technologie ekonomia/biznes/finanse

Wdrożenie robotyzacji wzmacnia konkurencyjność firm i zadowolenie z pracy – wnioski z badania SAIO

18.10.2023 | ING BANK ŚLĄSKI S.A.

W ankiecie przeprowadzonej na zlecenie SAIO aż 40 proc. badanych przyznało, że nie słyszało dotychczas o systemach RPA. Jednocześnie ponad połowa spośród tych, którzy mieli już okazję zapoznać się z tym terminem (51 proc.) stwierdziło, że wdrożenie robotyzacji wzmocniłoby lub już wzmocniło konkurencyjność firmy oraz zadowolenie z pracy.

Ankieta przeprowadzona wśród szefów i pracowników polskich firm przez portal Business Insider na zlecenie firmy SAIO wskazuje, że 30 procent ankietowanych wykonuje powtarzalne biurowe prace przez mniej niż godzinę. 41 procent wskazało, że każdego dnia tracą na nie nawet do trzech godzin dziennie. Niemal co piąty ankietowany stwierdził, że wydatkuje na to od 3 do 5 godzin dziennie, a co dziesiąty  aż od 5 do 7 godzin, czyli prawie cały dzień pracy.

Firmy przetwarzają ogromne ilości dokumentów i danych, z którymi to właśnie robotyzacja sprzęgnięta z AI może sobie poradzić. Bardzo często słyszymy od naszych klientów, że od lat czekali na rozwiązania, które pomogłyby im w szybki sposób usprawnić procesy, których nie udawało się automatyzować. Wejście przedsiębiorstw na ścieżkę transformacji cyfrowej przestaje więc być wyborem, a staje się koniecznością. Robotyzacja oparta na silnikach AI dla małego i średniego biznesu oznacza szansę na szybki rozwój i konkurencyjność, bo zdejmie z pracowników konieczność wykonywania powtarzalnych czynności biurowych. Automatyzacja procesów w firmie to droga nie tylko do usprawnienia procesów operacyjnych, lecz również, co ważne, metoda obniżania kosztów. Ponadto nie pozostaje ona bez wpływu na efektywność i konkurencyjność biznesu – dodaje Przemysław Lewicki, Prezes Zarządu SAIO S.A.

 SAIO łączy własne doświadczenie w zakresie Robotic Process Automation (RPA) z technologią sztucznej inteligencji (AI), aby dostarczać firmom kompleksowych usług w dziedzinie automatyzacji procesów biznesowych. Z rozwiązań SAIO korzysta ING w Polsce i na świecie oraz stale rosnąca grupa klientów z różnych krajów i różnych branż, zarówno produkcyjnych, jak i usługowych. SAIO automatyzuje procesy w wielu obszarach, m.in HR, księgowości, zakupów i sprzedaży, operacji, obsługi klienta, procedur Know Your Customer (KYC), IT i wielu innych. SAIO wie, że każda firma ma inne potrzeby – dlatego zaproponowane rozwiązanie pozwala na  dostosowanie do indywidualnych wymagań. Produkt gwarantuje bezpieczeństwo, szybkość wdrożenia i pełną kontrolę nad robotami. Efektem wdrożenia SAIO są lepsze wyniki biznesowe, ograniczenie kosztów, zmniejszenie ryzyka ludzkich błędów, odporność na skoki wolumenów i zadowolenie pracowników.

W ramach platformy SAIO klient otrzymuje pełny zakres usług robotyzacyjnych: poczynając od bezpłatnego przeglądu procesów przez szkolenia aż po wdrożenie. Finalnym produktem jest robot, który automatycznie realizuje proces w firmie.

Więcej informacji: https://saio.com/

*Ankieta przeprowadzona wśród szefów i pracowników polskich firm przez portal Business Insider na zlecenie firmy SAIO w dniach 28 lipca – 6 sierpnia 2023 r.

kontakt dla mediów
Magdalena Klejment
Starszy Menedżer ds. Komunikacji, ING Bank Śląski S.A
Magdalena Klejment

magdalena.klejment@ing.pl

tel: +48 885-410-948

informacje o firmie
kontakt dla mediów
Magdalena Klejment
Starszy Menedżer ds. Komunikacji, ING Bank Śląski S.A
Magdalena Klejment

magdalena.klejment@ing.pl

tel: +48 885-410-948

informacje o firmie