handel technologie

Innowacyjny Rossmann inspirował w Łodzi

Ponad 75 wystawców z Polski i Europy z najnowocześniejszymi rozwiązaniami technologicznymi i produktowymi, warsztaty kreatywne, 12 interesujących prelekcji poświęconych innowacjom oraz sztucznej inteligencji, a wśród zaproszonych prelegentów Marcin Prokop opowiadający o kompetencjach przyszłości – tak wyglądała III edycja Dnia Innowacji w Rossmannie. Wzięli w nim udział pracownicy centrali oraz drogerii z całej Polski. Całodniowe spotkanie odbyło się w piątek 19 stycznia w łódzkiej Wytwórni.

Tegoroczna edycja była wyjątkowa z kilku powodów. W Łodzi pojawiła się rekordowa liczba wystawców. Względem 2022 roku prawie podwojono liczbę firm, które pochwaliły się swoim pomysłami. Organizatorzy zaprosili znanych gości, ekspertów w swoich dziedzinach. To wszystko było magnesem, który przyciągnął blisko 3 tysiące osób na wydarzenie.
– Dzień Innowacji stworzyliśmy dla pracowników Rossmanna. Chcemy się inspirować i szukamy pomysłów do wdrożenia w firmie. Innowacje są po to, żeby pracować mądrzej – bardziej wydajnie i z większą przyjemnością. Pomagają rozwijać biznes, zapewniają klientom nowe doświadczenia. Nasze wydarzenie jest również skierowane do producentów, którzy mogą pokazać swoje innowacyjne rozwiązania. Dzięki wcześniejszym edycjom, wzajemne relacje i nawiązane kontakty przerodziły się we wspólne projekty – mówi Piotr Kiszkiel, Dyrektor Działu Technologii i Innowacji w Rossmannie.
Co działo się podczas III edycji wydarzenia? Specjaliści ds. badań i rozwoju z Działu Innowacji i Technologii Rossmanna przygotowali innowacyjną drogerię. Zaprezentowali w jaki sposób interpretują nowinki technologiczne w realiach drogerii tworząc, m.in. inteligentne półki i lustra, a także narzędzia do badania cery oraz włosów. Pokazali najnowsze rozwiązania, które zapobiegają kradzieżom w drogeriach, szczególnie zabezpieczenia przy kasach samoobsługowych.
Wielkim zainteresowaniem cieszyły się wykłady. Przygotowano trzy ścieżki tematyczne: o sztucznej inteligencji, o technologiach wspierających codzienną pracę w drogerii oraz o asyście pracownika i klienta. Jednym z prelegentów był znany dziennikarz Marcin Prokop, którego prelekcja pt. „Kompetencje przyszłości. Kluczowe kierunki rozwoju w świecie opanowanym przez nowe technologie”, zgromadziła na sali tłumy.
Zorganizowano liczne warsztaty. Makijażyści oraz styliści uczyli jak nowocześnie i kreatywnie śledzić, a także stosować aktualne trendy. Uczestnicy mogli wziąć udział w spotkaniach z kreowania innowacyjnych projektów.
– To właśnie kultura innowacji w Rossmannie pozwala nam przeć do przodu. Chcemy odkrywać potrzeby klientów i je zaspokajać. Musimy być ciekawi, nie bać się ryzyka, nie bać się, że się nie uda. Jeśli zdarzą się porażki, trzeba wyciągać z nich wnioski i próbować dalej – wyjaśnia Piotr Kiszkiel.
Kilkadziesiąt firm kosmetycznych pokazało nowości ze swojej oferty. Wystawcy technologiczni, m.in. zaprezentowali mobilne terminale do obsługi dostaw, pokazali jak monitorować opakowania zwrotne i zarządzać łańcuchem dostaw, ocenili jak wykorzystać dane demograficzne do określenia potencjału nowych placówek handlowych, a nawet pokazali opakowanie nowej generacji dla produktów.
Wybór miejsca, w którym odbyło się spotkanie nie był przypadkowy. To właśnie w łódzkiej Wytwórni tworzono w przeszłości filmy, które były innowacyjne dla polskiej kinematografii: pierwszy polski film w kolorze, w technice 3D oraz w technice cyfrowej.
Już teraz czekamy na przyszłoroczną edycję Dnia Innowacji Rossmanna. Przez kilkanaście miesięcy wiele się zmieni w nowych technologiach. Tematów do inspiracji w 2025 r. nie zabraknie.

Jakub Jankowski

kontakt dla mediów
Rzecznik Prasowy Rossmann SDP Sp. z o.o., +48 691 521 009
Agata Nowakowska

Agata_Nowakowska@rossmann.com.pl

informacje o firmie

załączniki

kontakt dla mediów
Rzecznik Prasowy Rossmann SDP Sp. z o.o., +48 691 521 009
Agata Nowakowska

Agata_Nowakowska@rossmann.com.pl

informacje o firmie