handel środowisko naturalne/ekologia

Ekozakupy 20% taniej. Rusza Weekend dla Ziemi w Carrefour

18.04.2023 | Carrefour Polska

Wędliny, mięso i sery do własnych opakowań, pojemniki i woreczki wielokrotnego użytku oraz tekstylne torby na zakupy - to wszystko aż 20 proc. taniej w nadchodzący Weekend dla Ziemi. W najbliższy piątek i sobotę (21 i 22 kwietnia) rusza inicjatywa sklepów Carrefour, która dając bezpośrednie korzyści konsumentowi, przekłada się na redukcję plastiku, zmniejszenie ilości odpadów i troskę o żywność.

W sklepach Carrefour w całej Polsce, w nadchodzący piątek i sobotę nie zabraknie okazji do działań na rzecz natury. Pomoże w tym inicjatywa sieci Carrefour – Weekend dla Ziemi. Klienci kupujący w tych dniach produkty z lady tradycyjnej, otrzymają na nie aż 20 proc. rabatu, jeśli zapakują je do własnych pojemników. Te także będą tańsze o 20 proc. jeśli klient dokona do nich jednocześnie zakupu dowolnego produktu z lady.

Weekend dla Ziemi w Carrefour to także znacznie tańsze woreczki wielokrotnego użytku na warzywa, owoce i pieczywo. W tych dniach będzie je można nabyć za jedyne 50 groszy za sztukę, a jeśli ktoś zdecyduje się zabrać do domu zakupy w tekstylnej torbie, zapłaci za nią 20 proc. mniej.

- Realizując naszą strategię transformacji żywieniowej, której chcemy być liderem na polskim rynku, codziennie podejmujemy działania zachęcające naszych klientów do zmiany sposobów zakupu i konsumpcji żywności. To od nas wszystkich zależy bowiem jaka będzie nasza planeta za kilka lub kilkanaście lat - mówi Sylwester Mroczek, manager działu rozwoju formatów i konceptów handlowych w Carrefour Polsk Weekend dla Ziemi jest kulminacją realizowanych przez nas działań w zakresie promowania idei zakupów w duchu zero waste. Liczymy, że wszystkie osoby, które przyniosą w najbliższych dniach do naszych sklepów własne opakowania lub zaopatrzą się w nie na miejscu w sklepie, oraz skorzystają z rabatu na produkty z lady, zostaną naszymi stałymi klientami zero waste. Takie zakupy wpływają nie tylko na ograniczenie zużycia opakowań foliowych, ale także - dzięki możliwości zakupu dowolnej ilości produktów - na zmniejszenie skali marnowania jedzenia w naszych domach. Oba te elementy są równie ważne dla naszej planety – dodaje Mroczek.

Ekoinicjatywa Carrefour łączy się ze Światowym Dniem Ziemi (22 kwietnia). To największe, ekologiczne święto obchodzone w Polsce od 1970 roku. Jego głównym celem jest promowanie postaw proekologicznych oraz uświadamianie, jak wielki wpływ na przyszłość naszej Planety mają codzienne wybory każdego z nas. Dzień Ziemi to także świetna okazja do refleksji i dyskusji o tym, jakie działania my, jako ludzie i konsumenci możemy podejmować w celu ochrony środowiska. Prawie połowa Polaków (45 proc.) uważa, że aktualna sytuacja ekologiczna jest zła i trzeba jej szybko przeciwdziałać[1]. Jednocześnie jesteśmy zdania, że stan środowiska w największym stopniu zależy od aktywności każdego z nas (69 proc.)[2].

Działania w ramach “Weekendu dla Ziemi” to nie jedyne inicjatywy podejmowane przez sieć w ramach transformacji żywieniowej. Produkty, których termin ważności wkrótce mija można w Carrefourze kupić nawet 90 proc. taniej, na co dzień. W każdej placówce można też oddać butelki zwrotne bez okazywania paragonu i kupić produkty na wagę do własnych opakowań wielokrotnego użytku. W wybranych sklepach klienci Carrefour mogą korzystać z refillomatów – urządzeń pozwalających uzupełnić płynne kosmetyki do przyniesionego ze sobą opakowania. W styczniu 2023 roku, sieć, wychodząc naprzeciw planom Ministerstwa Środowiska i Klimatu, uruchomiła w swoich 10 sklepach w województwie śląskim test własnego systemu kaucyjnego, w ramach którego płaci klientom 15 groszy za każde oddaną butelkę plastikową lub puszkę aluminiową po napojach. Rozwiązania Carrefoura w zakresie odbioru od klientów opakowań szklanych, PET lub aluminiowych są nie tylko szansą na zwiększenie ilości odpadów poddawanych recyklingowi w Polsce, ale również realnym wsparciem budżetu domowego Polaków w czasach wysokiej inflacji.

Więcej informacji o tym jak Carrefour odwdzięcza się naturze, można znaleźć tutaj:

https://www.carrefour.pl/lp-odwdzieczamy-sie-naturze

[1] Źródło: Blue Media, raport z badania Postawy ekologiczne Polek i Polaków, 04.2022.

[2] Źródło: Ministerstwo Klimatu i Środowiska, Badania świadomości i zachowań ekologicznych mieszkańców Polski, 2020.

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada ponad 14 000 sklepów w ponad 40 krajach. W 2022 r. Carrefour wygenerował sprzedaż w wysokości 90,8 miliarda euro. Grupa liczy ponad 350 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.

załączniki

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada ponad 14 000 sklepów w ponad 40 krajach. W 2022 r. Carrefour wygenerował sprzedaż w wysokości 90,8 miliarda euro. Grupa liczy ponad 350 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.