handel środowisko naturalne/ekologia

Refill Days w Carrefour - sieć promuje nowy ekotrend i oferuje zniżki na produkty do uzupełniania

14.06.2023 | Carrefour Polska

“Refill” to trend, który pojawia się w strategiach coraz większej ilości firm na rynku FMCG. Carrefour, jako jeden z liderów tego rozwiązania w Polsce, z okazji przypadającego na 16 czerwca World Refill Day, przygotował dla swoich klientów specjalne oferty rabatowe dla osób korzystających z możliwości uzupełniania produktów do własnych opakowań. Celem realizowanych działań jest zmniejszenie ilości plastiku, który trafia do środowiska naturalnego oraz promowanie zrównoważonej konsumpcji.

Rosnące zużycie plastiku i ograniczony jego recykling, skutkują rosnącą produkcją plastiku na świecie. Jak pokazują dane WWF, od 2000 roku świat wyprodukował tyle plastiku, ile we wszystkich poprzednich latach razem wziętych, a do 2030 produkcja ta ma wzrosnąć o kolejne 40 procent. Nawet 1/3 wyprodukowane plastiku przedostaje się do natury, a wraz z jej płodami oraz wodą, w postaci mikrodrobinek, trafia do naszego organizmu. Jak wyliczyła organizacja, średnio, każdy człowiek na świecie zjada już nawet pięć gramów plastiku tygodniowo, co odpowiada wadze karty kredytowej. 

W walce z ilością plastiku, który trafia do środowiska, pomaga nowy trend, który został zainicjowany na rynku kosmetycznym, ale przenika obecnie również do innych segmentów rynku FMCG. Refill (z ang. uzupełnianie) polega na zakupie produktów, które zwykle kupujemy w plastikowych butelkach, do własnych opakowań wielokrotnego użytku. W Polsce wiele rozwiązań w tym zakresie oferuje już sieć Carrefour:

Realizując strategię transformacji żywieniowej, zachęcamy naszych klientów do zmiany nawyków i wybierania bardziej odpowiedzialnych sposobów konsumpcji. Dlatego jako jedna z pierwszych sieci handlowych w Polsce zaoferowaliśmy im możliwość uzupełniania produktów w tzw. refillomatach. Początkowo były to kosmetyki marki Yope, ale obecnie oferujemy już w ten sposób także produkty naszej marki własnej, w tym asortyment chemii domowej. Uruchomiliśmy też w Warszawie innowacyjny refillomat z makaronami marki Lubella - mówi Sylwester Mroczek, Manager Działu Rozwoju Formatów i Konceptów Handlowych w Carrefour Polska. Wybierając refillomaty w Carrefour, nasi klienci nie tylko przyczyniają się do redukcji odpadów, ale również oszczędzają pieniądze, co jest niezwykle ważne w obecnych czasach wysokiej inflacji. Produkty dostępne w refillomatach są tańsze niż ich odpowiedniki na półkach sklepowych nawet o 30%. Ze względu na rosnące zainteresowanie tym rozwiązaniem, planujemy uruchomić kolejne refillomaty w najbliższych tygodniach – dodaje Mroczek.

W trosce o świadomość społeczną w kwestii ograniczania zużycia tworzyw sztucznych poprzez wykorzystanie alternatywnych opcji, takich jak napełnianie i ponowne użytkowanie, powstała globalna inicjatywa World Refill Day, która przypada na dzień 16 czerwca. Z okazji tego dnia, Carrefour zachęca swoich klientów do wyboru bardziej zrównoważonych opcji zakupowych. W piątek i sobotę, 16 i 17 czerwca na klientów, którzy odwiedzą sklepy Carrefour czekać będą specjalne rabaty:

  • Do 30% na produkty refill marki własnej Carrefour 
  • -40% na drugi produkt kawy Nescafe refill 
  • Rabaty do -40% na wybrane butelki wielorazowe, butelki filtrujące, filtry i dzbanki dostępne w ofercie Carrefour
  • Soda Stream: wymiana pustego naboju na pełny, pozwala otrzymać e-kupon uprawniający do 50% rabatu na kolejną wymianę butli z gazem Soda Stream w sklepach Carrefour.
  • Mydła Palmolive w opakowaniach refill taniej o 15% oraz płyn do mycia szyb Clin w opakowaniu refill w Super Cenie 7,99 za sztukę.

Działania Carrefour w trosce o środowisko

Carrefour kontynuuje swoje działania na rzecz ograniczenia zużycia plastiku i promowania idei less waste. Już w 2019 roku sieć wprowadziła możliwość  kupowania do produktów na wagę do własnych opakowań we wszystkich hiper- i supermarketach w Polsce. Klienci, którzy chcą robić zakupy w sposób bardziej przyjazny dla środowiska, mogą zabrać do sklepu swoje pudełeczka, woreczki lub słoiki.

Rok później, czyli w 2020 roku, we współpracy ze startupem Swapp! sieć uruchomiła projekt innowacyjnych Eco Barów, które umożliwiają własnoręczne uzupełnianie kosmetyków i środków czystości. Takie rozwiązanie dostępne jest hipermarkecie Carrefour w Westfield Arkadia w Warszawie. W tym samym sklepie można także skorzystać z nowoczesnego refillomatu Pasta Station, który pozwala kupować makaron Lubella wprost do torebek papierowych, woreczków wielorazowych czy pojemników przyniesionych przez klientów. Z kolei refillomaty z kosmetykami Yope i Jelp dostępne są w hipermarketach Carrefour w warszawskiej Galerii Mokotów oraz w centrum handlowym Magnolia we Wrocławiu.

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada ponad 14 000 sklepów w ponad 40 krajach. W 2022 r. Carrefour wygenerował sprzedaż w wysokości 90,8 miliarda euro. Grupa liczy ponad 350 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.

załączniki

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada ponad 14 000 sklepów w ponad 40 krajach. W 2022 r. Carrefour wygenerował sprzedaż w wysokości 90,8 miliarda euro. Grupa liczy ponad 350 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.