handel

Carrefour obniża ceny prawie 3000 produktów i zmienia cykl promocyjny - sieć wdraża kolejne etapy nowej strategii cenowej w Polsce

13.06.2024 | Carrefour Polska

Carrefour od początku bieżącego roku wdraża nową strategią cenową na polskim rynku. Po zwiększeniu asortymentu pierwszocenowego i uruchomieniu strategii koszyków produktowych, firma obniżyła ceny niemal 3000 produktów codziennego użytku oraz zwiększyła częstotliwość wydawania katalogów handlowych. Celem prowadzonych działań jest zwiększenie atrakcyjności cenowej sklepów własnych i franczyzowych na lokalnych rynkach, przy jednoczesnym utrzymaniu szerokiego wyboru produktów w każdej kategorii. 

Carrefour, będący jednym z wiodących graczy na rynku handlu detalicznego w Polsce, kontynuuje swoją pracę na rzecz poprawy przystępności cenowej dla klientów, poprzez wprowadzenie zmian w strategii cenowej oraz ofertach promocyjnych. Jest to odpowiedź na rosnące koszty życia Polaków, którzy coraz częściej w ostatnim czasie rezygnują z komfortu wyboru na rzecz zakupu produktów w niższych cenach. 

Nowa strategia cenowa Carrefour Polska oparta jest na wdrożeniu założeń argentyńskiego modelu Maxi, będącego jednym z podstawowych elementów globalnego plan “Carrefour 2026”, który został zaadaptowany do polskiego rynku. W ramach jego kolejnego etapu, sieć obniżyła ceny niemal 3000 produktów, w większości z podstawowego koszyka zakupowego. Wśród kategorii, w których klienci znajdą największe obniżki cen regularnych, znalazły się przede wszystkim podstawowe artykuły spożywcze, ale także chemia gospodarcza oraz kosmetyki. Dodatkowo, w wybranych sklepach Carrefour produkty z obniżonymi cenami zyskały specjalne oznaczenia pomagające klientom łatwo je odnaleźć w ofercie sklepowej. 

Carrefour Polska zmienił także, tzw. cykl promocyjny, czyli częstotliwość wydawania gazetek handlowych. Obecnie Carrefour wydaje dwa katalogi handlowe tygodniowo - pierwszy obejmujący głównie produkty świeże, który startuje w poniedziałek oraz drugi - koncentrujących się na ofertach z kategorii FMCG oraz non-food obowiązujący od wtorku. Okres obowiązywania obu z nich kończy się w sobotę.

  • Wprowadzając nową strategię cenową, dążymy do zapewnienia klientom jeszcze bardziej przystępnych cen najczęściej kupowanych przez nich produktów. Wyróżnikiem Carrefour od zawsze był bardzo szeroki asortyment. Nie rezygnujemy z tej przewagi konkurencyjnej, dlatego wprowadzamy w Polsce kolejne etapy naszej nowej strategii cenowej, bazującej na założeniem modelu MAXI. Wierzymy, że obniżenie cen produktów codziennego użytku w naszych sklepach wpłynie pozytywnie na doświadczenie zakupowe klientów i umożliwi im oszczędność bez konieczności rezygnacji z wyboru i komfortu robienia zakupów w naszych sklepach - mówi Robert Stupak, członek zarządu, dyrektor marketingu, e-commerce, polityki cenowej i IT w Carrefour Polska

Elementami nowej strategii cenowej Carrefour jest również rozwój programów lojalnościowych oraz oferty marki własnej. Firma oferuje już blisko 4500 produktów z logo Carrefour, które są nawet do 30% tańsze od ich markowych odpowiedników. Klienci mogą skorzystać w tej sieci również z 10% rabatu na całe swoje weekendowe zakupy z aplikacją Mój Carrefour, a seniorzy korzystający z Karty Seniora otrzymują 10% zniżki na całe swoje zakupy w każdy wtorek i czwartek. Sieć oferuje także stałą 10% zniżkę dla rodzin wielodzietnych z Kartą Dużej Rodziny oraz wprowadziła do swojej oferty ponad 200 najbardziej przystępnych cenowo produktów marek Simpl i Simpl Choice. Klienci korzystający z aplikacji mobilnej Carrefour oraz jej gazetek promocyjnych mają również dostęp do tzw. Super Ofert, czyli promocyjnych cen wybranych produktów obniżonych nawet o 50%. 

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada ponad 14 000 sklepów w ponad 40 krajach. W 2022 r. Carrefour wygenerował sprzedaż w wysokości 90,8 miliarda euro. Grupa liczy ponad 350 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.

załączniki

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada ponad 14 000 sklepów w ponad 40 krajach. W 2022 r. Carrefour wygenerował sprzedaż w wysokości 90,8 miliarda euro. Grupa liczy ponad 350 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.