handel środowisko naturalne/ekologia
Zielony hurt w wydaniu MAKRO Polska
Sieć hurtowni MAKRO Polska dąży do osiągnięcia neutralności klimatycznej do 2040 roku. W swoim pierwszym raporcie ESG za rok finansowy 2022/2023 firma prezentuje liczne działania na rzecz minimalizacji negatywnego wpływu na środowisko.
Osiągnięcie neutralności klimatycznej nie jest możliwe bez inwestycji. Jednym z kluczowych projektów prowadzonych przez MAKRO Polska jest Freon Exit Program, który sieć zapoczątkowała w 2012 roku. Polega on na wymianie freonu na czynnik środowiskowo obojętny oraz unowocześnieniu sprzętu i zmianie układów chłodniczych, co wpływa na zmniejszenie śladu węglowego. Aby zapewnić jak najwyższą efektywność energetyczną stosowane są nowoczesne technologie, takie jak cieczowe i gazowe wyrzutniki gazu. Powyższe rozwiązania zostały wprowadzone w pięciu halach w Polsce. Efektem prac jest oszczędność energii w zakresie chłodnictwa od 30 – 40%, co stanowi 20% oszczędności całego obiektu.
Równolegle sieć prowadzi Energy Saving Program, którego celem jest obniżenie zużycia energii elektrycznej. W ramach projektu wymieniane jest oświetlenie na technologię LED, usprawniana jest wentylacja (odzyski ciepła), zakładana jest automatyka oświetlenia oraz zostały zabudowywane meble chłodnicze. Pozwoliło to o 50 – 60% zredukować zużycie energii na oświetleniu. MAKRO zwiększa również świadomość ekologiczno – środowiskową wśród klientów i pracowników poprzez Energy Awareness Program.
Istotnym projektem jest także wdrożenie fotowoltaiki. To działanie zapewni prawie 100% dziennego zapotrzebowania na energię, co przyczyni się do redukcji zużycia energii o 14%.
MAKRO podkreśla również, jak ważne przy wyborze dostawcy jest źródło pochodzenia energii. Firma zwraca uwagę na między innymi posiadanie przez niego polityki środowiskowej. Obecnie 100% energii pochodzi z odnawialnych źródeł.
Firma posiada systemy zarządzania efektywnością, dzięki którym jest możliwy monitoring temperatur na urządzeniach grzewczych czy zużycia energii.
Do 2040 roku MAKRO planuje korzystać wyłącznie z samochodów elektrycznych. Dwustanowiskowe stacje ładowania pojawiły się na parkingach wszystkich hal w Polsce w 2018 roku. MAKRO było pierwszą siecią handlową, która wprowadziła to rozwiązanie dostępne dla klientów.
Firma podejmuje aktywności na rzecz obszernego filaru kultura jakości, który obejmuje nie tylko zagadnienia ładu korporacyjnego, ale między innymi również bezpieczeństwa żywności oraz bezpieczeństwa pracowników i osób przebywających na terenie MAKRO. Sieć od 2021 roku prowadzi kampanię #razemlepiejbezpieczniej skierowaną do pracowników, poprzez którą edukuje na temat ergonomii pracy w biurze, bezpieczeństwa w transporcie wewnątrzzakładowym oraz bezpiecznych technik podczas wykonywania ręcznych prac transportowych w halach. Publikowane filmy w kanałach wewnętrznych zawierają wskazówki oraz praktyczne porady.
Trzeci filar to społeczność skupiona wokół celu. Jego reprezentacją jest projekt Szef dla Młodych Talentów, skierowany do uczniów szkół gastronomicznych oraz program odpowiedzialności społecznej Polskie Skarby Kulinarne. W ramach pierwszego projektu zorganizowano 2 akademie kulinarne dla uczniów i 1 dla nauczycieli oraz 5 konkursów, z których wyłoniono 12 laureatów. Z kolei w przypadku programu Polskie Skarby Kulinarne zapoczątkowanego z okazji 100 – lecia odzyskania niepodległości sieć zachęca restauratorów i szefów kuchni do promowania bogactwa naszego kraju poprzez Tydzień Kuchni Polskiej czy plebiscyt Najlepsza Restauracja.
Więcej informacji o działaniach zrealizowanych przez MAKRO Polska jest dostępnych w raporcie ESG: https://tiny.pl/dwrs2
kontakt dla mediów
Magdalena Figurna
magdalena.figurna@makro.pl
informacje o firmie
--
MAKRO Polska jest wiodącą na polskim rynku siecią hurtowni, specjalizującą się w obsłudze hoteli, restauracji i firm cateringowych (HoReCa) oraz sektora handlu tradycyjnego (Traders). Klienci profesjonalni korzystają z unikalnego modelu wielokanałowego MAKRO – zakupów
w wielkoformatowych halach oraz rozbudowanej usługi dostaw (Food Service Distribution, FSD) – a wszystko to ze wsparciem cyfrowym. MAKRO wspiera również konkurencyjność przedsiębiorców, oferując innowacyjne rozwiązania, specjalnie dostosowane usługi, doradztwo biznesowe oraz programy ESG. Strategia Zrównoważonego Rozwoju jest istotnym filarem działalności firmy.
METRO, globalna sieć, do której należy MAKRO, jest jednym z największych na świecie koncernów handlowych. METRO działa w ponad 30 krajach i zatrudnia ponad 89 000 osób na całym świecie.
Więcej informacji znaleźć można na stronie www.makro.pl
kontakt dla mediów
Magdalena Figurna
magdalena.figurna@makro.pl
informacje o firmie
--
MAKRO Polska jest wiodącą na polskim rynku siecią hurtowni, specjalizującą się w obsłudze hoteli, restauracji i firm cateringowych (HoReCa) oraz sektora handlu tradycyjnego (Traders). Klienci profesjonalni korzystają z unikalnego modelu wielokanałowego MAKRO – zakupów
w wielkoformatowych halach oraz rozbudowanej usługi dostaw (Food Service Distribution, FSD) – a wszystko to ze wsparciem cyfrowym. MAKRO wspiera również konkurencyjność przedsiębiorców, oferując innowacyjne rozwiązania, specjalnie dostosowane usługi, doradztwo biznesowe oraz programy ESG. Strategia Zrównoważonego Rozwoju jest istotnym filarem działalności firmy.
METRO, globalna sieć, do której należy MAKRO, jest jednym z największych na świecie koncernów handlowych. METRO działa w ponad 30 krajach i zatrudnia ponad 89 000 osób na całym świecie.
Więcej informacji znaleźć można na stronie www.makro.pl