ekonomia/biznes/finanse rolnictwo
Carrefour wspiera sadowników, którym wichura i gradobicie zniszczyły całe uprawy — powstała specjalna linia soków jabłkowych NFC pod marką własną “Jakość z Natury”
W sierpniu br. podczas gwałtownej nawałnicy z gradobiciem w gminach Raciechowice i Jodłownik (woj. małopolskie), niemal całkowicie zniszczone zostały uprawy sadowników należących do Spółdzielni Ogrodniczej Grodzisko - jednego z pierwszych dostawców marki “Jakość z Natury”, należącej do Carrefour Polska. Wychodząc naprzeciw tej trudnej sytuacji, sieć wspólnie ze swoim dostawcą, stworzyła specjalną linię soków tłoczonych, które pozwolą sadownikom pokryć część poniesionych strat oraz wykorzystać owoce, które nie nadają się do celów konsumpcyjnych.
Zmiany klimatyczne mają coraz większy wpływ na nasze życie. Ich następstwami są nie tylko gorące lata i rekordy temperatur, ale także gwałtowne zjawiska atmosferyczne, które coraz częściej, niespodziewanie pojawiają się w różnych regionach naszego kraju. 26 sierpnia br. w wyniku nawałnicy i gradobicia niemal całkowicie zniszczone zostały sady jabłoniowe w powiecie myślenickim (woj. małopolskie), w tym głównie w miejscowościach Raciechowice i Jodłownik. Wśród poszkodowanych sadowników znalazło się m.in. 8 członków Spółdzielni Ogrodniczej Grodzisko, która od 1998 roku jest stałym dostawcą jabłek, gruszek i soków pod marką własną Carrefour “Jakość z Natury”. To marka, której produkty uprawiane są zgodnie ze standardami rolnictwa zrównoważonego - poszanowaniem środowiska naturalnego oraz dbałością o bioróżnorodność.
- To, co się wtedy wydarzyło, ciężko opisać słowami. To tragedia wszystkich naszych sadowników. Czegoś takiego w historii naszej gminy nigdy nie było. Grad niemalże w 100% zniszczył nasze jabłka, a wichura wykarczowała sady. Wielu naszych spółdzielców straciło dorobek całego życia - powiedział Stanisław Majka, sadownik należący do Spółdzielni Ogrodniczej Grodzisko i jedna z twarzy produktów marki “Jakość z Natury”.
W odpowiedzi na trudną sytuację swojego dostawcy, Carrefour zaproponował wspólne przedsięwzięcie, które pozwoli sadownikom zrekompensować część poniesionych strat. W związku z tym, że większość jabłek dotkniętych tą klęską żywiołową nie nadaje się do celów konsumpcyjnych (z uwagi na widoczne ślady po gradzie), zostaną one przetworzone na pełnowartościowe soki tłoczone i zaoferowane do sprzedaży w uproszczonych, 3-litrowych opakowaniach.
- Carrefour od lat ceniony jest w Polsce za bardzo dobre relacje ze swoimi partnerami handlowymi, dlatego nie mogliśmy przejść obojętnie obok klęski, która dotknęła jednego z naszych pierwszych dostawców marki własnej, Spółdzielnię Ogrodniczą Grodzisko. 23 października ruszamy we wszystkich naszych hiper- i supermarketach w Polsce z wyjątkową akcją pomocową, w ramach której zaoferujemy klientom możliwość zakupu soku tłoczonego z jabłek dotkniętych gradobiciem, w 3-litrowych kartonach i rewelacyjnej cenie 9,99 zł, czyli blisko 2 razy taniej niż w standardowej ofercie sklepowej - mówi Krzysztof Dobczyński, Dyrektor Handlowy Produktów Dużej Konsumpcji i Produktów Świeżych w Carrefour Polska. Tak duża obniżka była możliwa dzięki zredukowaniu do minimum kosztów produkcyjnych, zmianie opakowań na minimalistyczne oraz rezygnacji z marży przez Carrefour i producenta opakowań. Wierzymy, że dzięki tej akcji, wspólnie z klientami, pomożemy sadowników przetrwać ten trudny dla nich rok - podsumowuje Dobczyński.
Do sprzedaży w sklepach Carrefour zostało przygotowanych kilkadziesiąt tysięcy soków, których sprzedaż prowadzona będzie do wyczerpania zapasów. Carrefour zobowiązał się także do przygotowania działań komunikacyjnych, które będą wspierały ten szczytny cel.
Więcej o produktach Jakość z Natury
Carrefour Polska zgodnie z przyjętą strategią transformacji żywieniowej, rozwija marki własne. Jedną z nich jest gama „Jakość z Natury”, która wyróżnia się niepowtarzalnym smakiem, pełną identyfikowalnością produktów od pola do talerza, produkcją z poszanowaniem środowiska naturalnego i dobrostanu zwierząt oraz długotrwałym partnerstwem z dostawcami.
Aktualnie gamę produktów Jakość z Natury Carrefour stanowi 40 linii i 160 produktów pochodzących od 68 producentów.
Cenione i popularne produkty w gamie Jakość z Natury to m.in. kurczak z chowu wybiegowego, miody, pomidory, ogórki, buraki, sery pleśniowe, jabłka i soki jabłkowe. W czerwcu 2020 roku Carrefour wprowadził do sprzedaży pod tą marką również 25 produktów z mięsa wieprzowego. Charakteryzuje je tucz bez antybiotyków, żywienie paszą nie zawierającą GMO oraz w 100% polskie pochodzenie.
kontakt dla mediów
Izabella Rokicka
izabella_rokicka@carrefour.com
informacje o firmie
O Carrefour
Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.
Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada około 13 000 sklepów w ponad 30 krajach. W 2020 r. Carrefour wygenerował sprzedaż w wysokości 78,6 miliarda euro. Grupa liczy ponad 320 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).
Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.
kontakt dla mediów
Izabella Rokicka
izabella_rokicka@carrefour.com
informacje o firmie
O Carrefour
Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.
Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada około 13 000 sklepów w ponad 30 krajach. W 2020 r. Carrefour wygenerował sprzedaż w wysokości 78,6 miliarda euro. Grupa liczy ponad 320 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).
Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.