ekonomia/biznes/finanse rolnictwo

Carrefour przekaże kolejne 100 tysięcy złotych na rozwój przedsiębiorczości na wsi

13.12.2023 | Carrefour Polska

Zakończyła się druga edycja konkursu grantowego programu „Smakujemy Lokalnie”, organizowanego przez Carrefour Polska pod patronatem Narodowego Instytutu Kultury i Dziedzictwa Wsi. W tym roku wzięło w nim udział 79 lokalnych dostawców oraz blisko 300 Kół Gospodyń Wiejskich, spośród których 10. otrzyma granty w wysokości po 10 tysięcy złotych. W ciągu 2 lat od startu programu, którego celem jest pobudzenie rozwoju przedsiębiorczości wiejskiej, Carrefour przekazał na ten cel kwotę ponad 200 tysięcy złotych i umożliwi kolejnym lokalnym wytwórcom, zarówno kołom gospodyń jak i producentom, bezpośrednią sprzedaż dań i produktów w swoich sklepach na terenie całego kraju. 

Carrefour Polska inwestuje w rozwój przedsiębiorczości wiejskiej poprzez dwa swoje ogólnopolskie programy. Pierwszym z nich jest zainicjowany w 2021 roku program “Kupujemy Lokalnie” będący rozwinięciem konceptu “Prosto z Pola do 50 km”. Jego założeniem było nawiązywanie i rozwój bezpośredniej współpracy z małymi i średnimi gospodarstwami rolnymi w najbliższym otoczeniu konkretnego hiper- lub supermarketu (w promieniu do 50 km). Obecnie, w ramach szerszego “Kupujemy Lokalnie”, Carrefour oferuje możliwość bezpośredniej współpracy również małym i średnim wytwórcom lokalnych produktów spożywczych. W tym modelu działa już co dziesiąty dostawca Carrefour, a w ofercie sieci znajduje się ponad 5500 produktów lokalnych. Wyróżnikiem “Kupujemy Lokalnie” jest także współpraca z dostawcami odbywająca się w duchu modelu fairtrade oraz krótkich łańcuchów dostaw. 

Drugim filarem inwestycji Carrefour w polską wieś, jest zakończona właśnie kolejna edycja programu “Smakujemy Lokalnie”, skierowanego do Kół Gospodyń Wiejskich, które w tym roku, wspólnie z lokalnymi dostawcami, mogły zgłaszać przepisy na tradycyjne dania kuchni polskiej. W drugiej edycji konkursu jury nagrodziło 10 KGW (Koła Gospodyń Wiejskich) z 8 województw: mazowieckiego, podlaskiego, świętokrzyskiego, lubelskiego, wielkopolskiego, łódzkiego, warmińsko-mazurskiego oraz pomorskiego, doceniając tym samym niezwykłe walory regionalnej tradycji kulinarnej. Carrefour przekaże na ich rzecz nagrody w wysokości po 10 tysięcy złotych, które zostaną przeznaczone na rozwój przedsiębiorczości Kół, wsparcie lokalnych inicjatyw społecznych oraz dalszą promocję specjałów kuchni lokalnej. Poza głównymi nagrodami, sieć przyznała również wyróżnienia w postaci bonów na zakupy.

„Obok kunsztu przygotowywania dań regionalnych, Koła Gospodyń Wiejskich, mogą poszczycić się licznymi aktywnościami integrującymi lokalną społeczność wokół kultury i dziedzictwa wsi. Warto wspomnieć, że w kultywowaniu tradycji kulinarnej ważna jest także rola lokalnych producentów, których produkty są wysokiej jakości, a rodzaj ich wytwarzania jest ściśle związany z miejscem i tradycyjnym sposobem produkcji. Dzięki takim inicjatywom wzmacniane są więzi lokalnych społeczności, poczucie przynależności do danego regionu i dumy z dziedzictwa swojej „Małej Ojczyzny” – mówi Elżbieta Osińska-Kassa, pełnomocnik dyrektora w Narodowym Instytucie Kultury i Dziedzictwa Wsi.

Nawiązywane dzięki “Kupujemy Lokalnie” partnerstwa mają realny wpływ na rozwój przedsiębiorstw wiejskich, a także na rozpoznawalność produktów małych przedsiębiorstw. Polacy coraz częściej sięgają po produkty wyróżnione jako wyroby regionalne i lokalne w Carrefour, co pokazują wyniki sprzedaży, które rok do roku wzrosły o ponad 50%. Ten wynik to zasługa świetnej jakości i smaku produktów, których w sklepach sieci pojawia się coraz więcej. W ciągu ostatniego roku liczba lokalnych wyrobów dostępnych w Carrefour zwiększyła się o blisko 40% (obecnie 5500), przy jednoczesnym wzroście liczby dostawców do 320.

„Już od ponad dwóch lat oferujemy specjalne warunki współpracy dla małych lokalnych rolników i producentów żywności. Bazujemy na modelu fairtrade, prostej umowie i rozliczeniach oraz bezpośrednich dostawach z gwarancją odbioru. Dzięki takiemu podejściu, co dziesiąty partner handlowy Carrefour w Polsce to lokalny dostawca. W sumie na półkach ponad 200 sklepów w Polsce oferujemy ponad 5,5 tysiąca lokalnych wyrobów” – podsumowuje Piotr Lubiewa-Wieleżyński, dyrektor działu rozwoju formatów i konceptów handlowych w Carrefour Polska.

Carrefour Polska od lat wspiera polskie rolnictwo i przetwórstwo, budując relacje pomiędzy konsumentami a dostawcami pochodzącymi z najbliższej okolicy danego sklepu. Zachęca Polaków do sięgania po smaczne produkty charakterystyczne dla lokalnej kuchni, z kolei małym i średnim firmom przetwórczym oferuje wiele możliwości sprzedaży bezpośredniej w swoich sklepach.

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada około 13 000 sklepów w ponad 30 krajach. W 2020 r. Carrefour wygenerował sprzedaż w wysokości 78,6 miliarda euro. Grupa liczy ponad 320 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.

załączniki

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada około 13 000 sklepów w ponad 30 krajach. W 2020 r. Carrefour wygenerował sprzedaż w wysokości 78,6 miliarda euro. Grupa liczy ponad 320 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.