sprawy społeczne ekonomia/biznes/finanse
Carrefour włącza się w kampanię społeczną UOKiK o bezpiecznym inwestowaniu
Carrefour Polska dołącza do ogólnopolskiej kampanii Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów “Inwestujesz? Daj sobie czas. Sprawdzaj, czytaj, pytaj!”. Informacje na temat akcji, której celem jest ostrzeżenie Polaków przed fałszywymi inwestycjami, pojawią się we wszystkich hiper- i supermarketach Carrefour w Polsce, a także w mediach społecznościowych oraz na stronie internetowej sieci.
Kampania, która wystartowała w Światowy Dzień Konsumenta, jest kolejnym działaniem edukacyjnym Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, które ma na celu zwiększanie świadomości konsumentów i bezpieczeństwa ekonomicznego Polaków. W przestrzeni medialnej pojawia się bowiem wiele reklam, które kuszą inwestycjami w waluty, kryptoaktywa, weksle, akcje czy obligacje. W swojej kampanii UOKiK zwraca uwagę, że często mogą być one reklamowane przez znane osoby, których wizerunek wykorzystywany jest bezprawnie. Wybierając tę drogę inwestowania należy dokładnie zapoznać się z konkretną opcją inwestycyjną, aby uchronić się przed ryzykiem i utratą pieniędzy.
– To bardzo ważne, aby jak najszerzej informować i ostrzegać konsumentów przed fałszywymi inwestycjami. Cyberoszuści nie ustępują – w zależności od trendów, tworzą nowe sposoby wyłudzania środków finansowych, doskonalą chwyty socjotechnicze i pułapki. Podszywają się pod znane osoby czy też duże i cenione firmy. I niezmiennie – obiecują szybki, łatwy i wysoki zysk. Uważajmy! Te oszustwa mogą prowadzić do utraty oszczędności życia – apeluje Prezes UOKiK Tomasz Chróstny.
Carrefour Polska pozytywnie odpowiedział na zaproszenie UOKiK skierowane do mediów, instytucji, organizacji i biznesu, zachęcające do wspólnego nagłośnienia tego problemu. Spoty Urzędu pojawią na ekranach przykasowych, ekranach na sali sprzedaży oraz kampanii głosowej we wszystkich hiper- i supermarketach Carrefour w Polsce. Sieć będzie też informowała klientów za pośrednictwem swoich mediów społecznościowych, strony internetowej oraz w materiałach PR.
– Carrefour Polska, który w ramach portfela usług około zakupowych, wspólnie ze swoimi partnerami bankowymi i instytucjami płatniczymi, oferuje klientom różnego rodzaju produkty finansowe, np. kartę kredytową czy międzynarodowe przekazy pieniężne, zdaje sobie sprawę jak ważna jest edukacja klientów na temat zagrożeń wynikających z korzystania i inwestowania na rynku finansowym. Dlatego bez wahania odpowiedzieliśmy na apel Prezesa UOKiK i włączyliśmy się w tę ważną społecznie kampanię. Jako firma, która opiera swoją strategię na zrównoważonym rozwoju, podejmujemy inicjatywy, które z jednej strony chronią siłę zakupową naszych klientów, a z drugiej edukują i pomagają odpowiedzialnie zarządzać własnym budżetem. Jesteśmy przekonani, że dzięki zaangażowaniu w tę kampanię wielu partnerów, wspólnie odniesiemy sukces i sprawimy, że Polacy będą inwestować bezpiecznie i mądrze - mówi Justyna Orzeł, Wiceprezeska i Sekretarz Generalna Carrefour Polska.
O kampanii UOKiK
Spoty kampanii UOKiK skupiają się na promowanych w internecie inwestycjach wykorzystujących bezprawnie wizerunek osób ze świata kultury, sportu lub rozrywki lub też znanych przedsiębiorstw i marek. Znani oraz lubiani mają podnosić wiarygodność danego przedsięwzięcia. Kreowani przy użyciu sztucznej inteligencji są realni i przekonujący. Scenariusze oszustw zmieniają się, lecz ich niezmiennym celem jest wyłudzenie pieniędzy. Atak może dotyczyć pozyskania danych, np. loginów i haseł, lub działania wprost – nakłonienia do dokonania przelewów.
Spoty kampanii są nieodpłatnie emitowane przez media publiczne w oparciu o art. 31 c ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów, a także przez nadawców komercyjnych oraz instytucje i podmioty, które zgodziły się na bezpłatne wsparcie kampanii.
kontakt dla mediów
Izabella Rokicka
izabella_rokicka@carrefour.com
informacje o firmie
O Carrefour
Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci 40 stacji paliw.
Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada ponad 14 000 sklepów w ponad 40 krajach. W 2022 r. Carrefour wygenerował sprzedaż w wysokości 90,8 miliarda euro. Grupa liczy ponad 350 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).
Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.
kontakt dla mediów
Izabella Rokicka
izabella_rokicka@carrefour.com
informacje o firmie
O Carrefour
Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci 40 stacji paliw.
Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada ponad 14 000 sklepów w ponad 40 krajach. W 2022 r. Carrefour wygenerował sprzedaż w wysokości 90,8 miliarda euro. Grupa liczy ponad 350 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).
Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.