handel towary konsumpcyjne

Zrównoważony rozwój w obliczu trendów w branży HoReCa

Wśród trendów w branży HoReCa można wymienić cyfryzację, stosowanie lokalnych i sezonowych produktów, zainteresowanie kuchniami etnicznymi, potrzebę personalizacji, zdrowe i świadome odżywianie czy zmianę form konsumpcji. Na znaczeniu zyskują również działania związane z poszanowaniem środowiska, społeczności lokalnej i ekonomii. Jak w obliczu trendów prowadzić zrównoważoną restaurację?

 

Branża HoReCa mierzy się z licznymi wyzwaniami wynikającymi z sytuacji ekonomicznej, takimi jak wzrost cen produktów oraz kosztów mediów, usług i prądu oraz konieczności dostosowania do oczekiwań klientów.

 

Jak wskazuje Robert Ciechomski, Menedżer ds. Klientów HoReCa w MAKRO Polska: „Widoczny jest znaczny odpływ klientów z lokali gastronomicznych, szczególnie odczuwalne jest to w lokalach sezonowych i jest to spowodowane ograniczeniem wydatków na ten rodzaj usług. Restauratorzy zauważyli także, że konsumenci nie zamawiają już zestawu trzech dań i ograniczają spożycie napoi.” Dodaje również, że: „Nasza świadomość jako konsumenta końcowego jest już na wyższym, bardziej świadomym poziomie, niż była kilka lat temu i oczekujemy innej, lepszej usługi, profesjonalnego serwisu, jakościowych dań lub technik użytych do przygotowania potraw.”

 

Wśród aktualnych trendów wymienić można: cyfryzację, wzrost zainteresowania kuchniami etnicznymi, zdrowe i świadome odżywianie, personalizację doświadczeń, zmianę form konsumpcji oraz stosowanie lokalnych produktów.

 

Obecnie na rynku HoReCa można zaobserwować wiele trendów, które wynikają zarówno z wyzwań makroekonomicznych, jak i rosnącej świadomości zrównoważonego biznesu – mówi Jakub Kowalczyk, szef kuchni w Akademii Inspiracji MAKRO w Krakowie. – Restauracje coraz częściej wprowadzają do karty menu potrawy inspirowane różnymi kuchniami i kulturami, co pozwala przyciągnąć nowych gości i zaoferować bardziej zróżnicowane dania. Duży nacisk kładzie się na regionalne produkty, lokalne potrawy czy komfortowe jedzenie, które przywodzi nam na myśl nasze lata dzieciństwa – takie, z którym po prostu czujemy się dobrze. Ponadto klienci coraz bardziej interesują się zdrowym odżywianiem – dodaje.

 

Warto zwrócić uwagę na cyfryzację, a więc zastosowanie nowoczesnych rozwiązań, które pomagają zwiększyć efektywność operacyjną, wygenerować oszczędności i poprawić jakość obsługi.

 

Zdaniem Macieja Możejko, Eksperta ds. Rozwoju Biznesu Klienta w MAKRO Polska:  „Jednym z najważniejszych rozwiązań jest narzędzie do rezerwacji stolików, dzięki któremu właściciele restauracji zyskują szersze możliwości zachęcenia klientów do wizyty w lokalu oraz zdejmują z pracowników obowiązek rozmów telefonicznych. Kolejnym godnym polecenia narzędziem jest menu elektroniczne. Dzięki skanowaniu kodów QR goście mają szybki dostęp do karty dań w różnych językach. Oprócz tego trafiamy do młodszej grupy docelowej, która dużo czasu poświęca mediom elektronicznym, smartfonom i taka forma jest dla nich bardziej atrakcyjna.”

 

Na znaczeniu zyskuje również podejmowanie działań mających na celu minimalizację negatywnego wpływu na środowisko. Zrównoważona gastronomia to taka, w której ograniczane jest zjawisko marnowania żywności, wykorzystywane są ekologiczne, lokalne i sezonowe produkty, ponadto stosuje się oszczędność m.in. wody oraz energii.

 

Więcej informacji o zrównoważonej gastronomii można znaleźć w e-booku „Zrównoważona Restauracja” na stronie: https://gazetki.makro.pl/ebook-zrownowazona-restauracja

kontakt dla mediów
Magdalena Figurna
Menedżer ds. PR i Komunikacji Wewnętrznej , MAKRO Cash & Carry Polska
Magdalena Figurna

magdalena.figurna@makro.pl

informacje o firmie

--

MAKRO Cash and Carry Polska S.A.  jest wiodącą na polskim rynku siecią  hurtowni, która oferuje asortyment artykułów spożywczych i biurowych dla przedsiębiorców. Specjalizuje się zarówno w obsłudze hoteli, restauracji i firm cateringowych (HoReCa),  sektora tradycyjnego handlu jak i biur i usług. MAKRO obsługuje  klientów profesjonalnych w modelu wielokanałowym – zakupy w halach wielkoformatowych, online lub w modelu dostaw. MAKRO wspiera również konkurencyjność przedsiębiorców dzięki rozwiązaniom cyfrowym, programom CR i innym narzędziom. Strategia Zrównoważonego Rozwoju jest istotnym filarem działalności MAKRO. METRO, globalna sieć, do której należy MAKRO, jest liderem europejskiego sektora w Dow Jones Sustainability Index. METRO działa w 34 krajach i zatrudnia ponad 100 000 osób na całym świecie. Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź www.makro.pl

załączniki

kontakt dla mediów
Magdalena Figurna
Menedżer ds. PR i Komunikacji Wewnętrznej , MAKRO Cash & Carry Polska
Magdalena Figurna

magdalena.figurna@makro.pl

informacje o firmie

--

MAKRO Cash and Carry Polska S.A.  jest wiodącą na polskim rynku siecią  hurtowni, która oferuje asortyment artykułów spożywczych i biurowych dla przedsiębiorców. Specjalizuje się zarówno w obsłudze hoteli, restauracji i firm cateringowych (HoReCa),  sektora tradycyjnego handlu jak i biur i usług. MAKRO obsługuje  klientów profesjonalnych w modelu wielokanałowym – zakupy w halach wielkoformatowych, online lub w modelu dostaw. MAKRO wspiera również konkurencyjność przedsiębiorców dzięki rozwiązaniom cyfrowym, programom CR i innym narzędziom. Strategia Zrównoważonego Rozwoju jest istotnym filarem działalności MAKRO. METRO, globalna sieć, do której należy MAKRO, jest liderem europejskiego sektora w Dow Jones Sustainability Index. METRO działa w 34 krajach i zatrudnia ponad 100 000 osób na całym świecie. Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź www.makro.pl