handel ekonomia/biznes/finanse
Marek Lipka obejmuje stanowisko Dyrektora Generalnego w spółce Eurocash Franczyza w Grupie Eurocash, gdzie będzie odpowiedzialny za rozwój sieci franczyzowej Delikatesy Centrum
Marek Lipka, doświadczony manager z ponad 20-letnim stażem w sektorze handlowym, z początkiem sierpnia obejmie stanowisko Dyrektora Generalnego spółki Eurocash Franczyza, w ramach której funkcjonuje sieć Delikatesy Centrum. Jego dołączenie do Grupy Eurocash to kolejny krok rynkowego lidera w kierunku realizacji strategii na lata 2023-2025.
Marek Lipka na nowym stanowisku będzie odpowiedzialny między innymi za realizację nowej strategii rozwoju sieci franczyzowej i handlowej Delikatesy Centrum.
Dołączenie Marka Lipki do Eurocash i kierownictwa sieci Delikatesy Centrum zbliża spółkę do realizacji ogłoszonej w sierpniu ub. r. strategii biznesowej na lata 2023-2025. Grupa deklarowała w niej m.in. plan intensywnych działań na rzecz wzmacniania konkurencyjności lokalnych sklepów poprzez redukcję nożyc cenowych i dalsze inwestycje we franczyzę.
– Marek Lipka ma wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu rozwojem zarówno nowoczesnych formatów handlowych, jak i oferty franczyzowej. Jestem przekonany, że z jego wsparciem w roli Dyrektora Generalnego Eurocash Franczyza uda się nam jeszcze szybciej i sprawniej zrealizować postanowienia strategii i skutecznie repozycjonować sieć, która już teraz jest najbardziej kompleksowo zarządzaną siecią w naszym portfolio – zauważa Dariusz Stolarczyk, członek zarządu Grupy Eurocash odpowiedzialny ze segment detaliczny.
Delikatesy Centrum to rozwijana przez Eurocash od 24 lat sieć supermarketów otwieranych w całej Polsce. Na rynku wyróżnia ją przede wszystkim oferta świeżych produktów świetnej jakości, w tym owoców, warzyw, mięs 100 proc. bez nastrzyku i lokalnych specjałów. Atutem sieci jest też jeden z najnowocześniejszych na rynku programów lojalnościowych działający w oparciu o algorytmy AI – Delikarta. Na koniec 2022 r. pod szyldem Delikatesów Centrum działało blisko 1500 placówek, w tym 1100 sklepów franczyzowych i 400 sklepów własnych Grupy Eurocash. Sprzedaż realizowana przez Delikatesy Centrum w ujęciu LFL wzrosła w 2022 r. o ponad 12 proc.
Marek Lipka, zanim dołączył do Grupy Eurocash, był związany z Carrefour Polska, gdzie pełnił funkcję Dyrektora Handlowego i Łańcucha Dostaw oraz członka zarządu. Ma ponad 20-letnie doświadczenie w strategicznym zarządzaniu w branży handlu detalicznego. Z sukcesem budował i wdrażał strategie rozwoju modelu franczyzowego w formatach sklepów convenience, mini market, supermarket oraz hipermarket. Specjalizuje się w transformacjach biznesowych i budowaniu długotrwałych partnerstw.
informacje o firmie
Grupa Eurocash jest największym polskim hurtowym dystrybutorem produktów FMCG, organizatorem znanych sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich - takich jak ABC, Delikatesy Centrum, Groszek, Gama, Duży Ben, Lewiatan czy Euro Sklep; partnerem logistycznym i technologicznym sklepów lokalnych, a także właścicielem marketu e-grocery nr 1 w Polsce: Frisco.pl. Klientami Eurocash są przede wszystkim lokalni przedsiębiorcy, którym Grupa oferuje z jednej strony efektywne modele biznesowe, a z drugiej skalę zakupową, logistykę, wsparcie marketingowe, dostęp do wiedzy oraz nowoczesne rozwiązania technologiczne wspierające prowadzenie i rozwój sklepu. Z liczbą ponad 20 tys. zatrudnianych pracowników i 90 tys. klientów, Eurocash od lat zajmuje miejsce w TOP10 największych polskich firm, kompleksowo kształtując rynek polskiego handlu i wyznaczając kierunki rozwoju branży. Dąży do tego, by wyznaczać trendy także w zakresie odpowiedzialności. Do 2030 r. Grupa zamierza zmniejszyć swoją emisję CO2 o 42 proc. w ramach strategii dekarbonizacji, jaką przyjęła w 2022 r. – w zgodzie z celami Porozumienia Paryskiego, w ramach ścieżki określonej przez Science Based Targets Initiative* (SBTi).
informacje o firmie
Grupa Eurocash jest największym polskim hurtowym dystrybutorem produktów FMCG, organizatorem znanych sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich - takich jak ABC, Delikatesy Centrum, Groszek, Gama, Duży Ben, Lewiatan czy Euro Sklep; partnerem logistycznym i technologicznym sklepów lokalnych, a także właścicielem marketu e-grocery nr 1 w Polsce: Frisco.pl. Klientami Eurocash są przede wszystkim lokalni przedsiębiorcy, którym Grupa oferuje z jednej strony efektywne modele biznesowe, a z drugiej skalę zakupową, logistykę, wsparcie marketingowe, dostęp do wiedzy oraz nowoczesne rozwiązania technologiczne wspierające prowadzenie i rozwój sklepu. Z liczbą ponad 20 tys. zatrudnianych pracowników i 90 tys. klientów, Eurocash od lat zajmuje miejsce w TOP10 największych polskich firm, kompleksowo kształtując rynek polskiego handlu i wyznaczając kierunki rozwoju branży. Dąży do tego, by wyznaczać trendy także w zakresie odpowiedzialności. Do 2030 r. Grupa zamierza zmniejszyć swoją emisję CO2 o 42 proc. w ramach strategii dekarbonizacji, jaką przyjęła w 2022 r. – w zgodzie z celami Porozumienia Paryskiego, w ramach ścieżki określonej przez Science Based Targets Initiative* (SBTi).