handel nauka/edukacja/szkolenia

Carrefour inwestuje w swoich franczyzobiorców - sieć uruchomiła Centrum Kompetencji Franczyzy

26.04.2023 | Carrefour Polska

Szkolenia z efektywności konceptów handlowych i organizacji pracy sklepów franczyzowych, zarządzania personelem, znajomości systemów IT, logistyki, HACCP i wielu innych – wszystkim tym zajmuje się nowootwarte przez Carrefour Polska Centrum Kompetencji Franczyzy. W 2023 sieć planuje przeszkolić w ten sposób 200 swoich franczyzobiorców zarządzających sklepami convenience i supermarketami. Ten nowy standard obejmie również wszystkich przyszłych partnerów biznesowych tej marki. 

W Polsce z roku na roku otwiera się coraz więcej sklepów spożywczych w modelu franczyzowym. Trend ten nie jest zaskoczeniem, ponieważ korzystanie z doświadczenia i siły marki dużej i rozpoznawalnej sieci handlowej, potrafi znacząco ograniczyć ryzyko wynikające z prowadzenia własnego biznesu. Przedsiębiorcy decydujący się na taki rodzaj współpracy korzystają również ze wsparcia swojego partnera w zakresie logistyki, marketingu i innych dziedzinach, także w formie specjalnych szkoleń. Wyjątkowe znaczenie tych ostatnich dostrzega i docenia Carrefour Polska, powołując Centrum Kompetencji Franczyzy. Właśnie odbyły się pierwsze zajęcia, zorganizowane dla franczyzobiorców, którzy prowadzą swoje sklepy lub są na drodze do otwarcia własnego biznesu z Carrefour w modelu convenience oraz supermarket.

W programie szkoleń znalazły się zagadnienia z zakresu specyfiki działania konkretnych konceptów, pracy i organizacji placówki franczyzowej oraz zarządzania jej personelem. Omawiano też działające w sieci rozwiązania informatyczne, procesy logistyczne, a także szczegółowe założenia systemu HACCP – słowem wszystko, co jest ważne do efektywnego prowadzenia sklepu franczyzowego. Nowatorskie zajęcia miały też część praktyczną polegającą na szkoleniu odbywającym się w specjalnie przygotowanym działającym na rynku sklepie treningowym. Uczestnicy warsztatów wzięli udział, m.in. w symulacjach i inscenizacjach zdarzeń oraz mieli dostęp do specjalnej platformy szkoleniowej online.  

Współpraca franczyzowa jest strategicznym filarem całej Grupy Carrefour, której jesteśmy częścią. Spośród ponad 14 000 sklepów, które mamy w Europie, ponad 80% działa na zasadzie franczyzy i na tym modelu opieramy nasza ekspansję - 9 na 10 nowych sklepów z logotypem Carrefour w Europie otwieramy we współpracy z naszymi partnerami mówi Krzysztof Łagowski, odpowiedzialny w Carrefour Polska za rozwój sklepów w formacie convenience. - W Polsce oferujemy model franczyzy partnerskiej i w każdym z oferowanych konceptów posiadamy sklepy własne. Dzięki temu mamy ogromne doświadczenie, którym dzielimy się z naszymi franczyzobiorcami. Powstałe właśnie Centrum Kompetencji Franczyzy jest doskonałym miejscem, aby  pomagać naszym partnerom w zwiększaniu sprzedaży oraz ich rozwoju managerskiego - dodaje Krzysztof Łagowski.

Współpraca franczyzowa z Carrefour, niezależnie czy prowadzona jest dla sklepu w formacie convenience, super- czy hipermarketu, opiera się na 3 filarach: rentowności, bezpieczeństwie oraz partnerstwie. Są one podstawą naszej strategii i oferty dla partnerów biznesowych - mówi Wojciech Sypień Dyrektor Działu Supermarketów Franczyzowych Carrefour Polska. - Centrum Kompetencji Franczyzy tworzą nasi doświadczeni menedżerowie, którzy najpierw w teorii, a potem w praktyce na działającym sklepie, przekazują swoją wiedzę naszym partnerom. Jestem przekonany, że nasza nowa inicjatywa nie tylko pozwoli im osiągać jeszcze lepsze wyniki w sklepach, ale także dalej inwestować we wzrost dochodowości i rozwój ich biznesu, a także otwierać z Carrefour kolejne sklepy franczyzowe w różnych formatach – podsumowuje Wojciech Sypień.

Carrefour jest znany z innowacyjnego podejścia do franczyzy. Pierwszy sklep franczyzowy tej sieci powstał w Polsce 2007 roku w segmencie convenience. Od tego czasu sieć otworzyła w Polsce ponad 700 sklepów w tym formacie, a także ponad 40 supermarketów franczyzowych, z których pierwszy powstał w 2018 roku. W ubiegłym roku w tej formule rozpoczął działalność pierwszy na polskim hipermarket, zlokalizowany w Bełchatowie.

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada ponad 14 000 sklepów w ponad 40 krajach. W 2022 r. Carrefour wygenerował sprzedaż w wysokości 90,8 miliarda euro. Grupa liczy ponad 350 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.

załączniki

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada ponad 14 000 sklepów w ponad 40 krajach. W 2022 r. Carrefour wygenerował sprzedaż w wysokości 90,8 miliarda euro. Grupa liczy ponad 350 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.