handel sprawy społeczne

Fundacja Carrefour przekazała 30 000 euro na wsparcie Szlachetnej Paczki

28.03.2024 | Carrefour Polska

Fundacja Carrefour, w ramach wspierania polskich organizacji pozarządowych, przekazała 30 000 euro Stowarzyszeniu Wiosna. Stowarzyszenie przeznaczy środki na zakup towarów i produktów pierwszej potrzeby dla wolontariuszy zaangażowanych w Szlachetną Paczkę. Celem wspólnie realizowanego projektu jest dalsza walka z wykluczeniem społecznym w Polsce.

Organizatorem programu Szlachetna Paczka jest Stowarzyszenie Wiosna, które od 2001 roku pomaga rodzinom i osobom potrzebującym. Program to jedna z najbardziej znanych w Polsce inicjatyw, dzięki której co roku, w okresie świątecznym, tysiące rodzin otrzymują najpotrzebniejsze produkty gospodarstwa domowego, żywność i wiele więcej. Współpraca Fundacji Carrefour ze Szlachetną Paczką to gwarancja wiarygodności i realnej pomocy potrzebującym.

Zdecydowaliśmy się wesprzeć Szlachetną Paczkę ze względu na jej zaangażowanie na rzecz najsłabszych jednostek w polskim społeczeństwie. Projekt ten zapewnia konkretną pomoc potrzebującym, w tym rodzinom dotkniętym różnymi trudnościami, takimi jak choroba, niepełnosprawność, samotność czy niepewność. Mobilizując ponad 12 000 wolontariuszy i 165 pracowników, Stowarzyszenie Wiosna ma imponującą zdolność do zapewniania wsparcia materialnego oraz budowania więzi społecznej z tymi, którzy tego najbardziej potrzebują - powiedziała Marie-Astrid Raoult, dyrektorka Dywizji Solidarności Grupy Carrefour i Francji oraz Fundacji Carrefour

Walka z wykluczeniem społecznym oraz pomoc żywnościowa dla osób najbardziej  potrzebujących, to idee stojące za inicjatywami Stowarzyszenia Wiosna, organizatora “Szlachetnej Paczki”. Są one zbieżne z celami międzynarodowej Fundacji Carrefour, która od blisko 25 lat angażuje się w różne projekty pomocowe w krajach, w których działają sklepy naszej sieci — mówi Izabella Rokicka, Dyrektor Komunikacji, Zrównoważonego Rozwoju i Public Affairs w Carrefour Polska. Aktywne zaangażowanie w rozwiązywanie ważnych lokalnych problemów, a na takiej płaszczyźnie pomoc świadczy Fundacja Wiosna, jest jednym z filarów naszej strategii zrównoważonego rozwoju w Polsce. Każdy nasz sklep jest aktywnym członkiem swojej lokalnej społeczności, wspierając potrzebujących oraz współpracując w tym zakresie z lokalnymi organizacjami. Wsparcie Fundacji Carrefour dla Stowarzyszenia Wiosna, pozwoli kontynuować naszą misję walki z wykluczeniem, włączając w tą inicjatywę wielu wolontariuszy i ludzi dobrej woli - dodaje Izabella Rokicka.

Przekazane przez Fundację Carrefour środki, Stowarzyszenie Wiosna przeznacza na zakup towarów i produktów pierwszej potrzeby dla wolontariuszy zaangażowanych w program Szlachetnej Paczki. Poza wsparciem Fundacji, Carrefour zaangażował w Szlachetną Paczkę także swoją polską społeczność SuperBohaterów. To grupa pracowników Carrefour, którzy aktywnie angażują się w lokalne inicjatywy społeczne i środowiskowe, aktywizując swoich kolegów ze sklepów oraz lokalne instytucje i klientów. 

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada ponad 14 000 sklepów w ponad 40 krajach. W 2022 r. Carrefour wygenerował sprzedaż w wysokości 90,8 miliarda euro. Grupa liczy ponad 350 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.

 

załączniki

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada ponad 14 000 sklepów w ponad 40 krajach. W 2022 r. Carrefour wygenerował sprzedaż w wysokości 90,8 miliarda euro. Grupa liczy ponad 350 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.