handel środowisko naturalne/ekologia
Nie wyrzucaj, oddaj odzież w Carrefour - sieć uruchamia nową ogólnopolską inicjatywę w obszarze gospodarki cyrkularnej
Od poniedziałku, 25 września, w ponad 50 sklepach Carrefour w Polsce, będzie można oddać używane, niepotrzebne ubrania i w zamian otrzymać rabaty na zakup w dziale tekstylnym. Zbiórka realizowana jest we współpracy z firmą Ubrania Do Oddania. Tekstylia, to kolejna po szkle, plastiku i aluminium frakcja odpadowa, w której Carrefour aktywnie włącza się w pobudzenie drugiego obiegu, angażując w swoje działania sklepy i klientów. Każdy kilogram zebranej odzieży, to aż 6241 litrów zaoszczędzonej wody i prawie 13 kilogramów zredukowanej emisji CO2.
Jak podaje portal Earth.org, spośród 100 mld sztuk odzieży wyprodukowanej każdego roku, aż 92 mln ton trafia na wysypiska śmieci. Oznacza to, że co sekundę utylizowana jest pełna śmieciarka ubrań. Szacuje się, że do 2030 roku ubrania tworzone przez marki z branży fast fashion, będą rocznie generować do 134 mln ton odpadów rocznie.
We wrześniu wielu Polaków robi przeglądy swojej garderoby i kupuje nową odzież na zbliżający się sezon jesienno-zimowy. Niestety jak pokazują badania Earth.org, tylko 8% odzieży trafia do ponownego obiegu. Carrefour Polska, jako firma odpowiedzialna społecznie, uruchomił nową ogólnopolską inicjatywę, której celem jest zwrócenie uwagi klientów na kwestie zrównoważonego zakupu użytkowania oraz utylizacji tekstyliów.
Przez ponad 2 tygodnie (od 25 września do 14 października), klienci Carrefour, którzy zamiast wyrzucać niepotrzebne ubrania, przyniosą je do sklepu, w zamian otrzymają e-kupony, w wysokości 20 zł na zakupy w dziale tekstylnym. Aby otrzymać kupon należy przynieść do sklepów sieci minimum 5 sztuk odzieży. Ubrania można oddawać do specjalnych BOXów, które zlokalizowane zostaną w ponad 50 sklepach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, czy Katowicach, a także w Olkuszu, Kutnie i Legnicy.
- Zbiórka odzieży pod kątem ponownego wprowadzenia jej do obiegu, to nasze kolejne działanie, które wyprzedza regulacje prawne w obszarze ochrony środowiska. Jako jedna z pierwszych sieci handlowych, rozpoczęliśmy przyjmowanie butelek zwrotnych bez paragonu, a od ponad 10 miesięcy w sklepach w województwie śląskim przyjmujemy butelki PET i puszki aluminiowe. Regularnie organizujemy też akcje przeciwdziałające marnowaniu zasobów naszej planety, w tym m.in. zachęcające klientów do włączania się w inicjatywy gospodarki cyrkularnej — mówi Sylwester Mroczek, Menedżer Rozwoju Działu Formatów i Konceptów Handlowych w Carrefour Polska. Wiedza o tym, jak bardzo produkcja odzieży obciąża środowisko sprawia, że chcemy zwrócić uwagę naszych klientów na problem odpowiedzialnego zakupu i pozbywania się niepotrzebnych elementów garderoby. Każdy kilogram ubrań, który zbierzemy w naszych sklepach i przekażemy UDO, to 6241 litrów zaoszczędzonej wody i prawie 13 kilogramów zredukowanej emisji CO2. Jesteśmy dumni również z tego, że poza ekologicznym aspektem naszej akcji, możemy wesprzeć Fundację Świętego Mikołaja, a tym samym utalentowane dzieci i młodzież — podsumowuje Sylwester Mroczek.
Zbiórka ubrań w sklepach Carrefour, to nie tylko świetna okazja do nadania ubraniom drugiego życia. W ramach współpracy z UDO (Ubrania Do Oddania) przekazana firmie odzież zostanie przeliczona na pieniądze. Każdy 1 kilogram zebranych tekstyliów to również 1 zł, które trafi do Fundacji Świętego Mikołaja, wspierającej młode talenty.
- Sieć Carrefour ma ogromną siłę oddziaływania. Bardzo cieszymy się, że nasza wspólna akcja dotrze do klientów ponad 50 sklepów w całym kraju. Współpraca opiera się nie tylko na wsparciu gospodarki cyrkularnej (przy realnej oszczędności wody i redukcji śladu węglowego), lecz także na pomocy podopiecznym Fundacji Św. Mikołaja. Drugi obieg ubrań to element strategii wielu marek, które są świadome swojego wpływu na środowisko. To bardzo budujące, że coraz więcej firm chce aktywnie włączać się w zrównoważony rozwój, a Carrefour jest jedną z nich – mówi Przemysław Kwiatkowski w Ubrania Do Oddania odpowiedzialny za współpracę z markami modowymi.
We wsparcie akcji Carrefour i UDO zaangażowała się również aktorka, Małgorzata Heretyk-Musiał:
- Bardzo chętnie wspieram wszelkie akcje proekologiczne, bo wiem, jakie to jest ważne dla nas wszystkich. Akcja Carrefour "Ubrania do oddania" to wspaniały pomysł na nadanie rzeczom drugiego życia. Jestem mamą i żoną, wiem ile ubrań kupujemy - dzięki tej akcji dobre ubrania będą mogły cieszyć się drugim życiem i, co równie ważne, nie będą zaśmiecać ziemi - mówi Aktorka Małgorzata Heretyk-Musiał.
Pełna lista sklepów wraz z adresami, a także szczegółowy regulamin i informacje na temat akcji organizowanej w Carrefour, dostępne są na stronie https://www.carrefour.pl/lp-ubrania-do-oddania.
kontakt dla mediów
Izabella Rokicka
izabella_rokicka@carrefour.com
informacje o firmie
O Carrefour
Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce blisko 950 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw. Więcej informacji o naszej działalności pod adresem serwiskorporacyjny.carrefour.pl, na Twitterze (@CarrefourPolska) oraz LinkedInie (CarrefourPolska).
Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada ponad 13 000 sklepów w ponad 30 krajach. W 2021 r. Carrefour wygenerował sprzedaż w wysokości 81,2 miliarda euro. Grupa liczy ponad 320 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie.
Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).
Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.
kontakt dla mediów
Izabella Rokicka
izabella_rokicka@carrefour.com
informacje o firmie
O Carrefour
Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce blisko 950 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw. Więcej informacji o naszej działalności pod adresem serwiskorporacyjny.carrefour.pl, na Twitterze (@CarrefourPolska) oraz LinkedInie (CarrefourPolska).
Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada ponad 13 000 sklepów w ponad 30 krajach. W 2021 r. Carrefour wygenerował sprzedaż w wysokości 81,2 miliarda euro. Grupa liczy ponad 320 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie.
Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).
Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.