handel towary konsumpcyjne

Rossmann jedną z najsilniejszych marek w Polsce

Agencja badawcza Inquiry sprawdziła popularność marek wśród konsumentów w Polsce. Z indeksu YouGov BrandIndex wynika, że w 2023 roku Rossmann był drugim najbardziej rozpoznawalnym brandem wśród Polaków. Pierwsze miejsce zajęło Allegro, a trzeci był Lidl.

Polacy, według badania, są przywiązani do marek i zwracają uwagę na to: gdzie robią zakupy, czyje produkty kupują oraz z czyich usług korzystają. W rankingu YouGov Best Brands 2023 podium przedstawia się następująco: 1. Allegro (57,5 pkt. proc.), 2. Rossmann (42,1 pkt. proc.) i 3. Lidl (41,4 pkt. proc.). Kolejne miejsca zajęły: E. Wedel, Winiary, Blik, Lubella, Pudliszki, Milka i Biedronka.

Ranking Yougov Best Brands powstał na podstawie indeksu YouGov BrandIndex. Jaka była metodologia badania wizerunku marek? Respondenci odpowiadali na sześć pytań (odpowiedzi tak lub nie), które dotyczyły: opinii, rekomendacji, jakości, wartości, reputacji i satysfakcji nt. danej marki. Następnie zsumowano różnicę pozytywnych i negatywnych odpowiedzi i podzielono ją przez liczbę zadanych pytań. W ciągu roku zebrano dane z wielu tysięcy ankiet realizowanych dla kilkuset marek obecnych na polskim rynku.

Jakub Jankowski

kontakt dla mediów
Rzecznik Prasowy Rossmann SDP Sp. z o.o., +48 691 521 009
Agata Nowakowska

Agata_Nowakowska@rossmann.com.pl

informacje o firmie
kontakt dla mediów
Rzecznik Prasowy Rossmann SDP Sp. z o.o., +48 691 521 009
Agata Nowakowska

Agata_Nowakowska@rossmann.com.pl

informacje o firmie