Widoczne zmiany po dołączeniu do sieci – wywiad z franczyzobiorcą ODIDO w Krzyżu Wielkopolskim
Jadąc w stronę centrum jedną z głównych dróg miejscowości Krzyż Wielkopolski, zatrzymujemy się przed nowoczesną, blisko 100-metrową placówką pod szyldem ODIDO. Sklep od pokoleń prowadzi rodzina państwa Skrzypiec.
Wchodzimy do środka i pierwsze, na co zwracamy uwagę to jasne, przestronne zielono-pomarańczowe wnętrze. Spotykamy właściciela, który opowiada nam o zmianach w sklepie i wspomina początki działalności, która jak się później okazuje, jest rodzinnym biznesem.
– Historia naszego biznesu liczy ponad 40 lat. Firma zaczynała jako piekarnia, specjalizująca się w wypiekaniu pieczywa według tradycyjnych receptur. Działa do dziś i nadal prowadzona jest przez naszą rodzinę. Kilka lat później zdecydowaliśmy się rozszerzyć działalność i otworzyliśmy sklep spożywczo-przemysłowy. Teraz działamy pod szyldem ODIDO.
Dlaczego właśnie ODIDO?
– Przede wszystkim za duże możliwości współpracy i gwarancję niezależności. Mam pełną swobodę działania, nikt mnie do niczego nie zmusza i nie narzuca zasad działania. To ja decyduję o wyborze dostawców i lokalnego asortymentu. Stawiam na produkty, które sam wybieram i wiem, że sprawdzą się w moim sklepie. Zawsze mogę zwrócić się z prośbą o pomoc czy poradę do przedstawiciela sieci. Na bieżąco pomaga mi on m.in. w doborze asortymentu i przedstawia najkorzystniejsze oferty. Kolejną równie ważną dla mnie kwestią jest dodatkowy rabat, jaki otrzymuję na asortyment dostępny w MAKRO.
Jak długo jesteście klientem MAKRO? Jak długo działacie z ODIDO?
– Robimy zakupy od samego początku powstania MAKRO w Poznaniu, czyli od 1996 roku. Z ODIDO działamy stosunkowo krótko, bo od 5 miesięcy, ale już widzimy efekty i jesteśmy zadowoleni z tej zmiany. Klienci też widzą różnicę i odwiedzają nas częściej.
O jakich efektach mowa?
– Po dołączeniu do ODIDO zmieniło się dosłownie wszystko, bo sklep przeszedł gruntowną przebudowę. Przebiegła ona bardzo sprawnie i trwała zaledwie dwa tygodnie. To też warte podkreślenia, bo nie wiązało się to z długotrwałym zamknięciem sklepu. Otrzymaliśmy ogromne wsparcie od ekspertów sieci przede wszystkim przy projektowaniu wnętrza, wyposażenia i regałów. Do tego zmieniła się zewnętrzna wizualizacja i oświetlenie, co sprawiło, że sklep stał się nowoczesny i bardziej przyjazny dla klientów.
Konkurencja wokół jest spora. Jak sobie z nią radzicie?
– Pomimo dużej dyskontowej konkurencji, zmiany wdrożone w sklepie przyciągają klientów. Już po dwóch miesiącach od dołączenia do ODIDO obroty wzrosły nam o 10%. A to był dopiero początek. Odwiedzają nas częściej klienci, którzy pojawiali się na co dzień. Sklep jest zlokalizowany przy szkole, niedaleko jest dworzec, więc zakupy robią u nas zarówno okoliczni mieszkańcy, jak i osoby z pobliskich miejscowości. W ofercie mamy szeroki wybór produktów, od świeżo wypiekanego pieczywa, przez lokalne owoce i warzywa, po artykuły przemysłowe. Zapraszam na zakupy do naszego sklepu ODIDO w Krzyżu Wielkopolskim!
kontakt dla mediów
Michał Skup
michal.skup@makro.pl
informacje o firmie
--
MAKRO Polska jest wiodącą na polskim rynku siecią hurtowni, specjalizującą się w obsłudze hoteli, restauracji i firm cateringowych (HoReCa) oraz sektora handlu tradycyjnego (Traders). Klienci profesjonalni korzystają z unikalnego modelu wielokanałowego MAKRO – zakupów
w wielkoformatowych halach oraz rozbudowanej usługi dostaw (Food Service Distribution, FSD) – a wszystko to ze wsparciem cyfrowym. MAKRO wspiera również konkurencyjność przedsiębiorców, oferując innowacyjne rozwiązania, specjalnie dostosowane usługi, doradztwo biznesowe oraz programy ESG. Strategia Zrównoważonego Rozwoju jest istotnym filarem działalności firmy.
METRO, globalna sieć, do której należy MAKRO, jest jednym z największych na świecie koncernów handlowych. METRO działa w ponad 30 krajach i zatrudnia ponad 89 000 osób na całym świecie.
Więcej informacji znaleźć można na stronie www.makro.pl
kontakt dla mediów
Michał Skup
michal.skup@makro.pl
informacje o firmie
--
MAKRO Polska jest wiodącą na polskim rynku siecią hurtowni, specjalizującą się w obsłudze hoteli, restauracji i firm cateringowych (HoReCa) oraz sektora handlu tradycyjnego (Traders). Klienci profesjonalni korzystają z unikalnego modelu wielokanałowego MAKRO – zakupów
w wielkoformatowych halach oraz rozbudowanej usługi dostaw (Food Service Distribution, FSD) – a wszystko to ze wsparciem cyfrowym. MAKRO wspiera również konkurencyjność przedsiębiorców, oferując innowacyjne rozwiązania, specjalnie dostosowane usługi, doradztwo biznesowe oraz programy ESG. Strategia Zrównoważonego Rozwoju jest istotnym filarem działalności firmy.
METRO, globalna sieć, do której należy MAKRO, jest jednym z największych na świecie koncernów handlowych. METRO działa w ponad 30 krajach i zatrudnia ponad 89 000 osób na całym świecie.
Więcej informacji znaleźć można na stronie www.makro.pl