handel sprawy społeczne

Pół miliona uratowanych paczek z siecią Carrefour

14.09.2022 | Carrefour Polska

Polacy rocznie marnują prawie 5 milionów ton jedzenia. To ogromny problem, który nie tylko negatywnie wpływa na środowisko, ale także na nasze portfele. Wraz z jedzeniem do kosza wyrzucamy ogromne sumy pieniędzy, co w świetle galopujących cen zmusza do refleksji. Do walki z tym zgubnym środowiskowo i finansowo problemem już dwa lata temu dołączyła sieć sklepów Carrefour, która za pośrednictwem aplikacji Too Good To Go oferuje swoim klientom paczki
z nadwyżkami żywności. W ten sposób przez dwa ostatnie lata Carrefour uratował aż pół miliona paczek przed wyrzuceniem!

Carrefour już od dwóch lat współpracuje z aplikacją Too Good To Go w zakresie walki z marnowaniem żywności. Od tego czasu klienci wspólnie z siecią uratowali aż pół miliona paczek z produktami spożywczymi! W ten sposób udało się zaoszczędzić równowartość 1 250 000 CO2, czyli tyle, ile wygenerowałoby 246 lotów dookoła świata. 

Minimalizowanie strat żywności w sieciach handlowych ma ogromny wpływ na kształtowanie postaw konsumenckich w zakresie niemarnowania jedzenia. Realizowanie konsekwentnej strategii zarządzania żywnością pozwala ograniczyć ilość jedzenia, która wyląduje
w koszu. Przykładem takiego działania jest współpraca Too Good To Go z siecią Carrefour, która stale oferuje nadwyżki niesprzedanej, pełnowartościowej żywności w formie paczek–niespodzianek dostępnych w aplikacji
.  – mówi Anna Kurnatowska, Too Good To Go.

Ratowane produkty w Carrefour

Co najczęściej znajdziemy w paczkach-niespodziankach? W Carrefour mamy największe szanse na “paczki mix”, czyli warzywa, owoce, pakowane wędliny i nabiał, pieczywo oraz jajka. To aż 87% oferowanej żywności w Too Good To Go. Prawie 10% stanowią paczki wegetariańskie – pasty kanapkowe, sałaty cięte i tofu. Około 2% to same owoce i warzywa, zaś 1,5-% to paczki typu “ready to eat”
– kanapki, ciastka, musli, panini, zupy i zapiekanki. Too Good To Go z Carrefour współpracuje globalnie. Żywność z sieci handlowej można ratować w Polsce, we Włoszech, Francji, Hiszpanii i Belgii. W sumie aż 5 506 sklepów dostarcza paczki do aplikacji, a użytkownicy uratowali blisko 9 milionów paczek z jedzeniem we wszystkich krajach.

Cieszymy się, że poprzez takie działania jak tworzenie paczek z nadwyżką żywności sami przyczyniamy się w dużym stopniu do ograniczenia marnowania jedzenia, ale także motywujemy naszych klientów, do podejmowania na codzień kolejnych proekologicznych działań. Współpraca z Too Good To Go wpisuje się w długoterminowy program “STOP marnotrawstwu”, który w Carrefour prowadzimy nieprzerwanie od 2013 roku. Przez ten czas zainicjowaliśmy i zrealizowaliśmy wiele projektów, które pomagają przeciwdziałać marnowaniu żywności, a także podpowiadają klientom jak mądrze robić zakupy, czyli kupować tyle ile potrzebujemy i oszczędzać pieniądze. W czasach wysokiej inflacji ma to dla nas znacznie  większy wymiar ekonomiczny - komentuje Piotr Lubiewa-Wieleżyński, Dyrektor Działu Rozwoju Sprzedaży w Carrefour Polska.

Wzrost popularności Too Good To Go

Zainteresowanie nie marnowaniem jedzenia za pośrednictwem aplikacji wciąż rośnie. W porównaniu z pierwszym kwartałem bieżącego roku Too Good To Go odnotowało 18-procentowy wzrost użytkowników w drugim kwartale. Każdego dnia Polacy ratują tysiące paczek,
a ich apetyt wciąż rośnie. Już dzisiaj z aplikacji korzysta ponad 2 miliony zwolenników niemarnowania żywności, którzy polują na paczki-niespodzianki oferowane przez ponad 4 tys. partnerów.

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce blisko 950 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw. Więcej informacji o naszej działalności pod adresem serwiskorporacyjny.carrefour.pl, na Twitterze (@CarrefourPolska) oraz LinkedInie (CarrefourPolska).

Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada ponad 13 000 sklepów w ponad 30 krajach. W 2021 r. Carrefour wygenerował sprzedaż w wysokości 81,2 miliarda euro. Grupa liczy ponad 320 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie.

Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

załączniki

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce blisko 950 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw. Więcej informacji o naszej działalności pod adresem serwiskorporacyjny.carrefour.pl, na Twitterze (@CarrefourPolska) oraz LinkedInie (CarrefourPolska).

Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada ponad 13 000 sklepów w ponad 30 krajach. W 2021 r. Carrefour wygenerował sprzedaż w wysokości 81,2 miliarda euro. Grupa liczy ponad 320 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie.

Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).