. Więcej informacji na temat firmy znaleźć można na stronie https://www.auchan.pl/pl 

Intermarché to jedna z największych sieci supermarketów franczyzowych w Polsce pod względem
obrotów. W 2023 roku przychód ze sprzedaży wyniósł 6,5 miliarda złotych. Wchodzi w skład Grupy
Muszkieterów, którą stanowią niezależni przedsiębiorcy. Sklepy Intermarché zlokalizowane są
głównie w małych i średnich miejscowościach. Obecnie pod szyldem sieci działa blisko 200
punktów sprzedaży w całej Polsce. Powierzchnia handlowa sklepów wynosi od 400 do 2 800 m².
Towary dostarczane są z dwóch platform logistycznych zlokalizowanych w Swadzimiu oraz
Mysłowicach. Sieć jest także liderem przymarketowych stacji paliw z liczbą niespełna 70 punktów w
kraju. Jest aktywnym graczem rynku e-grocery z liczbą 57 punktów Drive Intermarché. Więcej
informacji na temat firmy znaleźć można na stronie https://intermarche.pl/

kontakt dla mediów
Hanna Bernatowicz
rzecznik prasowy, Auchan Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie
Hanna Bernatowicz

h.bernatowicz@auchan.pl

informacje o firmie

Auchan Polska to wielkoformatowa sieć sprzedaży detalicznej o francuskich korzeniach, obecna w Polsce od 1996 r., zarządzająca na polskim rynku siecią hipermarketów pod marką Auchan, supermarketów pod marką Auchan Supermarket, sklepami typu convenience store pod marką Easy Auchan, sklepami osiedlowymi pod marką Moje Auchan, sklepami autonomicznymi pod marką Auchan GO, a także kanałem handlu e-commerce. Sieć posiada również sklepy franczyzowe w formacie supermarket i hipermarket. Więcej informacji na temat firmy znaleźć można na stronie https://www.auchan.pl/pl 

Intermarché to jedna z największych sieci supermarketów franczyzowych w Polsce pod względem
obrotów. W 2023 roku przychód ze sprzedaży wyniósł 6,5 miliarda złotych. Wchodzi w skład Grupy
Muszkieterów, którą stanowią niezależni przedsiębiorcy. Sklepy Intermarché zlokalizowane są
głównie w małych i średnich miejscowościach. Obecnie pod szyldem sieci działa blisko 200
punktów sprzedaży w całej Polsce. Powierzchnia handlowa sklepów wynosi od 400 do 2 800 m².
Towary dostarczane są z dwóch platform logistycznych zlokalizowanych w Swadzimiu oraz
Mysłowicach. Sieć jest także liderem przymarketowych stacji paliw z liczbą niespełna 70 punktów w
kraju. Jest aktywnym graczem rynku e-grocery z liczbą 57 punktów Drive Intermarché. Więcej
informacji na temat firmy znaleźć można na stronie https://intermarche.pl/