Franczyza, która nie ogranicza i nie wymusza zmian. Wywiad z Agnieszką Kusaj, właścicielką sklepu ODIDO w Sokolnikach
Od tradycji do innowacji
– Nawet przez chwilę nie mieliśmy wątpliwości, czy decyzja o przystąpieniu do nowego modelu ODIDO była słuszna. Dużo się zmieniło w wyglądzie naszego obiektu. Sprzedaż skoczyła o 30%, a klienci częściej nas odwiedzają i bardzo chwalą zmiany – zaznacza Agnieszka Kusaj, właścicielka sklepu w Sokolikach, w województwie śląskim.
Zacznijmy jednak od początku, czyli od 2013 roku, w którym powstała placówka pod zielono-pomarańczowym szyldem.
– Mimo dużej w tamtych czasach konkurencji – działało 5 innych sklepów – zdecydowaliśmy się na otwarcie kolejnego. Dzisiaj nasza placówka jest obok punktu przy poczcie jedyną, która zaopatruje lokalnych mieszkańców i przyciąga tych z sąsiednich miejscowości.
W tym roku, po dołączeniu do konceptu Elevate, w sklepie pojawiły się między innymi nowe oświetlenie, oznakowanie i funkcjonalne regały. Ponadto wprowadzona kategoryzacja produktów i zmienione ich ustawienie, przyciągnęły zainteresowanie nowych i zwiększyły częstotliwość odwiedzin stałych klientów. Jak podkreśla właścicielka wartości koszyka zakupowego zwiększyła się o co najmniej 30%.
Skuteczne i nowoczesne doradztwo
Sieć ODIDO wspiera swoich franczyzobiorców we wszelkich działaniach remontowych i remodelingowych. Mogą też liczyć na fachową pomoc dedykowanego przedstawiciela, doradztwo przy wyeksponowaniu produktów oraz reklamę i promocję.
– Od samego początku współpracy otrzymałam wsparcie od sieci. Byłam przekonana, że lepiej być nie może. A jednak! Do nowego konceptu dołączyliśmy w lipcu tego roku i zmieniło się wiele. Sklep został przebudowany, zmieniła się wizualizacja, mamy nowe oświetlenie. Stał się nowoczesny, a asortyment bardziej dostępny dla klientów. Dodatkowo mamy gazetkę i wsparcie marketingowe. Przedstawiciela, który przyjeżdża systematycznie i doradza. Bardzo chwalę sobie zamówienia online, dostawy zawsze mam na czas. Bardzo przydatna okazuje się też aplikacja mobilna.
Franczyza, która nie ogranicza i nie wymusza zmian
Unikatowy model franczyzy, który oferuje ODIDO skierowany jest do osób, które chcą być częścią większej organizacji, a jednoczenie pozostać niezależnym przedsiębiorcą. Wdrożenie konceptu przebiega w sposób zaplanowany wspólnie z właścicielem.
– Mam duże poczucie swobody i mogę samodzielnie podejmować wszelkie decyzje. Nikt nas nie ogranicza i nie wymusza zmian, za to proponowane są nam lepsze rozwiązania, które naprawdę się sprawdzają. Wspólnie z doradcami ODIDO pracowaliśmy nad nowym układem sklepu i nad asortymentem, aby zadowolony był przede wszystkim klient. Nadal możemy kupować u lokalnych dostawców wyroby regionalne, z kolei dzięki gamie produktów w MAKRO kupujemy te, które w naszym sklepie są popularne. Coraz częściej przychodzą do nas młodzi ludzie, zazwyczaj w drodze do i ze szkoły. Lubią naszą formę samoobsługi i zawsze mogą liczyć na dostawy konkretnych produktów. Można powiedzieć, że nasz sklep jest dla nich codziennym punktem spotkań.
O sieci ODIDO
ODIDO jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych sieci sklepów spożywczo-przemysłowych. Marka z ponad 10-letnim doświadczeniem na polskim rynku zrzesza obecnie 1800 placówek. Ich misją jest zapewnienie lokalnej społeczności szybkich, wygodnych i kompleksowych zakupów. W 2021 roku pojawiły się pierwsze sklepy ambasadorskie w formacie miejskim i familijnym, rozwijane w formule Elevate. Koncept charakteryzuje się odświeżoną wizualizacją, czytelną nawigacją i większą ofertą produktów świeżych.
kontakt dla mediów
Magdalena Figurna
magdalena.figurna@makro.pl
informacje o firmie
--
MAKRO Cash and Carry Polska S.A. jest wiodącą na polskim rynku siecią hurtowni, która oferuje asortyment artykułów spożywczych i biurowych dla przedsiębiorców. Specjalizuje się zarówno w obsłudze hoteli, restauracji i firm cateringowych (HoReCa), sektora tradycyjnego handlu jak i biur i usług. MAKRO obsługuje klientów profesjonalnych w modelu wielokanałowym – zakupy w halach wielkoformatowych, online lub w modelu dostaw. MAKRO wspiera również konkurencyjność przedsiębiorców dzięki rozwiązaniom cyfrowym, programom CR i innym narzędziom. Strategia Zrównoważonego Rozwoju jest istotnym filarem działalności MAKRO. METRO, globalna sieć, do której należy MAKRO, jest liderem europejskiego sektora w Dow Jones Sustainability Index. METRO działa w 34 krajach i zatrudnia ponad 100 000 osób na całym świecie. Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź www.makro.pl
kontakt dla mediów
Magdalena Figurna
magdalena.figurna@makro.pl
informacje o firmie
--
MAKRO Cash and Carry Polska S.A. jest wiodącą na polskim rynku siecią hurtowni, która oferuje asortyment artykułów spożywczych i biurowych dla przedsiębiorców. Specjalizuje się zarówno w obsłudze hoteli, restauracji i firm cateringowych (HoReCa), sektora tradycyjnego handlu jak i biur i usług. MAKRO obsługuje klientów profesjonalnych w modelu wielokanałowym – zakupy w halach wielkoformatowych, online lub w modelu dostaw. MAKRO wspiera również konkurencyjność przedsiębiorców dzięki rozwiązaniom cyfrowym, programom CR i innym narzędziom. Strategia Zrównoważonego Rozwoju jest istotnym filarem działalności MAKRO. METRO, globalna sieć, do której należy MAKRO, jest liderem europejskiego sektora w Dow Jones Sustainability Index. METRO działa w 34 krajach i zatrudnia ponad 100 000 osób na całym świecie. Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź www.makro.pl