handel towary konsumpcyjne

Carrefour Polska rozszerza ofertę owadów jadalnych odpowiadając na najnowsze trendy rynkowe

12.04.2023 | Carrefour Polska

Świerszcze na śniadanie, obiad, a może na kolację? Zezwolenie Komisji Europejskiej na wykorzystanie owadów do produkcji określonych kategorii żywności ze stycznia br. otwiera drogę do wprowadzania do oferty sklepów nowych innowacyjnych produktów. Odpowiadając na ten trend, Carrefour Polska rozszerza swoją ofertę o kolejne produkty firm Foodbugs oraz Robaki Z Paki, które klienci mogą znaleźć już w 5 warszawskich sklepach, m.in. w Westfield Mokotów oraz Westfield Arkadia.

Rozporządzenie wykonawcze Komisji UE nr 2023/5 wywołało niemałe poruszenie na rynku spożywczym. Na podstawie tego dokumentu dwa nowe gatunki owadów - pleśniakowiec lśniący i świerszcz domowy - można sprzedawać w celach spożywczych w Unii Europejskiej.

Można doszukiwać się wielu powodów takiej decyzji. Jedną z nich jest wątek ekologiczny - hodowla owadów ma zdecydowanie mniejszy negatywny wpływ na środowisko naturalne w porównaniu z tradycyjną hodowlą zwierząt i jest rozpatrywana jako rozwiązanie mające na celu zapewnienie zrównoważonego wykorzystania zasobów do produkcji żywności. Niezwykle ważny jest również fakt, że owady stanowią również źródło wartości odżywczych. Jak wyjaśnia ekspert SGGW:

- „Owady mają wiele cennych składników odżywczych. Są one źródłem pełnowartościowego białka o korzystnym profilu aminokwasowym oraz tłuszczu, który charakteryzuje się wysoką zawartością nienasyconych kwasów tłuszczowych. Z dotychczasowych badań wynika również, że owady zawierają bioaktywne peptydy o właściwościach potencjalnie prozdrowotnych. Peptydy te mogą hamować aktywność enzymów odpowiedzialnych za rozwój tzw. zespołu metabolicznego - związanego z rozwojem cukrzycy typu 2 czy chorób układu krwionośnego u ludzi. Owady jadalne zawierają także składniki mineralne i witaminy oraz chitynę o właściwościach zbliżonych do błonnika pokarmowego” - mówi mgr inż. Radosław Bogusz ze Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego.

Owady jadalne dostępne są już w 5 sklepach Carrefour Polska w Warszawie. Produkty marki Foodbugs, w tym m.in. batony proteinowe o różnych smakach czy mąkę proteinową ze świerszczy, znajdziemy w Westfield Mokotów oraz w sklepie Carrefour BIO przy ul. Marszałkowskiej 87. Natomiast oferta Robaki Z Paki dostępna jest w Westfield Arkadia, a także w sklepie Carrefour Market przy ul. Anny German 20 oraz w sklepie Carrefour BIO przy ul. Jana Kazimierza 50. Wśród produktów tej marki klienci mogą spróbować, np. chipsów z czosnkiem i wasabi czy “Chrupiących robaczków” z chilli albo solą.

- Po pierwszym etapie testów oferty owadów jadalnych w naszych sklepach, obserwujemy bardzo pozytywne wyniki. Dlatego też zdecydowaliśmy się na rozszerzenie naszego asortymentu i wprowadzenie go do kolejnych sklepów Carrefour. Ważne jest dla nas również współpraca z młodymi firmami oraz start-upami, które dzięki współpracy z nami mogą zaprezentować swoją ofertę szerokiemu gronu konsumentów komentuje Piotr Lubiewa-Wieleżyński, Dyrektor Działu Rozwoju Formatów i Konceptów Handlowych w Carrefour Polska.

Spożywanie owadów w Europie, w szczególności Europie Środkowo-Wschodniej nie jest standardowym elementem diety, choć na świecie jest wiele krajów, w których regularnie spożywa się motyle, chrząszcze czy inne owady. W naszej strefie klimatycznej owady raczej na długo pozostaną w sferze ciekawostek kulinarnych. Dzięki młodym innowacyjnym firmom, których oferta jest dostępna w sklepach Carrefour w Polsce, coraz więcej Polaków ma szansę przenieść się w kulinarną podróż do najdalszych zakątków świata i spróbować niecodziennych produktów używanych w lokalnej kuchni.

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada ponad 14 000 sklepów w ponad 40 krajach. W 2022 r. Carrefour wygenerował sprzedaż w wysokości 90,8 miliarda euro. Grupa liczy ponad 350 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.

załączniki

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada ponad 14 000 sklepów w ponad 40 krajach. W 2022 r. Carrefour wygenerował sprzedaż w wysokości 90,8 miliarda euro. Grupa liczy ponad 350 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.