ekonomia/biznes/finanse rolnictwo
Carrefour przekaże kolejne 100 tysięcy złotych na rozwój przedsiębiorczości na wsi
Zakończyła się druga edycja konkursu grantowego programu „Smakujemy Lokalnie”, organizowanego przez Carrefour Polska pod patronatem Narodowego Instytutu Kultury i Dziedzictwa Wsi. W tym roku wzięło w nim udział 79 lokalnych dostawców oraz blisko 300 Kół Gospodyń Wiejskich, spośród których 10. otrzyma granty w wysokości po 10 tysięcy złotych. W ciągu 2 lat od startu programu, którego celem jest pobudzenie rozwoju przedsiębiorczości wiejskiej, Carrefour przekazał na ten cel kwotę ponad 200 tysięcy złotych i umożliwi kolejnym lokalnym wytwórcom, zarówno kołom gospodyń jak i producentom, bezpośrednią sprzedaż dań i produktów w swoich sklepach na terenie całego kraju.
Carrefour Polska inwestuje w rozwój przedsiębiorczości wiejskiej poprzez dwa swoje ogólnopolskie programy. Pierwszym z nich jest zainicjowany w 2021 roku program “Kupujemy Lokalnie” będący rozwinięciem konceptu “Prosto z Pola do 50 km”. Jego założeniem było nawiązywanie i rozwój bezpośredniej współpracy z małymi i średnimi gospodarstwami rolnymi w najbliższym otoczeniu konkretnego hiper- lub supermarketu (w promieniu do 50 km). Obecnie, w ramach szerszego “Kupujemy Lokalnie”, Carrefour oferuje możliwość bezpośredniej współpracy również małym i średnim wytwórcom lokalnych produktów spożywczych. W tym modelu działa już co dziesiąty dostawca Carrefour, a w ofercie sieci znajduje się ponad 5500 produktów lokalnych. Wyróżnikiem “Kupujemy Lokalnie” jest także współpraca z dostawcami odbywająca się w duchu modelu fairtrade oraz krótkich łańcuchów dostaw.
Drugim filarem inwestycji Carrefour w polską wieś, jest zakończona właśnie kolejna edycja programu “Smakujemy Lokalnie”, skierowanego do Kół Gospodyń Wiejskich, które w tym roku, wspólnie z lokalnymi dostawcami, mogły zgłaszać przepisy na tradycyjne dania kuchni polskiej. W drugiej edycji konkursu jury nagrodziło 10 KGW (Koła Gospodyń Wiejskich) z 8 województw: mazowieckiego, podlaskiego, świętokrzyskiego, lubelskiego, wielkopolskiego, łódzkiego, warmińsko-mazurskiego oraz pomorskiego, doceniając tym samym niezwykłe walory regionalnej tradycji kulinarnej. Carrefour przekaże na ich rzecz nagrody w wysokości po 10 tysięcy złotych, które zostaną przeznaczone na rozwój przedsiębiorczości Kół, wsparcie lokalnych inicjatyw społecznych oraz dalszą promocję specjałów kuchni lokalnej. Poza głównymi nagrodami, sieć przyznała również wyróżnienia w postaci bonów na zakupy.
„Obok kunsztu przygotowywania dań regionalnych, Koła Gospodyń Wiejskich, mogą poszczycić się licznymi aktywnościami integrującymi lokalną społeczność wokół kultury i dziedzictwa wsi. Warto wspomnieć, że w kultywowaniu tradycji kulinarnej ważna jest także rola lokalnych producentów, których produkty są wysokiej jakości, a rodzaj ich wytwarzania jest ściśle związany z miejscem i tradycyjnym sposobem produkcji. Dzięki takim inicjatywom wzmacniane są więzi lokalnych społeczności, poczucie przynależności do danego regionu i dumy z dziedzictwa swojej „Małej Ojczyzny” – mówi Elżbieta Osińska-Kassa, pełnomocnik dyrektora w Narodowym Instytucie Kultury i Dziedzictwa Wsi.
Nawiązywane dzięki “Kupujemy Lokalnie” partnerstwa mają realny wpływ na rozwój przedsiębiorstw wiejskich, a także na rozpoznawalność produktów małych przedsiębiorstw. Polacy coraz częściej sięgają po produkty wyróżnione jako wyroby regionalne i lokalne w Carrefour, co pokazują wyniki sprzedaży, które rok do roku wzrosły o ponad 50%. Ten wynik to zasługa świetnej jakości i smaku produktów, których w sklepach sieci pojawia się coraz więcej. W ciągu ostatniego roku liczba lokalnych wyrobów dostępnych w Carrefour zwiększyła się o blisko 40% (obecnie 5500), przy jednoczesnym wzroście liczby dostawców do 320.
„Już od ponad dwóch lat oferujemy specjalne warunki współpracy dla małych lokalnych rolników i producentów żywności. Bazujemy na modelu fairtrade, prostej umowie i rozliczeniach oraz bezpośrednich dostawach z gwarancją odbioru. Dzięki takiemu podejściu, co dziesiąty partner handlowy Carrefour w Polsce to lokalny dostawca. W sumie na półkach ponad 200 sklepów w Polsce oferujemy ponad 5,5 tysiąca lokalnych wyrobów” – podsumowuje Piotr Lubiewa-Wieleżyński, dyrektor działu rozwoju formatów i konceptów handlowych w Carrefour Polska.
Carrefour Polska od lat wspiera polskie rolnictwo i przetwórstwo, budując relacje pomiędzy konsumentami a dostawcami pochodzącymi z najbliższej okolicy danego sklepu. Zachęca Polaków do sięgania po smaczne produkty charakterystyczne dla lokalnej kuchni, z kolei małym i średnim firmom przetwórczym oferuje wiele możliwości sprzedaży bezpośredniej w swoich sklepach.
kontakt dla mediów
Izabella Rokicka
izabella_rokicka@carrefour.com
informacje o firmie
O Carrefour
Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.
Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada około 13 000 sklepów w ponad 30 krajach. W 2020 r. Carrefour wygenerował sprzedaż w wysokości 78,6 miliarda euro. Grupa liczy ponad 320 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).
Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.
kontakt dla mediów
Izabella Rokicka
izabella_rokicka@carrefour.com
informacje o firmie
O Carrefour
Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.
Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada około 13 000 sklepów w ponad 30 krajach. W 2020 r. Carrefour wygenerował sprzedaż w wysokości 78,6 miliarda euro. Grupa liczy ponad 320 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).
Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.