handel nauka/edukacja/szkolenia
Carrefour wspiera młodych innowatorów - Supptrail, INTU Circularity oraz Misja Uważność finalistami programu Impactful Leaders
Supptrail, INTU Circularity oraz Misja Uważność zostali zwycięzcami programu Impactful Leaders, którego celem było wsparcie studentów i młodych ludzi w dokonywaniu zmian społecznych i środowiskowych poprzez rozwijanie projektów i startupów pozytywnego wpływu. Program wychodził naprzeciw potrzebom innowacyjnych działań na rzecz zdrowia psychofizycznego, środowiska i społeczeństwa. Inicjatywa zrealizowana została przez Youth Business Poland we współpracy z Carrefour Polska i foodtech.ac. oraz sfinansowana przez Fundację Carrefour.
Do programu Impactful Leaders zaproszone zostały zespoły młodych ludzi oraz studentów z Warszawy oraz mniejszych miejscowości na Mazowszu, które wzięły udział w warsztatach na temat rozwoju umiejętności w zakresie przedsiębiorczości i przywództwa oraz kompetencji miękkich. Uczestnicy wzięli udział w warsztatach Open Days oraz Hackathonie w formie interaktywnego design sprintu, pomagającego przełożyć ich innowacyjne pomysły na konkretne działania. Następnie zostały wyłonione najlepsze zespoły, które otrzymały kompleksowe wsparcie w formie mentoringu i szkoleń.
Podczas wielkiego finału programu, który odbył się pod koniec kwietnia br., 10 zespołów zaprezentowało swoje projekty przed Jury, w którego skład weszli Justyna Orzeł - wiceprezeska Carrefour Polska, prof. Boleslaw Rok z Akademii Leona Koźmińskiego, Marcin Koziorowski CEO & Co-Founder EcoBean, Adrian Migoń CEO Youth Business Poland oraz Piotr Grabowski współzałożyciel foodtech.ac. W wyniku głosowania, zwycięzcami Impactful Leaders zostały Supptrail, INTU Circularity oraz Misja Uważność, natomiast specjalnie wyróżnienie otrzymał projekt BioCommunity.
- Supptrail - to platforma do zarządzania łańcuchem dostaw w przemyśle odzieżowym i tekstylnym. Obejmuje ona m.in. mapowanie pełnych łańcuchów dostaw, ocenę i wybór dostawców na podstawie wskaźników zrównoważonego rozwoju, certyfikatów, obliczenia śladu węglowego oraz śledzenie i uwierzytelnianie produktów (nagroda 50 tysięcy złotych).
- INTU Circularity - to marka odzieżowa o zrównoważonym i wpływowym podejściu, aktywnie angażującą się w ochronę środowiska poprzez ponowne wykorzystanie surowców do produkcji ubrań. Współpracuje z innymi markami odzieżowymi, odzyskując ich niesprzedane kolekcje oraz nieużywane tekstylia (nagroda 10 tysięcy złotych).
- Misja Uważność - to platforma wprowadzająca uważność do szkół poprzez lekcje online, warsztaty i wskazówki dotyczące infrastruktury (nagroda 10 tysięcy złotych).
Wyróżnienie Jury otrzymało natomiast BioCommunity - projekt promujący i wspierający tworzenie spółdzielni energetycznych i biogazowni rolniczych.
- Finał programu Impactful Leaders pokazał jak ogromny potencjał drzemie w młodym pokoleniu. Bardzo cieszę się, że dzięki wsparciu Fundacji Carrefour, wspólnie z Youth Business Poland oraz foodtech.ac, mogliśmy pomóc młodym ludziom zrealizować ich marzenia i połączyć pomysły na biznes z troską o środowisko naturalne - powiedziała Justyna Orzeł, Wiceprezeska i Sekretarz Generalna Carrefour Polska. Ten program pokazał również, jak ważne są w biznesie inkluzywność i międzypokoleniowość, i jak wiele jesteśmy w stanie dzięki nim osiągnąć. Dziękuję serdecznie wszystkich uczestnikom programu oraz Adrianowi z Youth Business Poland oraz Piotrowi z foodtech.ac. Udzielając wsparcia mentorskiego nie tylko wiele się nauczyliśmy, ale i wzajemnie zainspirowaliśmy. Jestem przekonana, że takie właśnie projekty wykorzystujące wiedzę i umiejętności różnych pokoleń, są w stanie przynieść realną zmianę i długofalowe korzyści dla całego naszego społeczeństwa – dodała Justyna Orzeł.
- Od 10 lat widzimy, stale rosnącą chęć zaangażowania młodych osób na rzecz działań prospołecznych i prośrodowiskowych. Pokazują to też różne badania. Research przeprowadzony przez organizację pozarządową Climate KIC pokazał, że 90% młodych Polaków (w wieku 16-30) deklaruje gotowość do podjęcia działań na rzecz ochrony środowiska. Dlatego też wspólnie z Fundacją Carrefour wychodzimy naprzeciw potrzebom młodego pokolenia, dając im przestrzeń i wsparcie do realizowania swoich projektów pozytywnego wpływu. Cieszymy się również, że program Impactful Leaders spotkał się z tak dużym zaangażowaniem uczestników, a ich progres i finałowe prezentacje przerosły nasze oczekiwania. Ogromnie gratulujemy wszystkim finalistom i laureatom! - mówi Adrian Migoń, CEO Youth Business Poland.
Projekt Impactful Leaders został sfinansowany przez międzynarodową Fundację Carrefour, które celem jest edukacja żywieniowa i zapewnienie bezpieczeństwa żywnościowego dla osób wykluczonych i najbardziej potrzebujących.
kontakt dla mediów
Izabella Rokicka
izabella_rokicka@carrefour.com
informacje o firmie
O Carrefour
Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci 40 stacji paliw.
Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada ponad 14 000 sklepów w ponad 40 krajach. W 2022 r. Carrefour wygenerował sprzedaż w wysokości 90,8 miliarda euro. Grupa liczy ponad 350 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).
Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.
kontakt dla mediów
Izabella Rokicka
izabella_rokicka@carrefour.com
informacje o firmie
O Carrefour
Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci 40 stacji paliw.
Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada ponad 14 000 sklepów w ponad 40 krajach. W 2022 r. Carrefour wygenerował sprzedaż w wysokości 90,8 miliarda euro. Grupa liczy ponad 350 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).
Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.