MAKRO Polska uruchamia nową aplikację do zamawiania dla gastronomii
Makro Companion to najnowsza aplikacja mobilna Grupy METRO dedykowana branży HoReCa. Jej głównym celem jest ułatwienie i przyspieszenie procesu zamawiania produktów. Aplikacja jest dostępna w 14 krajach, a od początku kwietnia mogą z niej korzystać także klienci MAKRO w Polsce.
Popularność aplikacji mobilnych wśród konsumentów ciągle wzrasta. Według danych Market Hub w 2023 roku wartość przychodów z tego rynku wyniosła blisko 753,37 mln dolarów. Przewiduje się, że w 2026 roku handel internetowy będzie stanowił około 20% sprzedaży detalicznej w Polsce. Rosnąca popularność zakupów online dotyczy również klientów profesjonalnych, dla których szczególnie ważna jest możliwość śledzenia terminu dostawy w czasie rzeczywistym. Dzięki temu, są w stanie tak planować zakupy, żeby zminimalizować zjawisko marnowania żywności, a tym samym strat finansowych.
W odpowiedzi na rosnące znaczenie aplikacji mobilnych oraz potrzeby klientów z branży HoReCa, sieć hurtowni MAKRO Polska uruchomiła aplikację Makro Companion. Aplikacja umożliwia m.in. zamówienie zakupów z dostawą w dowolnym miejscu i czasie, monitorowanie statusu zamówienia, wyszukiwanie produktów, tworzenie list zakupowych czy zarządzanie kartami klienta MAKRO. Hasłem przewodnim kampanii promującej aplikację jest „Makro w Twojej kieszeni”, które ma podkreślać wygodę, jaką oferuje Makro Companion.
– W sektorze gastronomicznym planowanie zakupów oraz punktualność dostaw są kluczowe - mówi Małgorzata Bierka, Kierownik ds. Kampanii i Automatyzacji Marketingu w MAKRO Polska. – Wprowadzając aplikację Makro Companion, idziemy krok dalej – udostępniamy naszym klientom bardzo intuicyjne narzędzie, które pozwala na uzupełnienie zapasów w kuchni za pomocą kilku kliknięć – dodaje.
Równolegle do Makro Companion, nadal będzie funkcjonowała aplikacja MAKRO, skierowana do osób kupujących w kanale cash&carry oraz korzystających z programów lojalnościowych sieci. MAKRO Polska planuje rozwijać obie aplikacje i dynamicznie dopasowywać je do potrzeb klientów.
Aplikacja Makro Companion jest dostępna w systemach iOS oraz Android.
kontakt dla mediów
Magdalena Figurna
magdalena.figurna@makro.pl
informacje o firmie
--
MAKRO Polska jest wiodącą na polskim rynku siecią hurtowni, specjalizującą się w obsłudze hoteli, restauracji i firm cateringowych (HoReCa) oraz sektora handlu tradycyjnego (Traders). Klienci profesjonalni korzystają z unikalnego modelu wielokanałowego MAKRO – zakupów
w wielkoformatowych halach oraz rozbudowanej usługi dostaw (Food Service Distribution, FSD) – a wszystko to ze wsparciem cyfrowym. MAKRO wspiera również konkurencyjność przedsiębiorców, oferując innowacyjne rozwiązania, specjalnie dostosowane usługi, doradztwo biznesowe oraz programy ESG. Strategia Zrównoważonego Rozwoju jest istotnym filarem działalności firmy.
METRO, globalna sieć, do której należy MAKRO, jest jednym z największych na świecie koncernów handlowych. METRO działa w ponad 30 krajach i zatrudnia ponad 89 000 osób na całym świecie.
Więcej informacji znaleźć można na stronie www.makro.pl
kontakt dla mediów
Magdalena Figurna
magdalena.figurna@makro.pl
informacje o firmie
--
MAKRO Polska jest wiodącą na polskim rynku siecią hurtowni, specjalizującą się w obsłudze hoteli, restauracji i firm cateringowych (HoReCa) oraz sektora handlu tradycyjnego (Traders). Klienci profesjonalni korzystają z unikalnego modelu wielokanałowego MAKRO – zakupów
w wielkoformatowych halach oraz rozbudowanej usługi dostaw (Food Service Distribution, FSD) – a wszystko to ze wsparciem cyfrowym. MAKRO wspiera również konkurencyjność przedsiębiorców, oferując innowacyjne rozwiązania, specjalnie dostosowane usługi, doradztwo biznesowe oraz programy ESG. Strategia Zrównoważonego Rozwoju jest istotnym filarem działalności firmy.
METRO, globalna sieć, do której należy MAKRO, jest jednym z największych na świecie koncernów handlowych. METRO działa w ponad 30 krajach i zatrudnia ponad 89 000 osób na całym świecie.
Więcej informacji znaleźć można na stronie www.makro.pl