handel środowisko naturalne/ekologia

Zielona transformacja w MAKRO Polska

W ramach strategii zrównoważonego rozwoju MAKRO Polska prowadzi szereg działań mających na celu minimalizację negatywnego wpływu na środowisko. Do końca 2023 roku sieć hurtowni planuje przebudowę 2/3 swoich hal pod kątem rezygnacji z freonu w urządzeniach chłodniczych i redukcji zużycia energii.

 

Podstawą polityki zrównoważonego rozwoju prowadzonej przez MAKRO Polska jest m.in. ograniczenie negatywnego wpływu na ekosystem oraz poszanowanie zasad ochrony środowiska. W ramach tej polityki sieć hurtowni wprowadza ograniczenia w zakresie chłodzenia, klimatyzacji i ogrzewania oraz przeprowadza wymianę oświetlenia na energooszczędne.

 

Celem MAKRO jest całkowita rezygnacja z freonu do 2030 roku. Poprzez projekt „Freon Exit Program” firma prowadzi wymianę wszystkich urządzeń chłodniczych i wprowadza nowy system, który wykorzystuje gaz CO2, zdecydowanie przyjaźniejszy środowisku naturalnemu.

 

Sieć hurtowni prowadzi również projekt „Energy Saving Program”. We wszystkich placówkach oświetlenie wymieniane jest na LED, wprowadzona została automatyczna optymalizacja zużycia energii oraz kontrola pomiaru temperatur. Dodatkowo w halach MAKRO odzyskuje się ciepło, które służy do ogrzewania wody oraz strefy kas. Dzięki instalacji dodatkowych nowoczesnych injectorów w układzie chłodniczym firma likwiduje zagrożenia wyciekami freonu i notuje oszczędności energii na poziomie 25-30%.

 

Jednocześnie, za pomocą „Energy Awareness Program”, prowadzona jest edukacja ekologiczna pracowników. Firma zachęca ich do wspólnej zrównoważonej zmiany. Dzięki temu pracownicy proponują rozwiązania, które dodatkowo przekładają się na oszczędności zużycia energii, jak np. wprowadzenie perlatorów, czujek ruchu, otwartych drzwi czy zmiany lokalizacji ogrzewaczy.

 

Nasze inwestycje możemy podzielić na kilka grup. Pierwsza to „Freon Exit Program", która polega na unowocześnieniu sprzętu i zmianie układów chłodniczych. Przy okazji zmieniamy również sposób sprzedaży wędlin, mięsa, nabiału czy ryb na taki, w którym minimalizujemy straty chłodu, a zatem oszczędzamy energię. Zamiast chłodzić całą strefę sprzedaży, wprowadzamy stoły chłodnicze, utrzymujące prawidłową temperaturę produktów. Na stoisku Owoce/Warzywa dostosowaliśmy temperaturę w celu optymalizacji gospodarki chłodem – mówi Tadeusz Plewa, Dyrektor ds. Technicznych w MAKRO Polska – Z kolei w ramach „Energy Saving Program" zmieniamy oświetlenie na LED bądź instalujemy urządzenia aktywnej kontroli zużycia energii – dodaje.

 

Dzięki modernizacji hale zyskują też większą przestrzeń ekspozycyjną na stoiskach ze świeżą żywnością, co oznacza bogatszy wybór towaru i większą przejrzystość.

 

Zmiany, jakie zauważyli nasi klienci, to liczne ekspozycje towarów na paletach, dostępność produktów również w opakowaniach transportowych, zdecydowane lepsze oświetlenie towaru i ciągów komunikacyjnych – dodaje Andrzej Marcinkiewicz, Kierownik hali nr 4 w Ząbkach, która przeszła przebudowę w listopadzie br. – Z kolei nasi pracownicy chwalą sobie krótszy czas zatowarowania stoisk dzięki powiększonym powierzchniom sprzedażowym – podsumowuje.

kontakt dla mediów
Magdalena Figurna
Menedżer ds. PR i Komunikacji Wewnętrznej , MAKRO Cash & Carry Polska
Magdalena Figurna

magdalena.figurna@makro.pl

informacje o firmie

--

MAKRO Cash and Carry Polska S.A.  jest wiodącą na polskim rynku siecią  hurtowni, która oferuje asortyment artykułów spożywczych i biurowych dla przedsiębiorców. Specjalizuje się zarówno w obsłudze hoteli, restauracji i firm cateringowych (HoReCa),  sektora tradycyjnego handlu jak i biur i usług. MAKRO obsługuje  klientów profesjonalnych w modelu wielokanałowym – zakupy w halach wielkoformatowych, online lub w modelu dostaw. MAKRO wspiera również konkurencyjność przedsiębiorców dzięki rozwiązaniom cyfrowym, programom CR i innym narzędziom. Strategia Zrównoważonego Rozwoju jest istotnym filarem działalności MAKRO. METRO, globalna sieć, do której należy MAKRO, jest liderem europejskiego sektora w Dow Jones Sustainability Index. METRO działa w 34 krajach i zatrudnia ponad 100 000 osób na całym świecie. Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź www.makro.pl

załączniki

kontakt dla mediów
Magdalena Figurna
Menedżer ds. PR i Komunikacji Wewnętrznej , MAKRO Cash & Carry Polska
Magdalena Figurna

magdalena.figurna@makro.pl

informacje o firmie

--

MAKRO Cash and Carry Polska S.A.  jest wiodącą na polskim rynku siecią  hurtowni, która oferuje asortyment artykułów spożywczych i biurowych dla przedsiębiorców. Specjalizuje się zarówno w obsłudze hoteli, restauracji i firm cateringowych (HoReCa),  sektora tradycyjnego handlu jak i biur i usług. MAKRO obsługuje  klientów profesjonalnych w modelu wielokanałowym – zakupy w halach wielkoformatowych, online lub w modelu dostaw. MAKRO wspiera również konkurencyjność przedsiębiorców dzięki rozwiązaniom cyfrowym, programom CR i innym narzędziom. Strategia Zrównoważonego Rozwoju jest istotnym filarem działalności MAKRO. METRO, globalna sieć, do której należy MAKRO, jest liderem europejskiego sektora w Dow Jones Sustainability Index. METRO działa w 34 krajach i zatrudnia ponad 100 000 osób na całym świecie. Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź www.makro.pl