towary konsumpcyjne ekonomia/biznes/finanse
Jak zadbać o pracowników w branży HoReCa w myśl zasad zrównoważonego rozwoju?
Prowadzenie zrównoważonego biznesu nie jest możliwe bez zaangażowania pracowników. To oni na co dzień dbają o każdy aspekt w punktach gastronomicznych. Kluczowe jest więc stworzenie takich warunków, aby zespół czuł się doceniony i zmotywowany. Jak więc zadbać o pracowników? Odpowiedź na to i wiele innych pytań znajduje się w e-booku „Zrównoważona restauracja” wydanym przez sieć hurtowni MAKRO Polska.
Model zrównoważonego rozwoju dotyczy nie tylko minimalizacji negatywnego wpływu na środowisko, ale także działania na rzecz dobrostanu pracowników i wspierania społeczności lokalnej. Istotne jest więc, aby zapewnić swoim pracownikom odpowiednie warunki w miejscu pracy.
Warto podkreślić, że zaangażowanie personelu wpływa nie tylko na skuteczne wdrożenie zasad zrównoważonego rozwoju, ale również na osiągnięcie sukcesu.
– Jednym z ważniejszych aspektów są pracownicy. Bez zgranego i zmotywowanego zespołu nie jest możliwe prowadzenie biznesu na oczekiwanym przez klientów poziomie – mówi Robert Ciechomski, Menedżer ds. Klientów HoReCa w MAKRO Polska.
Pojawia się więc pytanie, jak skutecznie zadbać o pracowników?
Ważne jest pierwsze wrażenie. Zmiana pracy bądź rozpoczęcie drogi zawodowej może wiązać się ze znacznym stresem. Można go zminimalizować poprzez odpowiedni onboarding, a więc przedstawienie zakresu obowiązków, kolegów, miejsca pracy oraz menu. Skuteczne wdrożenie pozwoli nowemu pracownikowi szybciej i efektywniej w pełni przejąć obowiązki.
Istotnym aspektem jest również zapewnienie dostępu do szkoleń. Jak podkreśla Jakub Kowalczyk, szef kuchni w Akademii Inspiracji MAKRO w Krakowie: Z własnego doświadczenia wiem, że rozwój pracownika jest kluczowy dla naszej branży. Poprzez szkolenia zwiększamy jego zaangażowanie i lojalność wobec firmy, co bez wątpienia ma wpływ na ograniczenie rotacji.
W świecie pełnym zmian kluczowym jest również zapewnienie pracownikom poczucia bezpieczeństwa. Zespół powinien mieć dostęp do odpowiednich narzędzi, technologii oraz miejsca na odpoczynek. Warto podkreślić rolę managera/ właściciela. To on ma największy wpływ na poziom zaangażowania. Jego zadaniem jest docenianie, informowanie pracowników o wynikach, wspieranie oraz inspirowanie. Wsłuchanie się w ich potrzeby i oczekiwania wpłynie nie tylko na poczucie stabilności, sprawczości oraz zaangażowanie, ale również na pozytywny wizerunek jako pracodawcy.
Kolejnym aspektem, na który warto zwrócić uwagę, jest zadbanie o atmosferę. Obecnie znacznym wyzwaniem jest znalezienie ekspertów z pasją i doświadczeniem, dlatego stworzenie odpowiedniego klimatu z pewnością wpłynie na ograniczenie rotacji.
Więcej informacji na temat dbania o pracowników w kontekście zrównoważonego rozwoju można znaleźć w e-booku „Zrównoważona restauracja”: https://gazetki.makro.pl/ebook-zrownowazona-restauracja
kontakt dla mediów
Magdalena Figurna
magdalena.figurna@makro.pl
informacje o firmie
--
MAKRO Cash and Carry Polska S.A. jest wiodącą na polskim rynku siecią hurtowni, która oferuje asortyment artykułów spożywczych i biurowych dla przedsiębiorców. Specjalizuje się zarówno w obsłudze hoteli, restauracji i firm cateringowych (HoReCa), sektora tradycyjnego handlu jak i biur i usług. MAKRO obsługuje klientów profesjonalnych w modelu wielokanałowym – zakupy w halach wielkoformatowych, online lub w modelu dostaw. MAKRO wspiera również konkurencyjność przedsiębiorców dzięki rozwiązaniom cyfrowym, programom CR i innym narzędziom. Strategia Zrównoważonego Rozwoju jest istotnym filarem działalności MAKRO. METRO, globalna sieć, do której należy MAKRO, jest liderem europejskiego sektora w Dow Jones Sustainability Index. METRO działa w 34 krajach i zatrudnia ponad 100 000 osób na całym świecie. Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź www.makro.pl
kontakt dla mediów
Magdalena Figurna
magdalena.figurna@makro.pl
informacje o firmie
--
MAKRO Cash and Carry Polska S.A. jest wiodącą na polskim rynku siecią hurtowni, która oferuje asortyment artykułów spożywczych i biurowych dla przedsiębiorców. Specjalizuje się zarówno w obsłudze hoteli, restauracji i firm cateringowych (HoReCa), sektora tradycyjnego handlu jak i biur i usług. MAKRO obsługuje klientów profesjonalnych w modelu wielokanałowym – zakupy w halach wielkoformatowych, online lub w modelu dostaw. MAKRO wspiera również konkurencyjność przedsiębiorców dzięki rozwiązaniom cyfrowym, programom CR i innym narzędziom. Strategia Zrównoważonego Rozwoju jest istotnym filarem działalności MAKRO. METRO, globalna sieć, do której należy MAKRO, jest liderem europejskiego sektora w Dow Jones Sustainability Index. METRO działa w 34 krajach i zatrudnia ponad 100 000 osób na całym świecie. Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź www.makro.pl